Op deze website gebruiken we cookies om content en advertenties te personaliseren, om functies voor social media te bieden en om ons websiteverkeer te analyseren. Ook delen we informatie over uw gebruik van onze site met onze partners voor social media, adverteren en analyse. Deze partners kunnen deze gegevens combineren met andere informatie die u aan ze heeft verstrekt of die ze hebben verzameld op basis van uw gebruik van hun services. Meer informatie.

Akkoord

Vraag & Antwoord

Communicatie & hosting

Mail import lukt niet

perloc
2 antwoorden
  • Ik heb op de HD oude Email opgeslagen. Die wil ik importeren in Oulook Express 6.0 De oude mail is waarschijnlijk van OE 5.0 Deze komt niet voor in het rijtje voor import. Ik heb OE 4.0 en OE 6.0 geprobeerd tijdens een import actie maar beide keren komt een bericht dat hij geen mail files kan vinden. De extentie van de boxen is .DBX
    Hoe krijg ik deze mail geïmporteerd??
    MVG perloc
  • gevonden op http://www.insideoutlookexpress.com/faqs/how.htm

    First make sure the *.dbx files you wish to import are not stored in the current OE store root folder. Also check that the *.dbx files are not marked as read-only. In OE, click File| Import| Messages, select OE5 from the list, then choose either From Identity (for importing from another Identity on the same machine) or From Store root directory. You will then have the option to import all mail folders or only those you select. (see also Backup and Restore)

    OE6 and WindowsXP Note: you will only see OE4 and OE6 in the list of programs from which to import, and so it might seem that you cannot import from OE5. However both OE5 and OE6 use exactly the same file structure. To import from OE5, simply select OE6 on the list, then select "Import mail from an OE6 store directory" (not "Identity"). Then Browse to the folder that contains the OE5 *.dbx files.

    If your backup files did not include "Folders.dbx", this method of importing will not work as OE will not "see" the *.dbx files without Folders.dbx. To work around this, click File| Identities| Add New Identity. Switch to the new Identity when prompted, but cancel the new account wizard that starts automatically. Click Tools| Options| Maintenance| Store Folder to determine the location of this Identity's store. Close OE and open the store folder in Windows Explorer. Copy your old *.dbx files into this store folder, then delete the file "Folders.dbx". Open OE and it will create a new Folders.dbx that includes the old *.dbx files. Click File| Switch Identities and return to your original Identity. Click File| Import| Messages| OE5 (or OE6)| Identity and select the new Identity. After the import is complete, you can delete the new Identity, and then manually delete its store folder.

Beantwoord deze vraag

Dit is een gearchiveerde pagina. Antwoorden is niet meer mogelijk.