Op deze website gebruiken we cookies om content en advertenties te personaliseren, om functies voor social media te bieden en om ons websiteverkeer te analyseren. Ook delen we informatie over uw gebruik van onze site met onze partners voor social media, adverteren en analyse. Deze partners kunnen deze gegevens combineren met andere informatie die u aan ze heeft verstrekt of die ze hebben verzameld op basis van uw gebruik van hun services. Meer informatie.

Akkoord

Vraag & Antwoord

Communicatie & hosting

E-mailberichten komen dubbel binnen

apriethoff
8 antwoorden
  • Bij mijn vriendin komen alle berichten (in Outlook Express 6) dubbel binnen. Dit geldt voor alle accounts, van verschillende providers. Ligt dit aan één of andere instelling? Ik ben onder opties al aan het zoeken geweest maar kan daar niets vinden. Heeft iemand een idee?
  • Kijk even naar de e-mail accounts in outlook. Hier staan er waarschijnlijk 2. Als je een van de twee weghaalt is het over.

    Outlook express - Extra - accounts - email
  • Nee de accounts staan er niet dubbel in. Het zijn verschillende accounts. Elk bericht wordt aan één bepaald account gericht maar komt 2 maal in Postvak in te staan of (vanwege berichtregels) in een andere map.
  • my penny:

    Biedt één van de providers ook webmail aan? Zo ja, kijk dan eens via de webmail of de mail dan ook dubbel is.

    Zijn er misschien accounts die van dezelfde pop-server gebruik maken (met dezelfde inloggegevens) en staat de optie "kopie op de server bewaren" ook ingeschakeld?

    Zijn de eigenschappen (datum, grootte enz) van de dubbele items ook exact hetzelfde? En zijn de headers van de mail ook identiek?
  • Je gebruikt dus als ik het goed heb 1 outlook express voor meerdere accounts en dan met bericht regels filter je de mail? Ik het niet zo doen, ik zou een extra identiteit in outlook express aanmaken, dan is je mail echt gescheiden.

    Ik vermoed trouwens dat je accounts een alias van elkaar zijn. Sommige providers bieden dat aan. stee0036@hetnet.nl is dan gelijk aan steenbergen@hetnet.nl
  • Ik heb op het ogenblik geen tijd om te kijken wat er precies aan de hand is, maar ik kan wel zeggen dat de gebruikte accounts geen aliassen van elkaar zijn, aangezien ze van verschillende providers zijn. Het gebruik van berichtregels heeft altijd gewerkt, het probleem met de dubbele berichten bestaat pas sinds kort. In het weekeinde ga ik verder kijken.
  • Bij een afgesloten OE: in de OE opslagmap "Pop3uidl.dbx" deleten.
    Bij de volgende opstart van OE wordt een nieuwe "Pop3uidl.dbx" aangemaakt. Opgelost?
  • Ik wil alle reageerders bedanken voor de tips. Ik zal zodra ik daarvoor in de gelegenheid ben de tip van Decomp toepassen. Ik laat nog weten of dat heeft geholpen.

Beantwoord deze vraag

Dit is een gearchiveerde pagina. Antwoorden is niet meer mogelijk.