Vraag & Antwoord

Communicatie & hosting

Outlook in het buitenland

10 antwoorden
  • Goedenavond mensen in Nederland! Momenteel ben ik in Argentinie en probeer op mijn eigen laptop mail te ontvangen en te versturen met Outlook. (Staat op een PC met Vista, voorzover dat belangrijk is) Ik heb het voor elkaar dat ik wel gewoon email binnenkrijg, maar ik krijg steeds een foutmelding dat ik geen mails kan versturen.Dit zou kunnen komen omdat Outlook zoekt naar mijn SMTP server. (Als ik het goed heb, zoekt ie dus naar mijn provider welke ik altijd thuis in NL heb gehad) Mijn website loopt via mijndomein.nl en op hun website wordt verteld dat ik eea ook over mijn eigen domeinnaam zou kunnen binnenhalen, en ik bij de outlookinstellingen hetzelfde SMTP adres kan opgeven als mijn POP3 instelling. Beide gelijk dus. Maar toch werkt het niet. :( Ook als ik aangeef de boel separaat te willen authoriseren, werkt het niet. Is het ueberhaupt mogelijk om vanuit (wisselende) internetcafes mijn mail via outlook te sturen? Alvast bedankt voor het antwoord!! Ik ga morgenavond hier weer naar toe en hoop op wat antwoorden in Jip en Janneke taal. :roll: Ik weet dat stap voor stap uitleggen veel werk is, maar ik ben ook geen computer expert. Nogmaals, dank! Groeten vanuit Ushuaia, het zuidelijkste plaatsje ter wereld! Globus1 :P
  • Wat dacht je van een lokale smtp server? Die draait op de achtergrond, en in outlook verstuur je met "localhost". http://www.softstack.com/freesmtp.html
  • In het buitenland moet je altijd als SMTP server de naam opgeven van de provider wie jouw internet verbinding regelt, dus bij mij in Frankrijk is dit bv smtp.orange.fr Dus in het cafe of hotel moet je even vragen naar de naam van hun provider, hier bv in een hotel was dat dan smtp.free.fr De pop3 naam moet de naam zijn bij jouw mail binnenkomt. Compris ??
  • Als ik me niet vergis kun je ook via je domein inloggen op je email (webbased). Bij mij is het http://domeinnaam.nl/webmail Hiermee heb ik waar dan ook ter wereld beschikking over mijn mail. Het is dan geen Outlook, maar wel een prima initiatief
  • ja of gwoon via je webmail op internet, wederom bij een provider bij wie je het e-mail adres hebt, in mijn geval bij telfort.nl, moet je wel je wachtwoord weten en je e-mail inlog naam.
  • [quote:30a9dc215c="Edouard"]ja of gwoon via je webmail op internet, wederom bij een provider bij wie je het e-mail adres hebt, in mijn geval bij telfort.nl, moet je wel je wachtwoord weten en je e-mail inlog naam.[/quote:30a9dc215c] Dat zei ik al maar goed.....
  • Bedankt voor alle reacties!! :D Ik heb de tip opgevolgd om de freesmtp server te installeren. het leek erop dat het werkte: in Outlook wordt verteld dat alle mails (die ik wilde versturen) zijn verstuurd, maar ze komen niet aan??!!! ook verschillende testmails geven een positieve send bevestiging, maar binnenkomen homaar. raar, of niet? :? Veranderen van poort 25 naar poort 26 werkt niet. Bij de instellingen kun je aangeven om een testmail te versturen: ook dat werkt probleemloos. Maar aankomen dus niet. bij verschillende emailadressen! Mail lezen deed ik inderdaad al via mijn provider, maar ik wil een nieuwsbrief versturen en dat lukt (in mijn specifieke geval) slechts met Outlook, vandaar. Iemand nog meer tips? (En Edouard, bedankt voor jouw tip: ga ik ook proberen) Groeten en hopelijk tot mails
  • Probeer dit eens via uitvoeren cmd en dan tracert [quote:99d5000a7a]C:\Documents and Settings\andre>tracert www.google.nl Bezig met het traceren van de route naar www.l.google.com [66.249.91.147] via maximaal 30 hops: 1 2 ms 1 ms <1 ms 192.168.1.254 2 * 22 ms 20 ms 82-169-yy-xxx.ip.telfort.nl [82.169.yy.xxx] 3 26 ms 26 ms 24 ms vpn496-telfort.bcsw1.asd-nh.net.tiscali.nl [195. 241.4.186] 4 26 ms 26 ms 25 ms vlan507.bcsw1.asd-tc2.net.tiscali.nl [195.241.4. 54] 5 117 ms 99 ms 49 ms core1.ams.net.google.com [195.69.144.247] 6 75 ms 27 ms 26 ms 209.85.248.93 7 44 ms 37 ms 37 ms 64.233.175.246 8 38 ms 37 ms 37 ms 72.14.233.77 9 43 ms 40 ms 40 ms 66.249.94.154 10 38 ms 37 ms 38 ms ik-in-f147.google.com [66.249.91.147] De trace is voltooid. C:\Documents and Settings\andre> [/quote:99d5000a7a] hier zie je dus aan dat telfort mijn provider is dus smtp.telfort.nl invullen.... Doe dat zelf ook een in het cafe...... en haal uit de eerste hop na het lokale netwerk de smtp die je nodig hebt net als mijn voorbeeld. Effe testen of het goed is.... [quote:99d5000a7a]C:\Documents and Settings\andre>ping smtp.telfort.nl Pingen naar smtp.tiscali.nl [195.241.79.132] met 32 byte gegevens: Antwoord van 195.241.79.132: bytes=32 tijd=26 ms TTL=60 Antwoord van 195.241.79.132: bytes=32 tijd=27 ms TTL=60 Antwoord van 195.241.79.132: bytes=32 tijd=25 ms TTL=60 Antwoord van 195.241.79.132: bytes=32 tijd=26 ms TTL=60 Ping-statistieken voor 195.241.79.132: Pakketten: verzonden = 4, ontvangen = 4, verloren = 0 (0% verlies).De gemiddelde tijd voor het uitvoeren van één bewerking in mill iseconden: Minimum = 25ms, Maximum = 27ms, Gemiddelde = 26ms C:\Documents and Settings\andre>[/quote:99d5000a7a] YES...... Suc6....
  • Dank je Andre, weer wat geleerd. Pingen... Ik zit momenteel in Argentinie en kwam niet verder dan PINGuin.... :lol: Maarre, ik weet (al) wie mijn provider hier in Ushuaia is. Deze naam invullen bij de SMTP brengt ook niets. Nogmaals, ik krijg ook helemaal geen foutmeldingen!! Alles lijkt goed te zijn, maar de mail komt gewoon niet aan...Bij niemand. :? :? :?
  • Het is uiteindelijk gelukt! :D :D :D :D Ik heb een gmail account aangemaakt en laat eea nu via de smtpserver van Gmail lopen. Wel moest ik het eea uitzoeken voor wat betreft de Poortinstellingen etc. Maar: eind goed, al goed. Iedereen bedankt voor de moeite en het meedenken!! :D :D

Beantwoord deze vraag

Weet jij het antwoord op deze vraag? Registreer of meld je aan met je account

Dit is een gearchiveerde pagina. Antwoorden is niet meer mogelijk.