Vraag & Antwoord

Communicatie & hosting

Email + bijlage = time out ...

10 antwoorden
  • Ik werk met skynet.be, heb ADSL (via een hub met 4 poorten) Als ik een email verstuur zonder bijlage verstuur zijn er geen problemen. Doe ik er een bijlage bij (al is het maar 400 kb), dan krijg ik een zeer trage upload en bijna steeds een time-out van de server. Melding: [color=blue:b0994115af]De server heeft de verbinding onverwachts afgebroken. Mogelijke oorzaken zijn problemen met de server, netwerkproblemen of te lange inactiviteit. Onderwerp '...', Account: 'pop.skynet.be', Server: 'relay.skynet.be', Protocol: SMTP, Reactie van server: '451 4.4.1 timeout waiting for input during message collect', Poort: 25, Beveiligd(SSL): Nee, Serverfout: 451, Socketsfout: 10053, Foutnummer: 0x800CCC0F[/color:b0994115af] Iemand een oplossing?
  • Heb je al een e-mail naar de helpdesk van Skynet gestuurd?
  • [quote:c525885ae9="Wisja"]Heb je al een e-mail naar de helpdesk van Skynet gestuurd?[/quote:c525885ae9]Daar zeg je me zo iets! Ik maar denken aan het forum en niet aan die helpdesk! Ga ik dadelijk doen! thanx!
  • Vervolg: gisteren is iemand van Belgacom hier drie uur geweest... - speedtest.nl viel uit bij het testen van de upload, dus bijna geen upload - modem vervangen: geen oplossing - Hub gechekt: geen probleem - settings XP nagekeken: stonden allemaal goed - lijn gechekt: lijn is in orde Maar dan: splinternieuwe ethernetkaart A erin gestoken, XP opgestart en deze herkent de kaart (geeft dus geen foutmeldingen in Systeem), maar installeert ze niet. Bijgeleverde installCD ingestoken, maar installatie blijft maar zoeken naar bestanden en vindt er geen ! geprobeerd met nieuwe ethernetkaart, ander merk: zelfde resultaat. Nochtans zou XP bij het opstarten die kaarten automatisch moeten herkennen en installeren... Na drie uur zoeken en testen en snuffelen weet hij het ook niet meer... Besluit: het zal liggen aan mijn Windowsversie... Indien ik mijn XP erafgooi en terug installeer met een andere XP-cdrom zou het dan in orde zijn, denken jullie? Graag hulp!
  • probeer het anders eerst even met een "leen-pc" van de buurman oid... t.
  • Sommige mail servers hebben beperkingen voor attachments, vaak iets van 32 kB. Maar dat geldt meestal alleen voor (gratis) webmail. Neem aan dat Skynet je dat wel verteld zou hebben. Maar wellicht moet je dit toch nog even nagaan.
  • [quote:509bf1a864="Passer"] Maar dan: splinternieuwe ethernetkaart A erin gestoken, XP opgestart en deze herkent de kaart (geeft dus geen foutmeldingen in Systeem), maar installeert ze niet. Bijgeleverde installCD ingestoken, maar installatie blijft maar zoeken naar bestanden en vindt er geen ! geprobeerd met nieuwe ethernetkaart, ander merk: zelfde resultaat. [/quote:509bf1a864] Ik vermoed dat het OF aan je netwerkkaart ligt OF aan een corrupte Windows. Staat je PC in een netwerk? Wellicht heb je daar dan ook problemen met het versturen van bestanden naar andere PC's. Ik heb zelf ooit ook een keer zo'n probleem gehad; downloaden gaat prima, uploaden gaat zeer traag. Tijdens het surfen merk je daar weinig van, omdat je relatief weinig en kleine data pakketten verstuurd. Bij grotere bestanden upstream merk je dan ineens dat het fout gaat.Bij mij werkte alleen een nieuwe installatie van Windows (98SE) Als ik jou was zou ik eerst een test doen met een netwerkkaart die gegarandeerd door XP ondersteund wordt (daar kan het ook nog aan liggen) en deze correct installeren. Daarna kun je nog overwegen of je een nieuwe install moet proberen.
  • Ik vermoed dat het OF aan je netwerkkaart ligt OF aan een corrupte Windows. Staat je PC in een netwerk? Wellicht heb je daar dan ook problemen met het versturen van bestanden naar andere PC's. Ik heb zelf ooit ook een keer zo'n probleem gehad; downloaden gaat prima, uploaden gaat zeer traag. Tijdens het surfen merk je daar weinig van, omdat je relatief weinig en kleine data pakketten verstuurd. Bij grotere bestanden upstream merk je dan ineens dat het fout gaat.[quote:e84c538eaa]Ik begin aan dat laatste (windows corrupt) meer en meer te denken... - moet toch windowsXP eens opnieuw installen met een andere CD...[/quote:e84c538eaa][quote:e84c538eaa="Captain_Kansloos"]Bij mij werkte alleen een nieuwe installatie van Windows (98SE) Als ik jou was zou ik eerst een test doen met een netwerkkaart die gegarandeerd door XP ondersteund wordt (daar kan het ook nog aan liggen) en deze correct installeren. Daarna kun je nog overwegen of je een nieuwe install moet proberen.[/quote:e84c538eaa] De nieuwe kaart die ik uitprobeerde is een 10/100 Mbps Fast Ethernet PCI Adaptor van Lan Vision. Er staat o.a. bij: supported drivers: XP - zou dus goed moeten zijn? - Dus toch maar een nieuwe install proberen? (ik moest hem in 't weekend al terug installeren, maar deed het met dezelfde CD ... :cry:
  • [quote:febc42aed8="Captain_Kansloos"]Ik vermoed dat het OF aan je netwerkkaart ligt OF aan een corrupte Windows. (...)[/quote:febc42aed8] En of je gelijk had, captain! Na dat hele verhaal hadden we nog andere problemen met internet, toen kwam een 'full technieker' van Belgacom, maar blijkbaar was die niet full genoeg want die stak een nieuwe ethernetkaart (weer van het type D-link) en nog was de zaak niet opgelost. Eergisteren (we zitten dus inderdaad in april 2003) was er weer iemand in verband met internet dat uitgevallen was (ja: het bolt hier vierkant, zoals ze het hier zeggen) maar blijkbaar was die van zijn zaken wat beter op de hoogte: het grootste probleem - geen internet meer sinds enkele dagen - lostte hij op een half uurtje op: het algemeen wachtwoord werd 'geblokkeerd' op een van hun hoofdcomputers en na dat veranderd te hebben was de verbinding terug OK, en het uploaden was na een volgend kwartiertje ook opgelost. De oorzaak? Tja 'die D-link-ethernetkaarten stonden er wel voor bekend dat ze problemen konden vertonen met het uploaden' Een àndere kaart van een ànder merk gaf géén problemen meer! Ikke :D :D :D (Blijft wel de vraag waarom Belgacom ze dan bij het aanleggen van een internetverbinding in een computer steekt en waarom het dan nog twee jaar moet duren voor een van hun techiekers dit weet en het op een adequate manier verhelpt... ???? :roll: ) Enfin: 't is opgelost en misschien is later iemand anders er nog goed mee (met dit topic)
  • Tjonge, dat heeft lang geduurd voor ze het fatsoenlijk opgelost hebben. Wel vreemd idd dat ze nú pas achter dat typische D-link kaart probleem komen.

Beantwoord deze vraag

Weet jij het antwoord op deze vraag? Registreer of meld je aan met je account

Dit is een gearchiveerde pagina. Antwoorden is niet meer mogelijk.