Op deze website gebruiken we cookies om content en advertenties te personaliseren, om functies voor social media te bieden en om ons websiteverkeer te analyseren. Ook delen we informatie over uw gebruik van onze site met onze partners voor social media, adverteren en analyse. Deze partners kunnen deze gegevens combineren met andere informatie die u aan ze heeft verstrekt of die ze hebben verzameld op basis van uw gebruik van hun services. Meer informatie.

Akkoord

Vraag & Antwoord

Communicatie & hosting

OLEXP: Zelfde account, verschillende adressen

Anoniem
J. de Boer
6 antwoorden
  • Met dezelfde account voor skynet heb ik 3 emailadressen. 2 ervan dienen worden opgehaald op 1 computer, het ander adres op een andere computer. Maar outlook express haalt alle nieuwe mails op van alle 3 de emailadressen. Op beide computers staan in outlook express alleen de emailadressen ingesteld die ik wil opvragen. Hoe kan dit worden verholpen?
  • Waarschijnlijk heb je niet 3 e-mail-adressen, maar 1 e-mail adres met een 2 tal alias-adressen. De mail van een alias komt altijd ook bij het orginele adres terecht. Dus je zult echt 3 verschillende e-mail adressen nodig hebben.

    Succes.
  • [quote:b8a3b0aed8="HermanH"]Waarschijnlijk heb je niet 3 e-mail-adressen, maar 1 e-mail adres met een 2 tal alias-adressen. De mail van een alias komt altijd ook bij het orginele adres terecht. Dus je zult echt 3 verschillende e-mail adressen nodig hebben.

    Succes.[/quote:b8a3b0aed8]
    Kan zijn, maar als het wel afzonderlijke adressen zijn, dan moet je bij die accounts die niet opgehaald moeten worden bij eigenschappen/algemeen het vinkje weghalen bij "Deze account opnemen bij berichtverzending en synchronisatie".

    Bij alias-adressen krijg je inderdaad gewoon alles, en daar is niets aan te doen, omdat ze gekoppeld zijn aan je "hoofdaccount".

    Jan de Boer
  • Die optie was bij alles aangevinkt, nu staat het overal uit, maar op de site worden het idd aliassen genoemd, het is mogelijk dat het toch werkt.

    Nu heb ik alle emailadressen (ook van andere acounts) gewist en ze opnieuw ingestoken, maar outlook express wil nu niets meer doen, ik krijg telkens 0 of 0 tasks completed succesfully. Wat heb ik nu verkeerd gedaan?
  • Dit kan veel zijn:
    - Verkeerd e-mail adres
    - Verkeerde gebruikersnaam bij inloggen op server(s)
    - Verkeerd wachtwoord
    - Verkeerde servernaam POP3 server en SMTP server
    - Geen goede verbinding
    - Firewall verkeerd ingesteld (ik neem aan dat dit hier niet van toepassing is omdat je eerst wel kon werken)

    Controleer alles nog maar eens.

    Succes.
  • Ik geloof niet dat het 1 van de bovenstaande redenen kan zijn. Er is nl. geen sprake van een fout, er zijn gewoon geen taken uit te voeren. Ik ben er ondertussen achtergekomen dat dit is door de optie "Deze account opnemen bij berichtverzending en synchronisatie". Als deze optie uit staat, dan wordt heel de account gewoonweg niet gecontroleerd op berichten. Wijst dit erop dat het hier gaat over aliassen, en het dus niet mogelijk is om met hetzelfde account verschillende emailadressen te gebruiken om op verschillende computers op te vragen?

Beantwoord deze vraag

Dit is een gearchiveerde pagina. Antwoorden is niet meer mogelijk.