Op deze website gebruiken we cookies om content en advertenties te personaliseren, om functies voor social media te bieden en om ons websiteverkeer te analyseren. Ook delen we informatie over uw gebruik van onze site met onze partners voor social media, adverteren en analyse. Deze partners kunnen deze gegevens combineren met andere informatie die u aan ze heeft verstrekt of die ze hebben verzameld op basis van uw gebruik van hun services. Meer informatie.

Akkoord

Vraag & Antwoord

Communicatie & hosting

fout tijdens verlengen domeinnaam, geld terug?

Anoniem
fabstar81
11 antwoorden
  • hallo,

    Goeiemorgen :)

    ik heb een domein lopen bij e-dentify en 6-7 weken geleden was mijn domein en mail ineens offline. na een paar keer bellen en mailen kreeg ik dan eindelijk het verlossende antwoord waarom (inmiddels na 2 weken al) mijn domein nog steeds offline was. mijn domein was per ongeluk niet automatisch verlengd en nu zat ie in de redemption period.

    na deze 2 regels tekst zonder uitleg whatsoever wat uberhaupt een redemption period was (dank je wel google) werd het me duidelijk dat mijn domein de komende maand voorlopig nog niet online zou komen.

    in het laatste mailtje naar hun had ik om een korting gevraagd op de factuur omdat sinds het betalen van mijn jaarlijke factuur mijn domein nog geen dag online was, zo niet zou ik weggaan. in bovenstaand mailtje waarin redemption period genoemd werd, werd ook terloops verteld dat het geld kost om hem hieruit te halen en dat een korting op de factuur niet mogelijk was.

    nu ben ik misschien niet helemaal thuis in de domeinhosting enzo, maar als iets door hun (lees: niet automatisch velengd wat al 3 jaar goed ging) niet werkt, kan mij het toch niet schelen hoe of wat en of en hoeveel geld dat kost? hun service doet het niet meer en dat kwam niet door mij. bovendien duurt die redemption period volgens google ongeveer een maand, en nu krijg ik het vage idee dat ze die period gewoon uitzitten en helemaal geen kosten hoeven maken.

    heb ik recht op korting of niet? inmiddels is mijn domein nog steeds niet online…
  • ja, die provider heeft een wanprestatie geleverd.
    hij moet die op eigen kosten herstellen, en door jou geleden schade vergoeden. die is, op zijn minst, gelijk aan het abonnementsgeld over de periode waarin de afgesproken dienst (het hosten van jouw site/mail) niet werd geleverd.
    stuur dus een brief waarin je stelt welke fout de provider beging, eist dat hij dit op redelijke termijn herstelt, stel je schade vast, en claim dat.
  • net weer edentify aan de telefoon gehad. ik heb nog nooit zo eenn vaag bedrijf aan de telefoon gehad. ik moet gewoon de antwoorden uit ze trekken. antwoorden die ze niet eens hebben trouwens. nu hebben ze weer beloofd eind van de week erop terug te komen. dat heb ik al tig keer gehoord de afgelopeen 6 weken dus daar geloof ik nix van.

    wat zijn mijn opties nu? is het handig om mijn overboeking te storneren en een bedrijf thet domein te laten overnemen of gewoon maar afwachten en daarna een vergoeding vragen?

    ik word er beetje moedeloos van. ze geven gewoon geen atwoord op mijn vragen.
  • begin nou eerst maar eens met waar je altijd een affaire mee moet beginnen: stuur een ingebrekestellingsbrief, zoals boven aangegeven.
  • brief gemaakt, vanmiddag op de bus doen. ben benieuwd wat ze te zeggen hebben. vandaag uiteraard weer nix gehoord van ze.
  • zojuist e-dentify aan de telefoon gehad. na een ingebrekestellingsbrief krijg ik als het goed is mijn geld terug.
    1 minpuntje, zo zijn zij van het probleem af. heb ik nog steeds geen informatie wat er met mijn domein aan de hand is, en is het domein nog steeds bezet (maar niet door hun)

    kunnen jullie mij misschien verder helpen hoe nu verder? krijg ik mijn domein ooit nog terug of geregistreerd voor een normale prijs? vrees dat er een bedrijf is die hem nu vastgelegd heeft die hem alleen maar over heel lang of tegen hoge kosten doorverhuurt.

    het gaat om fabstar81.com en de laatste reactie van e-dentify was iets over quarantaine.

    jezus, wat ben ik boos geworden op die gasten. irritantjes… :(
    duurde nu ongeveer al 2 maanden dat mn domein down was.
  • kijk eens bij whois wat er bij staat

    daarna een goede hostingprovider zoeken
  • stap 1:
    Een snelle whois leert dat je domein hier geparkeerd staat:
    [quote:c08d249dbf]Domain Name: fabstar81.com

    Registrar: ENOM, INC.
    Whois Server: whois.enom.com
    Referral URL: http://www.enom.com
    Status: clientTransferProhibited

    Expiration Date: 2010-12-07
    Creation Date: 2009-12-07
    Last Update Date: 2009-12-08[/quote:c08d249dbf]

    stap 2:
    Het is niet jouw probleem, maar die van e-dentify; ik zou ze ook aansprakelijk stellen voor het verlies van je domeinnaam en de gevolgschade daarvan, en ze sommeren binnen nu en x werkdagen de boel weer up and running te krijgen aangezien er anders juridische stappen ondernomen gaan worden.

    Heb je een rechtsbijstandsverzekering? Zo nee, is dit misschien een optie:
    http://www.juridischloket.nl/Pages/default.aspx

    Niet gaan bellen met suffe helpdeskers-met-belscript, meteen een aangetekende brief.
  • ik heb volgens mij wel een rechtsbijstandverzekering. ik heb echter een ingebrekestellingsbrief gestuurd en als het goed is hebben ze mijn geld teruggestort.

    ik ben dus geen klant meer van hun. of ik nog kans heb om dat domein terug te vorderen van hun heb ik geen idee van. ik heb ze vanmiddag aan de telefoon gehad en INEENS waren ze heel happig om mijn geld terug te storten. ik vermoed om de simpele reden dat het ze nu veel minder tijd en geld kost om dat domein terug te krijgen.

    iets wat ze nu natuurlijk al helemaal niet meer zullen doen aangezien ze gehoor hebben gegeven aan mij om mijn geld terug te storten.
  • Dat je je geld van de periode dat de site/mail offline was hebt terug gekregen is niet meer dan normaal. Je hebt immers betaald voor iets dat niet geleverd is. Dat is geen reden om jou niet meer te helpen om je domeinnaam terug te krijgen. Lijkt mij dat zij verplicht zjin om jou domeinnaam terug op jouw naam te krijgen aangezien door hun fout de domeinnaam niet automatisch verlengd is.

    Je kunt ze nog een keer bellen en vragen hoe het staat met je domeinnaam. Als je niet mee willen werken aan het terug krijgen van je domeinnaam dan zou ik de rechtsbijstandsverzekering inschakelen om je domeinnaam terug te vorderen en een vergoeding voor de geleden schade c.q. gemaakte kosten eisen.

    Als je nog een goede hostingprovider zoekt dan kan ik je Yourhosting.nl aanraden. Heb ik persoonlijk goede ervaringen mee en ik heb nog nooit meegemaakt dat, zelfs na het voldoen van de jaarlijkse factuur, een site of mail offline was.
  • bellen doe ik niet meer, die gasten doen toch niets zeggen. dat hebben ze wel bewezen de afgelopen maanden.

    ik ga denk ik inderdaad maar eens kijken hoe het zit of ik hun voor de kosten op kan laten draaien voor het terugclaimen van mijn domein, die dus nu in het bezit is van eoa bedrijf die die domeinen opkoopt.

    het geld heb ik iig sinds gister terug. nu de volgende stappen maar…

    ik word hier ondertussen zo moe van he…dat je zo veel moeite moet doen voor een domein van 23 euro per jaar… :( daar word ik niet vrolijk van.

Beantwoord deze vraag

Dit is een gearchiveerde pagina. Antwoorden is niet meer mogelijk.