Op deze website gebruiken we cookies om content en advertenties te personaliseren, om functies voor social media te bieden en om ons websiteverkeer te analyseren. Ook delen we informatie over uw gebruik van onze site met onze partners voor social media, adverteren en analyse. Deze partners kunnen deze gegevens combineren met andere informatie die u aan ze heeft verstrekt of die ze hebben verzameld op basis van uw gebruik van hun services. Meer informatie.

Akkoord

Vraag & Antwoord

Communicatie & hosting

XS4all Only werkt erg slecht: iemand een idee?

J van E
8 antwoorden
  • Sinds een maandje heb ik XS4all Only. Na jarenlang probleemloos internet via HCCnet en XS4all via KPN, heb ik nu opeens al twee dagen een waardeloze verbinding. Hij valt steeds uit en is akelig traag. Ik heb vandaag drie keer aan de telefoon gehangen en uiteindelijk hebben ze m'n snelheid daar van de bij m'n abo behorende 20 Mbit teruggebracht naar 8 Mbit. Ik heb namelijk wat oudere apparatuur (Speed Touch Home en Draytek Vigor 2200We). Ik heb eigenlijk een nieuw modem nodig (was het eerste wat alledrie de helpdeskers zeiden). Jammer dat ze dat niet gezegd hebben toen ik Only aanvroeg.

    Vervelende is dat het zelfs nu, op een snelheid van 8 Mbit, niet werkt! :( Ik vraag me dus echt af waar het nu aan ligt… Straks koop ik een modem en werkt het alsnog niet! Ik kan een gratis modem krijgen van XS4all als ik m'n abo verleng voor een jaar, maar ja, hallo, dat zie ik nu niet echt zitten…

    Iemand enig idee wat ik nog zou kunnen proberen…? :s
  • Heb je al contact met XS4All gehad hierover? Wellicht is er ergens een storing bij jou in de buurt, want ik heb hier (in Utrecht) geen last van…
  • [quote:f6bc345887="Leo S"]Heb je al contact met XS4All gehad hierover? Wellicht is er ergens een storing bij jou in de buurt, want ik heb hier (in Utrecht) geen last van…[/quote:f6bc345887]

    [quote:f6bc345887="J van E"][b:f6bc345887]Ik heb vandaag drie keer aan de telefoon gehangen [/b:f6bc345887]en uiteindelijk hebben ze m'n snelheid [b:f6bc345887]daar [/b:f6bc345887]van de bij m'n abo behorende 20 Mbit teruggebracht naar 8 Mbit. Ik heb namelijk wat oudere apparatuur (Speed Touch Home en Draytek Vigor 2200We). Ik heb eigenlijk een nieuw modem nodig ([b:f6bc345887]was het eerste wat alledrie de helpdeskers zeiden[/b:f6bc345887]).[/quote:f6bc345887]
    Volgens mij heb ik wel contact met ze gehad, ja… 8) :lol: En nee, er was of is geen storing.

    Het lijkt trouwens nu wel alsof het ietsje beter gaat: ik hoef nu pas na een uur het modem te herstarten… :roll: Maar echt snel is alles niet: met online tests haal ik een derde van wat ik normaal haal. :cry: Misschien moet ik 'gewoon' een nieuw modem kopen, maar ik ben als de dood dat dat geen effect heeft… Stomme is gewoon dat alles het een hele tijd gewoon perfect heeft gedaan! Dus de opmerking van de helpdesk dat ik nieuwe spullen moet kloppen, lijkt me niet te kloppen: dan had het toch nooit moeten werken…? Iets kan wel kapot gaan, maar dan gaat het ook echt helemaal kapot en niet elke keer weer opnieuw een beetje. En die helpdeskers hadden het daar ook niet over: de apparatuur is gewoon te oud en niet compatible… Nou, de afgelopen week niet!
  • Sorry, heb over het stukje heen gelezen dat je al drie keer gebeld had…

    Heb je momenteel nog een jaarcontract bij XS4All? Als je contract-vrij bent, kun je je abonnement met een jaar verlengen, dan krijg je er een splinternieuw Fritzbox modem bij kado…
  • [quote:7cd5cda1ce="Leo S"]Sorry, heb over het stukje heen gelezen dat je al drie keer gebeld had…

    Heb je momenteel nog een jaarcontract bij XS4All? Als je contract-vrij bent, kun je je abonnement met een jaar verlengen, dan krijg je er een splinternieuw Fritzbox modem bij kado…[/quote:7cd5cda1ce]

    [quote:7cd5cda1ce="J van E"]Ik kan een gratis modem krijgen van XS4all als ik m'n abo verleng voor een jaar, maar ja, hallo, dat zie ik nu niet echt zitten…[/quote:7cd5cda1ce]

    Beetje moeite met lezen momenteel, denk ik, Leo? Haha! :wink: Maar toch bedankt voor met meedenken. :D
  • Ik zou eens even bij de helpdesk om een nieuw modem vragen; die geven ze nu tenslotte weg!

    Dan zou je kunnen afspreken dat ze dat modem opsturen "om te testen". Is het dan wel goed (zeg een maand achter elkaar) dan teken je toch bij?

    gr

    t.
  • Zo aardig zijn ze niet. Dat heb ik namelijk gevraagd. Maar ik krijg alleen een modem als ik ook echt voor een jaar lang m'n abo vastleg. Maar goed… dat heb ik nu dus maar gedaan. Ik hoop dan wel dat dit het echt is.

    Wat wel heel apart is… Vanaf het moment dat ik (telefonisch) de deal had gemaakt, is het internet thuis weer als vanouds… Nou, okay, de downloadsnelheid is wat langzamer, maar surfen en filmpjes kijken gaat allemaal opeens weer vlekkeloos, alsof er niets is gebeurt…! We zitten nu al uren probleemloos online zonder herstart. En dat was begin van de middag toch echt wel anders!!! En dat is dus echt vanaf het moment dat ik afsprak een jaar abo te nemen. Is wel erg toevallig… :roll: 8) :wink:
  • Ik heb exact dezelfde problemen!
    Na mijn overstap naar XS4ALL Only een slechte verbinding, wegvallend signaal en traaaaaaaag. Zelfde verhaal met modem. Neem maar een jaarabonnement dan krijg je een nieuw modem en dan zal het wel opgelost zijn. Voor mijn overstap werkte alles naar behoren. Ben nu gedowngrade naar 3Mbit, en dat had ik voorheen (voor de overstap) ook, de lijn schijnt niet meer aan te kunnen. Ben er dus alleen maar op achteruit gegaan. Terugdraaien lijkt moeilijk. Heb ook een Draytek modem, Vigor 2800V. Alle instellingen geprobeerd, maar zonder soelaas.
    Ben bang dat dit een lang verhaal wordt (loopt al sinds 25 augustus!) en dat ik er weinig mee opschiet. Op mijn zeggen dat ik niet de enige ben antwoordde de helpdesk dat ze dat inderdaad niet ontkennen! Ze zouden nogmaals de KPN vragen om de lijn en de printplaat in de centrale na te kijken. Wacht nog even af……

Beantwoord deze vraag

Dit is een gearchiveerde pagina. Antwoorden is niet meer mogelijk.