Op deze website gebruiken we cookies om content en advertenties te personaliseren, om functies voor social media te bieden en om ons websiteverkeer te analyseren. Ook delen we informatie over uw gebruik van onze site met onze partners voor social media, adverteren en analyse. Deze partners kunnen deze gegevens combineren met andere informatie die u aan ze heeft verstrekt of die ze hebben verzameld op basis van uw gebruik van hun services. Meer informatie.

Akkoord

Vraag & Antwoord

Communicatie & hosting

Actie! KPN MX STREAM

gobelair
3 antwoorden
  • Na veel wikken en wegen heb ik in November besloten om MX basic aan te sluiten. En wat een armoede. Niets dan problemen. Sinds de aansluiting zit ik met technische problemen die buiten mijn eigen system omgaan. Wijkcentrales die de capaciteit niet aankunnen waardoor mijn verbinding niet meer tot stand komt. Continue, tot op de dag van vandaag. Mijn telefoontjes naar MXstream zijn niet meer te tellen. En dan krijg ik een KPN brief binnen van Ir. J.A. Wildeboer. (Hij doet zijn naam wel eer aan.) Directeur Business Unit Broadband Networks. Persoonlijk zou ik me schamen als ik zo’n brief zou versturen. De brief gaat in op de MX streams hoge kwaliteits verbinding (!) En dat KPN grote waarde aan deze kwaliteit stelt. Nou, niet bij mij en bij duizenden andere abonnees. De eigen MXStream telefoon hulplijnen spreken er zelfs over..
    Ik woon tevens in Hong Kong en daar is het allemaal net even beter gesteld met breedband. (3MB breedband is redelijk standaard, 1 maand opzegtermijn & binnen 2 weken geplaatst. Kosten? ongeveer €45 per maand met hardware in gratis bruikleen die men ook nog komt aansluiten. Dat is pas service!!)
    In Nederland denken we dat we snel zijn met onze ontwikkelingen. Maar niets is minder waar. Ik begrijp niets van de monopoly positie van KPN. Het is verbazingwekkend dat we het allemaal maar pikken, en erger nog dat de politiek het toestaat. De burger (lees consument) is hier de dupe van. Die heeft geen andere keuze. Het roept bij mij oude oostblok beelden op. Daar hadden ze toen ook geen keuze. De politiek heeft hierin boter op zijn hoofd. Het lijkt wel of men niet beseft wat internet en breedband voor impact dit heeft op de toekomst. Breedband internet is een ontwikkeling die nodig is voor de Nederlandse economische voortgang. En juist door de monopoly van KPN zitten wij gevangen en zijn gedwongen te luisteren we naar de heer en meester van vergaande glorie.
    Als enige remedie tegen dit geweld heb ik 2 dingen gedaan;
    1. deze brief naar HCC en consumentenbond gestuurd.
    2. Nog nooit eerder gedaan, maar het moest er maar eens van komen; de 2e Kamer gebeld. 070 3182211 Waar ik een politieke partij (had ik nog niet maar nu dan wel) mijn standpunt duidelijk wilde maken.
    Breek nu eindelijk eens de monopoly van KPN! Geef de markt de ruimte voor eerlijke concurrentie. Daar is de ontwikkeling van internet bij gebaat. Niet voor internet zelf, maar wel voor Nederland. Want we willen toch altijd de beste zijn? Jij als consument wil toch ook het beste?
    Doe er dan wat aan! Laat je horen.
  • KPN moet tariefsverhoging Mxstream terugdraaien

    8 januari 2002
    De Consumentenbond eist van telecombedrijf KPN dat het de geplande tariefsverhoging van haar internettoegang Mxstream terugdraait. KPN heeft zijn klanten "in de fuik laten lopen" en confronteert ze nu met een prijsstijging van bijna 25%. Ook vraagt de Consumentenbond van de staatssecretaris om een noodmaatregel te nemen, zodat toezichthouder OPTA kan ingrijpen.

    De klanten van KPN hebben vandaag een brief ontvangen over de tariefsverhoging van Mxstream. KPN zal de prijzen voor Mxstream (een snelle, maar dure vorm van internettoegang via de telefoon) met ingang van 1 februari verhogen met € 5. Dit is een prijsverhoging die de inflatie vér te boven gaat. De Consumentenbond heeft hierover vandaag al honderden klachten ontvangen.

    Consumenten hebben vaak 150 euro instapkosten betaald en kunnen met hun huidige abonnement bij een internetserviceprovider niet naar een andere vorm van ADSL overstappen. KPN wijst in haar brief bovendien niet op de mogelijkheid om het contract te beëindigen en geeft ook geen termijn aan waarvoor de nieuwe tarieven gaan gelden.

    De Consumentenbond eist daarom van KPN dat de geplande tariefsverhoging voor de huidige klanten van de baan gaat. Daarnaast wil de Bond dat staatssecretaris De Vries een noodmaatregel neemt, waardoor toezichthouder OPTA de bevoegdheden krijgt om in te grijpen. En voor de langere termijn wil de Consumentenbond dat de consumentenwetgeving wordt aangepast, zodat dit soort oneerlijke handelspraktijken worden verboden.

  • Misschien had je eens één topic onder deze kunnen kijken?

    ——————
    Pieter78: Als de nood het hoogst is, is Bill nabij.

Beantwoord deze vraag

Dit is een gearchiveerde pagina. Antwoorden is niet meer mogelijk.