Vraag & Antwoord

Communicatie & hosting

Outlook Express 6 steeds time outs bij verzenden bijlagen

7 antwoorden
  • Beste mensen, Heb Outlook Express 6. Sinds de afgelopen maand is het steeds zeer lastig om e-mail met bijlagen te verzenden. Er volgt dan steeds een time out. De volgende gegevens kan ik verstrekken: - Provider is Ziggo - Het gaat steeds om bestanden van gewone lengte, dus bijvoorbeeld een .jpg-tje of een Worddocument - De Time out-instelling heb ik op maximaal staan (5 minuten) - De verzending kan soms plotseling ineens wel plaatsvinden, na vele time outs - De pc herstarten maakt niets uit - Het wel of niet gelijktijdig draaien van andere programma's maakt ook geen verschil - Het register wordt regelmatig onder handen genomen door RegTool en Register Mechanic - Bij het tabblad Verzenden staat aangevinkt: "Berichten direct verzenden." - Ik heb een Pentium IV met voldoende schijfruimte (voor zover dat van belang is) Omdat ik benieuwd was of ik in Outlook ergens een instelling kon verbeteren, ging ik onder andere naar Extra, Opties, Verbinding. Klikte op 'Klik op de knop wijzigen als u deze instellingen wilt wijzigen'. Vervolgens geklikt op 'Instellen'. Op dat moment verschijnt voortdurend de melding: "In MSIMN.EXE is een fout opgetreden (...)." Hebben jullie een suggestie voor me om dit vraagstuk op te lossen? vr. gr., :D Ruud Muschter
  • als het zich al zolang voor doet is systeemherstel neem ik aan geen optie? er is kennelijk iets mis met oe. er zijn wel repair tools, maar die slaan voornamelijk op herstel van mailbestanden enzo. wat je kan doen: - zorg voor een backup van je mailbestanden: kijk even bij extra-onderhoud waar je archiefmap staat en kopieer die héle map naar een andere plek. - zoek je adresboek (zoek op .wab) en kopieer dat ook. - stel je accountgegevens veilig: extra-accounts-mail-exporteren - ga configuratiescherm-software-windowsonderdelen. - verwijder oe - start pc opnieuw - ga weer naar software en laat oe toevoegen. - herstart pc - importeer je account(s) - zet map met postvakken terug - importeer je adresboek - zet de map met postvakken weer terug
  • Hartelijk dank voor je reactie! Systeemherstel zal inderdaad niet (meer) helpen. Heb de archiefmap en de .wab inmiddels gevonden en naar elders gekopieerd. Vervolgens moet ik nog 'extra-accounts-mail exporteren'. Kun je nog even aangeven hoe dat in zijn werk gaat? Daarna ga ik de rest proberen (OE6 verwijderen etc.). Nogmaals dank. :D Ruud Muschter
  • ga in oe naar extra, kies accounts, tabblad email, en daar staan al je accounts. maak de bovenste blauw, en kies rechts voor exporteren, dan wordt het account opgeslagen in een [accountnaam].iaf bestandje. en zo werk je alle accounts af (als je er meer hebt dan 1) later doe je hetzelfde maar dan kies je importeren, en bladert naar die .iaf-bestandjes.
  • Toevallig denk ik de oorzaak van alles indirect op het spoor te zijn gekomen. De toestanden met Outlook Express en het verzenden van bijlagen zijn ongeveer ontstaan na het updaten van Explorer 7 naar Explorer 8. Ik las net dat Explorer 8 eenvoudig te verwijderen is, en dat de pc dan herstelt naar Explorer 7. Omdat mij nu een licht opging, heb ik E8 meteen verwijderd. Het systeem herstelde keurig naar E7. Vervolgens heb ik 2 test-e-mails aangemaakt met bijlagen, en die werden in een seconde verstuurd! Het zou mij niet verbazen als er een connextie is tussen Explorer 8 en het gedoe met Outlook Express. Als het inderdaad zo is: spread the word! Moet het nog even aanzien, anders ga ik graag verder met de procedure zoals je al had voorgesteld. vr. gr., :D Ruud Muschter
  • Beste mensen, Nadat ik Explorer 8 had verwijderd en Explorer 7 had teruggezet, konden de mailbijlagen vanuit Outlook Express weer worden verzonden. Denk er wel om, dat wanneer je de updates van Microsoft op automatisch hebt staan, Explorer 8 weer in beeld dreigt te komen. Zelf heb ik via 'Start, Instellingen, Configuratiescherm, Automatische updates', de automatische updates uit gezet. Ik ga voortaan via Start naar de update-optie. Aangekomen op het update-scherm haal ik vervolgens een vinkje weg bij Explorer 8. De updates die gelden voor Explorer 7 worden dan keurig binnengehaald. vr. gr., :D Ruud Muschter
  • Kun je doen dat laatste, en in [i:df93159e47][u:df93159e47]jouw[/u:df93159e47][/i:df93159e47] geval wellicht voorlopig het handigst. Maar natuurlijk niet de elegantste, je blijft tenslotte door vergelijkbare probleempjes ook niet hangen op IE versies uit een ver verleden zoals b.v. IE4 waar ik zelf ooit mee begon. Even voor de duidelijkheid, doorgaans werkt IE8 feilloos. Ook in dit opzicht. In jouw geval zal er dus waarschijnlijk spontaan een of andere instelling gewijzigd zijn dan wel achterwege gebleven. Misschien kun je een en ander reconstrueren in OE door toch nog even te "stoeien" met de al genoemde instellingen onder Opties. Of anders nogmaals IE8 installeren. Misschien ging dat de eerste keer niet helemaal naar wens, en gaat het nu wel goed.

Beantwoord deze vraag

Weet jij het antwoord op deze vraag? Registreer of meld je aan met je account

Dit is een gearchiveerde pagina. Antwoorden is niet meer mogelijk.