Op deze website gebruiken we cookies om content en advertenties te personaliseren, om functies voor social media te bieden en om ons websiteverkeer te analyseren. Ook delen we informatie over uw gebruik van onze site met onze partners voor social media, adverteren en analyse. Deze partners kunnen deze gegevens combineren met andere informatie die u aan ze heeft verstrekt of die ze hebben verzameld op basis van uw gebruik van hun services. Meer informatie.

Akkoord

Vraag & Antwoord

Communicatie & hosting

NL Telefoongids werkt niet bij Siemens C470IP telefoon

None
5 antwoorden
  • Thuis gebruik ik een VOIP-telefoon, de Siemens C470IP, in combinatie met de Siemens ExperiaBox van KPN.
    De handset biedt de mogelijkheid direct telefoonnummers op te zoeken in een aantal telefoongidsen, waaronder de gidsen uit bv. Duitsland, Noorwegen en ook Nederland (NL Telefoongids).
    Dit heeft bij mij ruim 3,5 jaar prima gewerkt, maar de laatste weken werkt de NL Telefoongids niet meer. Ik krijg de melding: Dienst is niet beschikbaar.
    Als ik in de software de NL Telefoongids wijzig en de Duitse of Noorse telefoongids opgeef dan werkt alles perfect.
    Resetten en terugzetten naar de fabrieksinstelling van de C470IP levert exact hetzelfde resultaat op (NL Telefoonboek blijft niet beschikbaar)

    Navraag bij Siemens levert niets zinnigs op. Uit de antwoorden van de helpdesk blijkt dat ze nauwelijks weten waarover ze praten.
    Zo wordt gesteld dat ik de telefoon moet resetten, daarna dat deze voorziening is opgeheven, terwijl Siemens nog volop reclame maakt voor deze voorziening. Een andere keer wordt gezegd dat enkele weken geleden tijdelijk een beta-versie van de telefoongids werd getest waardoor ik geluk had dat ik de lijsten kon oproepen. Testen zou zijn afgelopen.
    Uiteindelijk verwijzen ze mij naar mijn provider, de KPN dus. Deze verwijst mij weer naar Siemens, omdat e.e.a. los staat van de ExperiaBox maar een voorziening (dienst) is binnen de C470IP telefoon. Enzovoort, enzovoort.

    Wie kan mij helpen aan een mogelijke oplossing voor dit probleem ?
    Ook een berichtje van het andere C470IP-gebruikers, of het hun nog wel lukt de NL Telefoongids op te roepen, zijn welkom.
    Bedankt alvast voor de reacties.
  • Ik heb het even gecontroleerd met een Siemens Gigaset S450IP.
    Response na invoeren <naam> en <plaats> bij zoeken, geeft als reactie:
    "Dienst niet beschikbaar".
  • Bedankt voor je reactie.
    Ben benieuwd of er ook nog gebruikers zijn waar deze dienst (NL Telefoongids) wel beschikbaar is.
    Dan nog graag een reactie.
    Bedankt alvast.
  • Zie het contact forumulier op onderstaande link:

    link:
    http://gigaset.com/nl/nl/cms/PageContact.html

    Daar het probleem voorleggen, daarop krijg je schriftelijk email antwoord.
    Dat werkt anders als telefonisch contact.

    Ben benieuwd naar het antwoord. :D
  • Ik heb in eerste instantie steeds schriftelijk contact gehad en kreeg schriftelijk antwoord op mijn vraag.
    Een variatie van antwoorden. Ik werd er echt moe van.
    Als je jouw mailadres geeft wil ik de betreffende mails wel doorsturen.
    Laat me dit dan even weten.

Beantwoord deze vraag

Dit is een gearchiveerde pagina. Antwoorden is niet meer mogelijk.