Op deze website gebruiken we cookies om content en advertenties te personaliseren, om functies voor social media te bieden en om ons websiteverkeer te analyseren. Ook delen we informatie over uw gebruik van onze site met onze partners voor social media, adverteren en analyse. Deze partners kunnen deze gegevens combineren met andere informatie die u aan ze heeft verstrekt of die ze hebben verzameld op basis van uw gebruik van hun services. Meer informatie.

Akkoord

Vraag & Antwoord

Communicatie & hosting

Port5.com

Voor de site van de schaakvereniging waar ik lid van ben, gebruik ik de webruimte van Port5.com (onderdeel van portland.co.uk). Het loopt niet echt geweldig, want af en toe is de server down en de helft van de tijd doet MySQL het niet, maar het biedt MySQL gratis aan en dat maakt veel goed. Ik gebruik op de site dus heel vaak PHP-scriptjes gecombineerd met MySQL. Het is dus al een tijdje geleden dat ik het nodig vond om met WS_FTP in te loggen en tot mijn stomme verbazing lukt me dat ook helemaal niet meer :x Dit terwijl ik niets aan de account heb veranderd, en de MySQL-database dezelfde gebruikersnaam en wachtwoord gebruikt en gewoon werkt. Port5 reageerde niet op mijn e-mailtjes (had ik ook niet verwacht). Omdat ik van e-mailadres ben veranderd, dacht ik dat Port5 misschien een e-mailtje naar al haar gebruikers heeft gestuurd over wijzigingen. Dus heeft iemand die ook Port5 gebruikt, een meeltje van Port5 ontvangen waarin de inloginstructies zijn veranderd? Alle hulp is welkom, want de website staat op het postpapier van de vereniging en ik moet de site dus wel kunnen updaten.

Machi