Op deze website gebruiken we cookies om content en advertenties te personaliseren, om functies voor social media te bieden en om ons websiteverkeer te analyseren. Ook delen we informatie over uw gebruik van onze site met onze partners voor social media, adverteren en analyse. Deze partners kunnen deze gegevens combineren met andere informatie die u aan ze heeft verstrekt of die ze hebben verzameld op basis van uw gebruik van hun services. Meer informatie.

Akkoord

Vraag & Antwoord

Communicatie & hosting

Provider Review Vodafone vast Glasvezel: NIET DOEN!!!

None
3 antwoorden
  • ik wil niet ongegrond mij negatief uitlaten over een provider,
    maar vind wel dat ik mensen moet waarschuwen over de huidige wanprestaties
    van Vodafone vast via glasvezel.
    Dus wie op het punt staat om een galsvezelpakket te nemen, lees zo veel
    mogenlijk voordat je wat afsluit, ik ben overstag gegaan aan de hand van hun
    te mooie en gladde praatjes over hoe goed het allemaal niet was.
    En achteraf kom je vaak zwaar bedrogen uit, en blijken ze totaal niet hun
    zaakjes op orde te hebben, zeer slecht telefonisch te bereiken, reageren
    zeer traag op mails, minstens 5 dagen wachten is heel normaal, en in mijn
    geval kan ik al bijna 1 maand niet bellen of gebeld worden.
    En hun forum wat eigenlijks voor mobiel bellen is, maar ook een beperkte
    deel heeft voor tv en bellen, begint nu langzaam vol te lopen met niks anders
    dan dezelfde ellende.
    Het wil niet zeggen dat het bij iedereen fout gaat, want bij mijn broertje lijkt
    het tot nu toe allemaal goed te werken.

    Dit is puur een waarschuwing zodat mensen zich nog een paar keer bedenken
    voordat ze wat afsluiten bij Vodafone, u is gewaarschuwd maar het blijft
    een eigen keuze.

    Dat wou ik even kwijt :wink:
  • Het kan waar zijn dat jij je hebt laten ompraten door Vodafone. Maar ligt het dan aan Vodafone of jou?

    Qua communicatie heb je gelijk en valt er veel te verbeteren. Zowel qua inhoud als snelheid. Maar het ligt er ook aan als je een mail stuurt in welke bewoordingen je de klacht uit. In een taalkundig juist rn geen onvertogen woord heb ik bij één probleem snelheid in het oplossen van de klacht gehad.

    Ook is het zo dat iedere provider, ongeacht kabel of glasvezel, zijn haar voor- of nadelen heeft. Bv. had ik bij Ziggo een abo van 120/10 maar die 120 werd nooit en te nimmer benaderd, sterker nog één keer een piek van 65. Hierover heb ik bij Ziggo vragen gesteld en werd domweg afgewimpeld. Immers de resultaten van Sam Knows (een Europees onderzoek opgestart door Nelie Kroes om van alle providers de snelheid te meten) zijn m.i. juist maar door Ziggo niet erkend.

    Dus ben ik overgestapt naar Vodafone. En ik heb alles goed bestudeerd om te weten wat ik kon verwachten. En na aanmelding via colportage was alles binnen 8 werkdagen geregeld. Dus modem aangesloten en pakket ontvangen om alles te installeren. Geen enkel probleem gehad op één uitzondering na. Nummerportering verliep ook vlekkeloos en vrij snel.

    Het enige probleem was dat de keuze opties bij voice-mail niet werkten en ik op een straffe manier de knuppel in het hoenderhok heb gegooid wat uiteindelijk tot een voor iedereen een oplossing bracht.

    En het voor mij zeer grote voordeelbij Vodafone is dat ik niet aan de Experia Box van KPN zit waarin ik heel beperkt wordt in mijn mogelijkheden qua netwerkje en overige aansluitingen.

    Kijk eens op Twaekers.net naar de diverse providers en zie dat Vodafone er zeker niet slecht vanaf komt op glasvezel.

    Tot slot, als je een overeenkomst tekent zonder je er van te voren in verdiept te hebben heb je eventuele problemen over jezelf afgeroepen. Zelfs na het tekenen van de overeenkomst via colportage (huisbezoek) het echt om binnen tien dagen de overeenkomst te annuleren. M.a.w. had je ook na ondertekening nog de nodige informatie over Vodafone op internet terug kunnen vinden zoals dat voor alle andere providers geldt.

    Ik ben geen medewerker van Vodafone o.i.d. maar slechts een heel tevreden klant. Dus mensen kier voor Vodafone :D
  • om laten praten? nee, niet echt, maar ze hebben wel het mooier gemaakt
    als dat ik het werkelijk heb ervaren, sowieso hebben ze ten onrechte andere
    providers in een negatief daglicht gezet, terwijl dit achteraf dus niet zo was.

    De meerdere mails die ik gestuurd heb zijn zeer duidelijk omschreven wat
    de problemen zijn, in het ABN, en nooit gedreigd met iets, maar wel in de
    laatste mail een termijn gesteld, dus niets schokkends.

    Aan de hand van de colportage gesprekken, heb ik uiteindelijk zelf gebeld,
    nog extra navraag gedaan, en toen pas besloten een contract af te sluiten,
    echter zat er tussen het afsluiten en aansluiten/activeren 2,5 maand,
    dus die 10 dagen opzegtermijn was ruimschoots voorbij zullen we maar
    zeggen :roll:

    Ook ik weet dat het gras altijd groener lijkt bij een ander, maar had van Vodafone
    een veel hogere verwachting, en is gewoon een teleurstelling gebleken.

    Het is mooi om te lezen dat ze het wel kunnen, alleen oa niet bij mij.

Beantwoord deze vraag

Dit is een gearchiveerde pagina. Antwoorden is niet meer mogelijk.