Op deze website gebruiken we cookies om content en advertenties te personaliseren, om functies voor social media te bieden en om ons websiteverkeer te analyseren. Ook delen we informatie over uw gebruik van onze site met onze partners voor social media, adverteren en analyse. Deze partners kunnen deze gegevens combineren met andere informatie die u aan ze heeft verstrekt of die ze hebben verzameld op basis van uw gebruik van hun services. Meer informatie.

Akkoord

Vraag & Antwoord

Communicatie & hosting

E-Mail voor klantenservice over meerdere pc's verdelen

Pinkbigfoot
3 antwoorden
  • Beste Forumleden,

    bij het bedrijf waar ik werk hebben we een klantenservice.

    deze klantenservice heeft bv als emailadres: service@domeinnaam.nl

    Nu is het zo dat we twee mensen hebben werken op deze afdeling met ieder een pc met outlook account.

    stel het volgende:
    Klant mailt naar klantenservice.
    medewerker X haalt het mailtje binnen op haar pc.
    Medewerker X stuurt een reply naar de klant.
    De klant stuurt vervolgens hierop weer een reply naar ons.
    Op dit moment is medewerker X niet aanwezig en haalt medewerker Y de mail binnen op haar pc.

    Op dit moment is 1 conversatie met een klant opgesplitst tussen twee werknemers en twee pc's.

    Hoe kunnen we dit oplossen?

    Vriendelijk dank voor evt tips!

    Tony
  • mogelijkheid zou kunnen zijn: de medewerkers (a en b) ieder vanuit een eigen account laten terugmailen: een reply op het antwoord komt dan altijd bij dezelfde medewerker terug - nadeel is dat als medewerker a alleen op ma di werkt en b alleen op do en vrij de klant pas na een week weer respons krijgt.

    andere mogelijkheid: laat de medewerker bij beantwoorden in de onderwerpregel initialen oid zetten. Maak in het emailprogramma een regel aan waarmee de post in apparte mappen kan worden opgevangen.
    dus a geeft antwoord met in de onderwerpregel standaard zijn/haar initialen aa. Bij reply door de klant wordt die email automatisch in de map aa geplaatst waardoor die medewerker daarmee weer verder kan.
  • Waarom laat je ze niet werken vanuit de centrale mailbox? Weet niet welke mail omgeving je gebruikt, maar binnen exchange/outlook kan je samen in een mailbox werken en ook nog je eigen mailbox er op na houden. Je kan met gemak 5 of meer mailboxen beheren met Outlook. Je kan dan bijvoorbeeld een submap aanmaken per medewerker, zodat elke medewerker weet wie waar mee bezig is. Is er 1 afwezig kan de andere toch bij de email.


    Andere optie om elkaar rechten te geven op elkaars mailbox, indien dit natuurlijk goed gekeurd word door de medewerkers :)

Beantwoord deze vraag

Dit is een gearchiveerde pagina. Antwoorden is niet meer mogelijk.