Vraag & Antwoord

Communicatie & hosting

Kan e-mailbijlage niet openen

9 antwoorden
  • Een vertrouwde technische serviceafdeling stuurde mij als bijlage bij een e-mail een technisch schema. Toen ik dat probeerde te openen kreeg ik deze melding: ------------------------------------------------------------------ Server niet gevonden Firefox kan de server op portal.mch.bshg.com niet vinden. * Controleer het adres op typefouten zoals ww.voorbeeld.com in plaats van www.voorbeeld.com * Controleer uw netwerkverbinding indien u geen enkele pagina kunt laden. * Verzeker u ervan dat Firefox toegang heeft tot het web als uw computer of netwerk is beveiligd door een firewall of proxyserver. ------------------------------------------------------------------------- Misschien is dit erg simpel op te lossen, maar ik heb dit nog niet bij de hand gehad. Ergo: hoe krijg ik mijn technische schema in deze bijlage geopend? Het bericht heeft als header <<Service MainFrame Page.htm>>
  • kan je wel de bijlage eventueel opslaan en daana openen
  • helaas, nee.
  • ik zit ook achteraf te denken een htm ( l ) bestand is niks meer dan tekst (kale ascii) hier kan dus geen plaatje oid in staan je zal bij de afzender moeten vragen om het goede bestand te sturen
  • Is het type attachement soms door Outlook geblokkeerd? Daar zijn tools (zgn add-ins) voor om te deblokkeren. http://www.google.nl/#hl=nl&q=attachment+outlook+add-in+freeware&meta=&aq=f&oq=attachment+outlook+add-in+freeware&fp=51711868826908ab
  • Het is heel simpel, je krijgt een link gestuurd, maar de server ligt plat. de bosch siemens site doet het wel: http://www.bshg.com/ Wat ik denk is dat de service afdeling je een verouderde link heeft gestuurd; als ik een hele link pak: http://portal.mch.bshg.com/eshop/bosch/de/kaffee-tee-kaffee.htm doet deze het immers ook niet. Vraag dus even aan de service afdeling of ze hun eigen links testen ;)
  • De inhoud van de bijlage zou een elektrisch schema moeten zijn. "Firefox kan de server op portal.mch.bshg.com niet vinden" is de belangrijkste melding. Zou dus een verouderde link kunnen zijn. Dat de server van de Bosch/Siemens serviceafdeling voor langere tijd plat zou liggen, lijkt me niet zo waarschijnlijk. Ik heb de functie "Afbeeldingen of andere externe inhoud in html blokkeren" in Outlook Express voor dit doel uitgeschakeld, maar helpt niet.
  • Er kunnen ook nog extensies geblokkeerd zijn... daar heb je die tools voor nodig...
  • En om dat te wete heb je een "oude rot" nodig. Ik ga het proberen.

Beantwoord deze vraag

Weet jij het antwoord op deze vraag? Registreer of meld je aan met je account

Dit is een gearchiveerde pagina. Antwoorden is niet meer mogelijk.