Op deze website gebruiken we cookies om content en advertenties te personaliseren, om functies voor social media te bieden en om ons websiteverkeer te analyseren. Ook delen we informatie over uw gebruik van onze site met onze partners voor social media, adverteren en analyse. Deze partners kunnen deze gegevens combineren met andere informatie die u aan ze heeft verstrekt of die ze hebben verzameld op basis van uw gebruik van hun services. Meer informatie.

Akkoord

Vraag & Antwoord

Communicatie & hosting

Op welk moment komt de ADSL-lijn beschikbaar ...

Anoniem
diquydiq
8 antwoorden
  • Op welk moment komt de ADSL-lijn beschikbaar voor een nieuwe ISP'er?

    In dit geval is er geen sprake van een 'ADSL-lijnovername'. Overeenkomst met oude ISP'er loopt tot dag 'A'; kan de nieuwe ISP'er vanaf 00.00 uur van dag 'A' al over de 'ADSL-lijn' beschikken om mij op het internet aan te sluiten? Met andere woorden: op welk moment dient de oude provider de 'ADSL-lijn' vrij te geven voor mijn nieuwe provider?

    Indien de lijn op dag 'A' is vrijgegeven, is het dan 'technisch' mogelijk voor de nieuwe provider om mij nog dezelfde dag 'A' op het net aan te sluiten?
    Mijn nieuwe provider claimt van niet, daar zij de lijn, van de oude provider, niet hebben mogen overnemen!

    Om het risico op simultane betaling bij twee providers te voorkomen - in het verleden hiermee nare ervaring moeten doorstaan - heb ik mij eerst - een maand voor afloop van mijn overeenkomst - afgemeld bij mijn oude provider en pas na de schriftelijke goedkeuring, heb ik mij bij de nieuwe provider aangemeld.
  • ik laat [b:7385d2644b]altijd[/b:7385d2644b] mijn nieuw provider de lijn overnemen tijdens de actieve periode van de huidige. Dan pas zeg ik mijn huidige op en loop ik nooit het risico 1 tot 2 weken zonder te zitten. mijn overnames (nu 3x) hebben altijd max een paar uur geduurd, soms minder dan een half uur.
    De oude provider is verplicht de lijn over te dragen.

    Je moet echt helaas controleren of ze dus het juiste antwoord geven….

    http://www.consuwijzer.nl/Ik_wil_advies_over/Internet_telefonie_kabel_en_post/Internet/_A_DSL/Basisinformatie/Overstappen_naar_een_andere_A_DSL_provider
    [quote:7385d2644b]Bij het overstappen naar een andere (A)DSL-provider (waarbij u dus verandert van netwerk) moet u aan een aantal dingen denken:

    *
    Vraag eerst bij de nieuwe (A)DSL-provider om de overstap en zeg daarna pas het contract op met uw oude (A)DSL-provider.
    *
    Vraag bij uw nieuwe provider een bevestiging van de overstaptijd. KPN is verplicht de technische overstap binnen 24 uur mogelijk te maken. Het is afhankelijk van de technische systemen van de nieuwe provider of deze overstap binnen 24 uur te realiseren is.
    *
    Houd rekening met eventuele contractuele verplichtingen die u nog heeft bij uw oude provider. U moet hier eerst aan voldoen voordat u kunt overstappen.

    Oud signaal

    Het aanwezig zijn van het oude (A)DSL-signaal is geen geldige belemmering voor de nieuwe (A)DSL-aanbieder om (A)DSL te leveren. Zodra u aan uw nieuwe (A)DSL-provider doorgeeft dat u wilt overstappen, geeft deze dit door aan KPN.[/quote:7385d2644b]
  • Deze regels benadelen de consument!

    Ik kan het niet begrijpen om welke reden de nieuwe provider het ADSL-signaal niet mag overnemen, nadat de consument - schriftelijk - van zijn oude provider heeft mogen vernemen dat per datum 'A' - vertrek - is goedgekeurd.
    De nieuwe provider heeft immers ruim een maand de tijd om het signaal over te nemen; alvorens de oude provider de ADSL-verbinding verbreekt!!!
  • dit zijn geen regels…. dit is de praktijk….

    Als er regels waren was het hopelijk goed geregeld…..
    Dus je kunt kiezen of je doet het zoals elke provider het zelf regelt of je doet het zoals ik gedaan heb….
    Verschil: dagen tot weken zonder internet…
  • andre@home, 'jouw methode' heeft mij ooit veel ellende weten op te leveren.

    Ik had mijn nieuwe provider te kennen gegeven per datum 'A' internet van haar te willen betrekken. Mijn oude provider ging hier echter niet mee accoord! Nu was ik gebonden aan twee contracten!!! Door dit conflict moest ik bij beiden betalen en kreeg ik van niemand het ADSL-signaal meer doorgegeven!!!


    Bij een ander geval, had de nieuwe provider - tegen de afspraken in - het signaal te vroeg bij de oude provider opgevraagd en de oude provider had het signaal - zonder mijn toestemming overgedragen, maar bleef wel van mij verlangen dat ik netjes tot eind van het contract diende te betalen!!!
  • Ze hebben je bij de neus genomen, de NMA is hier heel duidelijk over….

    http://www.nmanet.nl/nederlands/home/Over_de_NMA/Veelgestelde_vragen/Televisie_internet_en_telefonie/Televisie_internet_en_telefonie.asp

    Uiteraard moet je op tijd je lopende contract opzeggen, maar dat staat volledig los van de technische overgang…..

    [quote:2ae160502f]Een ADSL-verbinding is een vorm van breedbandinternet (snel internet). Een andere vorm is bijvoorbeeld breedbandinternet over het kabelnetwerk. ADSL-verbindingen worden aangeboden door verschillende netwerkaanbieders. De grootste is KPN, andere netwerkaanbieders zijn bijvoorbeeld Versatel, Tiscali en BBned. De kabelmaatschappijen, zoals Casema en UPC zijn concurrerende netwerkaanbieders.

    Behalve van een netwerkaanbieder maakt u gebruik van een Internet Service Provider (ISP). Dit is de dienstverlener die u toegang geeft tot het internet. Voorbeelden zijn: Planet Internet, Het Net, Zon, Wanadoo, 12Move, Speedlinq, XS4all, Demon, Scarlet, Tiscali, Wanadoo en vele anderen.

    Als u overstapt naar een andere Internet Service Provider (ISP), is het mogelijk dat u daarmee ook overstapt naar een ander netwerk en dus een andere ADSL-internetprovider. Bij het overstappen naar een andere ADSL-internetprovider, moet u rekening houden met een tweetal zaken: de contractuele verplichtingen en de technische overstap.

    De technische overstap naar een andere ADSL-internetprovider, vindt altijd plaats in een centrale van KPN. OPTA heeft KPN verplicht deze technische overstap binnen 24 uur mogelijk te maken. KPN voldoet aan deze verplichting. Het is afhankelijk van de technische systemen van de nieuwe ADSL-internetprovider of deze overstap binnen 24 uur te realiseren is. Voor het leveren van de ADSL-verbinding gelden de gebruikelijke levertijden. Bij het overstappen dient u wel te voldoen aan eventuele contractuele verplichtingen die u nog heeft met uw oude internetprovider.

    Indien u alleen van Internet Service Provider (ISP) verandert maar niet van netwerk, is er dus geen sprake van een technische overstap naar een andere ADSL-internetprovider. Hierbij speelt KPN een andere rol of geen enkele rol. Het is afhankelijk van de afspraken tussen deze Internet Service Providers (ISP) hoe snel de overstap gerealiseerd kan worden. [/quote:2ae160502f]
  • Zolang ik niet in het bezit ben van 'tangible evidence', dat mijn contract met mijn oude ISP'er is voltooid, blijf ik 'loslopend wild'… :(

    Om dit te voorkomen dient men eerst bij de oude provider op te mogen zeggen en zodra dit proces is afgerond; dient de nieuwe provider de mogelijkheid te hebben om het ADSL-signaal over te nemen.

    Stel: mijn overeenkomst bij mijn oude provider loopt op 31 juli af. Op, bijvoorbeeld, 23 juni geef ik mijn opzegging te kennen aan mijn oude provider.
    Zodra de schriftelijke goedkeuring, van mijn opzegging, binnen is - kan ik in zee gaan met een nieuwe provider en laat deze weten dat ik op 1 augustus wens te worden aangesloten op hun internetservice.


    Mijn vraag - aan de lieden die het voor het zeggen hebben - waarom is dit onmogelijk?
    Met andere woorden, om welke reden wordt men momenteel gedwongen om in contact te gaan treden met een nieuwe provider, terwijl het eind van het contract met de oude provider nog onzeker is - immers het verzoek om opzegging is nog niet ingediend, laat staan de ontvangst van de schriftelijke goedkeuring van de oude provider!!! Dit is niets anders dan het spelen met vuur, maar danwel in het nadeel van de consument!!!
  • dat het veel beter moet…. eens maar voorlopig wil je niet het risico lopen zonder internet te zitten…
    Dat ik een maand dubbel betaal neem ik dan voor lief… kost a snel minder dan de helpdesk bellen wanneer de nieuwe aansluiting nu eindelijk een keer komt….

Beantwoord deze vraag

Dit is een gearchiveerde pagina. Antwoorden is niet meer mogelijk.