Op deze website gebruiken we cookies om content en advertenties te personaliseren, om functies voor social media te bieden en om ons websiteverkeer te analyseren. Ook delen we informatie over uw gebruik van onze site met onze partners voor social media, adverteren en analyse. Deze partners kunnen deze gegevens combineren met andere informatie die u aan ze heeft verstrekt of die ze hebben verzameld op basis van uw gebruik van hun services. Meer informatie.

Akkoord

Vraag & Antwoord

Communicatie & hosting

Outlook Express vraagt telkens wachtwoord bij instellen

None
11 antwoorden
  • Ik kan geen emails ontvangen via Outlook Express. Maar ik kan wel emails versturen via Outlook Express.

    Ik mail via Outlook Express en internet-provider kabelbedrijf Ziggo. Meestal lukte dat emailen wel, totdat ik pas mijn Windows XP opnieuw heb geïnstalleerd.

    Daarna lukt het me niet om opnieuw mijn email-account bij Ziggo in te stellen in Outlook Express.

    De helpdesk van Ziggo heeft me pas uitgebreid telefonisch geholpen hierbij, maar telkens krijg ik daarbij een klein menuutje met als tekst: "Aanmelden - pop3 Geef uw gebruikersnaam en het wachtwoord voor de volgende server op".

    En telkens als ik daar die gegevens invul, komt dat menuutje terug en kan ik geen emails binnenhalen. Deze helpdesk-medewerker van Ziggo wist hiervoor geen oplossing.

    Ik kan dus geen emails ontvangen via Outlook Express.
    Ik kan WEL emails versturen via Outlook Express via hetzelfde email-adres!
    Ik kan wel emails verzenden en ontvangen via mijn webmail bij Ziggo op hetzelfde email-adres.

    Kan dit probleem misschien te maken hebben met mijn beveiliginggssoftware? Of ligt de oorzaak ergens anders?
  • Welke pop3 server gebruik je, pop3.casema.nl of pop3.ziggo.nl

    Verder moet je ook je complete e-mail adres als gebruikersnaam gebruiken, dit was voorheen alleen het gedeelte voor het apenstaartje, maar tegenwoordig moet ook @casema.nl of @ziggo.nl erachter.
  • [quote:b03f1c85fd="Maxstar"]Welke pop3 server gebruik je, pop3.casema.nl of pop3.ziggo.nl

    Verder moet je ook je complete e-mail adres als gebruikersnaam gebruiken, dit was voorheen alleen het gedeelte voor het apenstaartje, maar tegenwoordig moet ook @casema.nl of @ziggo.nl erachter.[/quote:b03f1c85fd]Hartelijk bedankt voor je goede advies! Mijn ontvangen emails komen nu wel binnen in Outlook Express. Maar nu komen er honderden emails in mijn Postvak In, die ik al eerder heb ontvangen in Outlook Express en die ik daar al gearchiveerd heb in mapjes.

    Die honderden oude emails had ik opgeslagen op een USB-stick, voor ik m'n Windows XP ging herinstalleren. En na de herinstallatie van Windows, heb ik die mappen met opgeslagen emails weer geïmporteerd in Outlook Express vanaf die USB-stick. En die mappen in Outlook Express zijn gewoon intact gebleven. Daardoor heb ik die honderden emails nu dubbel in Outlook Express.

    Ik heb nu, nadat ik mijn email account opnieuw heb geïnstalleerd bij Outlook Express precies evenveel emails in mijn Postvak In van Outlook Express binnengekregen, als er in mijn webmail staan van hetzelfde email-adres.

    Op mijn webmail van hetzelfde email-adres is alles normaal gebleven, sinds ik mijn email account opnieuw heb geïnstalleerd bij Outlook Express.

    1. Kan ik die honderden dubbele emails nu veilig verwijderen uit m'n Outlook Express?

    2. Hoe had ik kunnen voorkomen dat er zoveel emails in mijn Postvak In stromen, terwijl ik die al heb?

    3. Is dat probleem misschien ontstaan doordat ik heb aangevinkt: "Bewaar een copie op de server?"
  • [quote:ba05eccb1a]3. Is dat probleem misschien ontstaan doordat ik heb aangevinkt: "Bewaar een copie op de server?"[/quote:ba05eccb1a]

    Inderdaad.

    En ja je kan die dubbele mails zo verwijderen.
  • [quote:285c36e92d="Maxstar"]En ja je kan die dubbele mails zo verwijderen.[/quote:285c36e92d]Probleem is dat er in mijn 'Postvak In' ook al een dertigtal emails stond, voordat die honderden dubbele emails binnen stroomden. En die dertig emails mogen niet worden gewist, want die heb ik nog niet gearchiveerd in andere mappen in Outlook Express.

    Die dertig emails had ik eigenlijk in een apart mapje moeten zetten, voordat ik mijn email-account instelde in Outlook Express. Want nu moet ik ze tussen die honderden dubbele emails gaan uitvissen.

    Ik hoop dat die emails die ik moet behouden in mijn 'Postvak In', allemaal eens geopend zijn, zodat ik ze eraan kan herkennen aan dat de titels niet vetgedrukt zijn. In tegenstelling tot de emails die ik nu dubbel heb binnen gekregen in mijn 'Postvak In'. Want daarvan zijn de email-titels allemaal vetgedrukt, doordat ik ze nog niet heb geopend.

    Of is er een andere manier om die te behouden emails in mijn "Postvak In' op te sporen?
  • Nee je zult dit echt handmatig moeten doen. :cry:
  • Het lijkt me dat het wel helpt als je ze even op datum sorteert…
  • [quote:65eec76a14="Jan bakker"]Het lijkt me dat het wel helpt als je ze even op datum sorteert…[/quote:65eec76a14]Inderdaad, maar ook de mails die in mijn inbox stonden voordat de dubbele mails van mijn usb-stick daarbij kwamen, waren afkomstig uit verschillende perioden. Daar zaten bijvoorbeeld ook mails bij van twee jaar geleden, die ik nog eens moet beantwoorden.
  • Ik hoop dat Microsoft in de toekomst een gebruiksvriendelijke voorziening inbouwt voor deze problemen.
  • Tsja of dit probleem bij Microsoft ligt, denk ik niet.

    Microsoft heeft alleen een optie gemaakt om berichten op de server achter te laten, wil je dit niet vink je dit uit en heb je geen last van een overvolle mailbox, na een fresh install of backup.

    Als je regelmatig een backup maakt va het gebruikte e-mail programma kan je deze optie achterwegen laten.
  • [quote:820a3dc7aa="Maxstar"]Tsja of dit probleem bij Microsoft ligt, denk ik niet.

    Microsoft heeft alleen een optie gemaakt om berichten op de server achter te laten, wil je dit niet vink je dit uit en heb je geen last van een overvolle mailbox, na een fresh install of backup.

    Als je regelmatig een backup maakt va het gebruikte e-mail programma kan je deze optie achterwegen laten.[/quote:820a3dc7aa]Voor alle duidelijkheid, de dubbele mails stonden dus niet in m'n webmail, maar op mijn harde schijf in Outlook Express. Ik heb ze inmiddels gewist.

Beantwoord deze vraag

Dit is een gearchiveerde pagina. Antwoorden is niet meer mogelijk.