Op deze website gebruiken we cookies om content en advertenties te personaliseren, om functies voor social media te bieden en om ons websiteverkeer te analyseren. Ook delen we informatie over uw gebruik van onze site met onze partners voor social media, adverteren en analyse. Deze partners kunnen deze gegevens combineren met andere informatie die u aan ze heeft verstrekt of die ze hebben verzameld op basis van uw gebruik van hun services. Meer informatie.

Akkoord

Vraag & Antwoord

Communicatie & hosting

Meldpunt Duur Vakantie-Internet

Anoniem
PS
4 antwoorden
  • Vakantiegangers, die in het buitenland hun mobieltje (of laptop) hebben gebruikt om te internetten, krijgen momenteel letterlijk de rekening gepresenteerd. Het is vaak flink schrikken bij de nota’s die je bij thuiskomst op de deurmat vindt. Onverwachte rekeningen van honderden of zelfs duizenden euro’s zijn geen uitzondering. In Nederland zelf kun je voor een tientje per maand onbeperkt het internet op; eenmaal over de grens zijn tarieven van 30 euro per MB geen uitzondering. We zijn niet gewend om per MB af te rekenen, maar onderweg 20 vakantiefoto’s naar huis mailen kan dus een rekening van 900 euro opleveren. En bijvoorbeeld even met je mobieltje spelen en een filmpje downloaden, idem dito.

    De Consumentenbond heeft een actie opgezet tegen de hoge tarieven voor mobiel internet in het buitenland. Daarnaast voeren we onderzoek naar hoe de hoge rekeningen tot stand komen. Daarom willen we jullie ervaringen horen. Meld je ervaringen met mobiel internet op vakantie in het buitenland op de website van de Consumentenbond, www.consumentenbond.nl/meldpuntinternet. En vertel je verhaal via de webcam op YouTube, www.youtube.nl/group/meldpuntinternet

    Eva Whyte
    Consumentenbond
  • Nou fijn is dat, net het formulier ingevuld, klik op verzenden :

    [code:1:2d1709f513]
    HTTP Status 404 -

    ——————————————————————————–

    type Status report

    message

    description The requested resource () is not available.


    ——————————————————————————–

    Apache Tomcat/5.5.9[/code:1:2d1709f513]

    Dus beste Eva, mogelijk eerst even de website repareren voordat je op allerlei forums berichtjes achterlaat?
  • Beste Ouwe Rot,

    Je ingevulde formulier is wel bewaard. Er was een probleem met de 'bedankt' pagina, maar deze is hersteld. Je data hebben we wel opgeslagen. Bij deze, bedankt voor het invullen van het formulier.

    Met vriendelijke groet,

    Eva Whyte
    Consumentenbond
  • Dit is een oud probleem… mensen worden ondanks alle waarschuwingen in de krant, op de TV, de radio, de consumentengids, verjaardagen….. en ga maar door… niet wijzer?
    Waarom informeren mensen eerst niet wat een dienst kost eer ze op vakantie dit doen.
    Wij zijn naar Canada geweest en van te voren geïnformeerd hoe het zat.
    Maar ook in NL of D of F op vakantie, bel ik kostenbewust.
    Het gemak waarmee blijkbaar gebeld/geinternet kan worden, verlamt blijkbaar de mensen……. goh… wie zou dat eigenlijk allemaal gaan betalen….
    Als er een auto gekocht wordt gaan velen onderhandelen…. maar met een paar van dit soort geintjes is dat wel nodig om budgetneutraal te leven… ;)
    Zou de regering soms gezien hebben hoe makkelijk de mensen het geld uitgeven…. ach een 0.25% achteruit… tov zulke uitgaven… das niet veel…. 8)
    Wel triest voor degenen die het hard nodig hebben….. en wel bewust bellen…. :(

Beantwoord deze vraag

Dit is een gearchiveerde pagina. Antwoorden is niet meer mogelijk.