Op deze website gebruiken we cookies om content en advertenties te personaliseren, om functies voor social media te bieden en om ons websiteverkeer te analyseren. Ook delen we informatie over uw gebruik van onze site met onze partners voor social media, adverteren en analyse. Deze partners kunnen deze gegevens combineren met andere informatie die u aan ze heeft verstrekt of die ze hebben verzameld op basis van uw gebruik van hun services. Meer informatie.

Akkoord

Vraag & Antwoord

Communicatie & hosting

Ziggo, SMTP poorten en webhostmail

Ger
4 antwoorden
  • Ik lig enigzins in de clinch met Ziggo. Afgelopen woensdag kon ik namelijk ineens geen mails meer versturen. Na alles aan mijn eigen zijde gecheckt te hebben, toch maar met de klantenservice gebeld. Doorgestuurd naar de dure lijn (mensen die wel behoren te weten waar ze over praten) en dáár kon de 2e medewerker die ik sprak me helpen: ze hebben poort 25 dichtgegooid voor alle andere servers dan hun eigen smtp.ziggo.nl.
    Poorten 587 en 470 had ik ook al geprobeerd, maar zonder resultaat.

    Nu gebruik ik geen mailaccount van Ziggo, maar van mijn webhost. Nu kan ik door gebruik te maken van smtp.ziggo.nl best mails versturen, maar door SPF records loop ik een groter risico om in de spambox terecht te komen (ingesteld op softfail) . Bovendien is Ziggo niet altijd de betrouwbaarste, zo heb ik vernomen. Aangezien het mede om zakelijke mails gaat, ben ik her nog niet helemaal gerust op.

    Liefst zou ik daarom toch gewoon van de server van mijn webhost gebruik maken. Daar heb ik zelf veel meer controle over en bij problemen een goede helpdesk (voor normaal tarief ipv 65cpm). Weet iemand misschien toch een methode?
  • Kun je met je webhoster niet proberen af te spreken om via een niet-standaard poort (bijvoorbeeld 2525) mail te versturen? Als dat niet kan, is het zoeken naar een fatsoenlijke provider, of het afnemen van een zakelijke verbinding (kan ook bij Ziggo) de beste oplossing.
  • 2525 had ik nog niet geprobeerd, maar zojuist wel. Zonder resultaat helaas. Ik ga het eens voorleggen aan de webhost.
  • Je moet het inderdaad wel eerst overleggen met je hostingprovider. Het is niet zo dat je zomaar een andere poort kan gebruiken…

Beantwoord deze vraag

Dit is een gearchiveerde pagina. Antwoorden is niet meer mogelijk.