Vraag & Antwoord

Communicatie & hosting

'Tegenstrijdige' (?) meldingen inzake gebruik webcam

3 antwoorden
  • Chatten met gebruik van Live Messenger versie 9 gaat prima, althans binnen Nederland. Met een vriend in Indonesië lukt het me niet meer de webcam te gebruiken. Als ik de webcam wil inschakelen krijg ik de melding dat hij daar een [i:85e843c076] versie gebruikt die gebruik van de webcam niet ondersteunt.[/i:85e843c076] Hij op zijn beurt krijgt de melding dat ik mijn webcam en microfoon niet heb geinstalleerd. Hij zegt eveneens versie 9 te gebruiken. Toen we beiden versie 8 en 8.5 gebruikten hadden we deze problemen niet. Op mijn chatscherm zie ik wel mijn afbeelding (en beeld van webcam) maar niet zijn beeld meer. Hijzelf zegt een leeg scherm te krijgen met enkel tekst. Ook zegt hij whiteboard te gebruiken dat automatisch zou opstarten. Ik heb nu twee vragen: 1. Is dat automatische whiteboard misschien de boosdoener? 2. Ik heb standaard firewall ingeschakeld, is dat in dit geval af te raden? Ik krijg niet goed door hoe ik de firewall (tijdelijk) kan uitschakelen. Ik gebruik McAfee (via provider XS4ALL). Hulp, raad, suggesties: van harte welkom !
  • Werkt het met webcam in NL dan wel....?
  • Chatten mét webcam: ja.

Beantwoord deze vraag

Weet jij het antwoord op deze vraag? Registreer of meld je aan met je account

Dit is een gearchiveerde pagina. Antwoorden is niet meer mogelijk.