Op deze website gebruiken we cookies om content en advertenties te personaliseren, om functies voor social media te bieden en om ons websiteverkeer te analyseren. Ook delen we informatie over uw gebruik van onze site met onze partners voor social media, adverteren en analyse. Deze partners kunnen deze gegevens combineren met andere informatie die u aan ze heeft verstrekt of die ze hebben verzameld op basis van uw gebruik van hun services. Meer informatie.

Akkoord

Vraag & Antwoord

Communicatie & hosting

geen uitgaande mail

werklinq
5 antwoorden
  • sinds ik internet heb via de kabel kan ik geen uitgaande e-mail verzenden, ontvangen gaat prima, ik gebruik de instellingen van HCC, besturingssysteem is XP, wie weet wat er aan de hand is?
  • Staat je smtp goed ingevuld (de smtp van je kabel provider zeg maar)?

    t.
  • Je kunt inderdaad niet als je bij een andere provider als HCCnet ingelogd bent, mail versturen via de SMTP server van HCCnet. Dit is bij (bijna) alle providers zo om spam tegen te gaan.

    Als iemand van "buitenaf" honderden mails tegelijk aan het versturen is, is dat moeilijker te tracen als wanneer het binnen het eigen netwerk gebeurt.
  • betekent dit dat ik de uitgaande mail op een andere manier + ander e-mail adres moet versturen?
    of moet ik alleen de uitgaande mail bij accounts veranderen, ik wil wel graag mijn e-mail adres van de HCC voorlopig blijven houden
  • je moet bij uitgaande mail server idd je nieuwe smtp server invoeren.
    Wel kan je je "oude" adres als "reply to" (antwoord) adres blijven gebruiken…

    kijk (in OE) even bij extra, opties, accounts
    eigenschappen van account opvragen en dan de smtp veranderen en het antwoordadres…

    t.

Beantwoord deze vraag

Dit is een gearchiveerde pagina. Antwoorden is niet meer mogelijk.