Vraag & Antwoord

Communicatie & hosting

emaill komt terug met 550 blacklisted melding

3 antwoorden
  • Hallo, Sinds deze ochtend krijg ik een email terug die ik aan een bepaalde persoon stuur. De melding zoals hieronder staat erbij: De naam van de persoon aan wie ik de mail stuur heb ik xxxxx in gezet. Als ik de mail via een andere provider vertuur komt de mail niet terug. het ip adres in de medling 194.109.24.32 schijnt van xs4all te zijn. Ik zelf zit ook bij xs4all. Weet iemand wat de reden hiervan is. vr.gr. Frans The original message was received at Tue, 28 Jun 2011 11:37:09 +0200 (CEST) from a80-100-208-188.adsl.xs4all.nl [80.100.208.188] ----- The following addresses had permanent fatal errors ----- <info@xxxxx.speedlinq.nl> (reason: 550-Blacklisted on problems.sorbs.net.) ----- Transcript of session follows ----- ... while talking to splnq-mx.migratie.telfort.nl.: <<< 550-Blacklisted on problems.sorbs.net. <<< 550 Problem machines See: http://www.sorbs.net/lookup.shtml?194.109.24.32 554 5.0.0 Service unavailable (550-Blacklisted on problems.sorbs.net.)
  • Ik had het probleem ook met het versturen van een e-mail van XS4ALL naar een Telfort adres. Verschillende mailservers van XS4ALL zijn op de SORBS blacklist geplaatst. Dus providers die gebruik maken van SORBS om spam te blokkeren, blokkeren nu e-mail van alle XS4ALL gebruikers. Ik heb een e-mail gestuurd naar XS4ALL en dit was hun reactie: --------------------------- bedankt voor uw bericht. Aangaande uw vraag over blokkering via SORBS. Mogelijk maakt degene die de mail beheert gebruik van SORBS als blacklist. XS4all raadt het gebruik van SORBS af en geeft in haar schrijven een aantal alternatieven. De reden waarom XS4all geen delisting aanvraagt staat ook aldaar beschreven. Het adres waaraan ik refereer is: [url=http://www.xs4all.nl/bl/sorbs/]http://www.xs4all.nl/bl/sorbs/[/url] Ik hoop u hiermee voldoende geïnformeerd te hebben. Indien u nog vragen heeft staan wij voor u klaar. Met vriendelijke groet -------------------------- Dus als je de pagina leest waaraan de XS4ALL helpdesk aan refereert, dan gaat XS4ALL er niets aan doen en zullen we moeten wachten tot de XS4ALL servers automatisch van de SORBS blacklist verdwijnen. Robert
  • hallo, Bedankt voor de reactie. Weet ik in iedergeval dat het probleem niet aan mijn kant veroorzaakt wordt. De persoon aan wie ik de mail stuur zal ik inlichten hierover. Zij gaat binnenkort toch over naar upc, dan is dit probleem met telfort vanzelf opgelost. vr.gr. Frans

Beantwoord deze vraag

Weet jij het antwoord op deze vraag? Registreer of meld je aan met je account

Dit is een gearchiveerde pagina. Antwoorden is niet meer mogelijk.