Op deze website gebruiken we cookies om content en advertenties te personaliseren, om functies voor social media te bieden en om ons websiteverkeer te analyseren. Ook delen we informatie over uw gebruik van onze site met onze partners voor social media, adverteren en analyse. Deze partners kunnen deze gegevens combineren met andere informatie die u aan ze heeft verstrekt of die ze hebben verzameld op basis van uw gebruik van hun services. Meer informatie.

Akkoord

Vraag & Antwoord

Communicatie & hosting

ZON BF, iemand een mening?

None
30 antwoorden
  • Hallo allemaal,

    Ik ben de afgelopen week veel adsl providers aan het vergelijken, en nu gaat mijn voorkeur denk ik uit naar Zon Breedband Family..

    Heeft één van jullie ervaring met Breedband Family, of weten mensen waarom ik beter [b:ce8e32b91a]niet [/b:ce8e32b91a]zou kunnen kiezen voor dit pakket. het lijkt de beste keus…qua prijs/kwaliteit en snelheid (t.o.v. lite abo's)

    maar zitten er soms nog addertjes onder het gras die ik over het hoofd zie?? Het is bijvoorbeeld via het Versatel netwerk, kan dit nog wat uitmaken?

    graag advies,

    "BobRoss"
  • Ga eens naar forum.zonnet.nl –> computer en internet . Zelf heb ik Zonnet Lite omdat Family niet kon krijgen in mijn woonplaats. Het is best wel goed maar als je een probleem hebt, en dat kan goed als je de problemen op dat forum leest wordt je voorzichtiger want zoals de meeste helpdesk zuigt deze ook en is ie asociaal duur. Maar aan de andere kan, ze zijn supergoedkoop (35 euro voor 512 kbps) dus ik zou het wel doen. De wachttijd is wel lang (2 mnd?) maar daar kan je niets aan doen. De prijs maakt alles weer goed :D Over addertjes onder het gras heb ik nog nooit wat gehoord, maar stel het gewoon op dat forum en zij weten dat wel lijkt mij.

    grtz

    Peter
  • bedankt peter, dat is natuurlijk inderdaad slim… het forum van de provider zelf (dat ik daar zelf niet aan heb gedacht)…

    ik ga daar even kijken… dat van die 2 maanden wachttijd had ik nog niet gezien, dat is idd wel wat lang, maar goed… dat mag de pret niet drukken natuurlijk..

    zijn er nog meer mensen met een "zon ervaring" op het forum..
  • 2 maanden wist ik niet zeker, maar ik had volgens mij wel zoiets gelezen op dat forum!

    groeten

    Peter
  • Heb 'm ook!
    binnen een maand alles geregeld!
    installatie is een makkie!
    nog nooit problemen gehad (behalve tijdens de grote stroomstoring in A'dam een poos geleden)
    Ik ben reuze tevreden over breedband family van zonnet.
    20mb homepage ruimte ook best aardig

    Tip; gebruik een betrouwbare firewall (zone alarm bijvoorbeeld) eens je gaat adsl'en wordt je regelmatig "aangevallen"
  • ik denk dat ik maar overga tot de aanvraag….
    Ik ben benieuwd hoelang ik moet wachten.

    En een firewall (idd zonealarm) heb ik al, behoort natuurlijk eigenlijk bij iedereen gemeengoed te zijn..

    bedankt voor jullie reacties..
  • Heb Zonnet DSL Family sinds half januari.

    Was 2 maanden wachten maar met het pakket eenmaal in huis was ik in 10 min online!

    Verder een paar keer storing gehad maar voor de rest geen problemen of klachten.
  • bedankt voor je reactie..

    heb zojuist (half uurtje na je post, we zijn nachtbrakers..begrijp je meteen waarom ik overstap op adsl) het registratieformulier uitgeprint… gaat morgen op de bus

    ik hoop dat ik dezelfde ervaring zal hebben als jij..

    greetz,

    BobRoss
  • Ik hoop dat je niet dezelfde aanmeld-misère krijgt als ik maar die moet je maar voor lief nemen…

    Zonnet is al tijden een beetje overbelast met de aanmeldingen dus krijg je vaak dubbele bevestigingsmailtjes of bevestigingen die al lang binnen hadden moeten zijn….

    Ik kreeg pas zo'n 7 weken na aanmelding een bevestiging.

    Ik heb begin oktober de aanmelding gefaxed èn gepost, en eind december kreeg ik de bevestiging. maar anderen hebben het weer sneller voor elkaar gekregen en ach, als je geduld hebt….ik heb er in ieder geval enorm veel plezier van, vooral donwloaden gaat heerlijk :lol:
  • Het aanmelden was 'VERSCHRIKKELIJK'…..

    Ik kan me niet voorstellen dat de werkwijze bij Zonnet door het publiek 'gedoogd' wordt. Wij hebben 3 en 1/2 maand moeten wachten voordat we ADSL hadden.

    Ondertussen verwijst de helpdesk naar Versatel en omgekeerd verwijst Versatel naar Zonnet, bij vragen hoe het nu eindelijk 's ermee staat.

    Fijn he ? Bedrijven die achtermekaar verschuilen.

    Nu ADSL en product is goed te noemen. Maar gevoel dat Zonnet niet wil verkopen en dus ook tzt failliet zal gaan omdat ze de ongelooflijke vraag niet aankunnen - daardoor afspraken met je maken die ze niet nakomen - daardoor dingen beloven die niet nagekomen wordt - omdat het 2 bedrijven zijn:

    1. Zonnet verkoopt
    2. Versatel voert uit

    Gevolg: klant wordt verwezen en voor het lijntje gehouden. De klant heeft dat ervoor over tegenwoordig. Schande dus.
  • Tja….ik kan je geen ongelijk geven.

    Voor de DSL-ers is er een speciaal nummer in het geval je last van storingen hebt, dat is dus niet het gewone Zonnet Helpdesknummer maar 0900-2021898.
  • "Ja, sorry.. wij zijn afhankelijk van Versatel" krijg je dan te horen. Ook op die helpdesk.
  • Het wachten is inderdaad lang.
    ik heb begin december aangevraagd en ik hoop deze week alles binnen te krijgen. Helpdesk weinig ervaring mee, maar ik ben wel goed geholpen via het zonnet-forum door een van hun (schijnen ze nu niet meer te mogen ?? ) Hopelijk gaat het aansluiten wel soepel ;) als ik het binnen krijg.
  • Het aansluiten is egt een eitje, binnen 5 minuten zit je op internet :D Maar de periode die hier aan vooraf gaat is erreg lang :cry:
  • 5minuten zal ik niet redden, moet wel nog een hoop kabels trekken ;)
    als het goed is krijg ik ipv het usb modem een ethernet modem met 4 poort switch.
  • Daar heb je gelijk in, ik had al het werk al gedaan voordat ik mijn modem kreeg zodat ik meteen het modem kon aansluiten, drivers installeren en internetten. Ik kreeg namelijk eerst mijn splitter en pas een week later mijn modem :( Ik hoop dat dat bij jullie niet zo zal gaan. Denk je: het is er maar nee hoor.
  • Ik heb gekeken op het zonnet forum, en daar wordt ook erg veel geklaagd over de lange wachttijd….

    en inderdaad ook over het elkaar de schuld geven van deze wachttijd zon <–> versatel.

    in één thread kwam ik tegen dat ook kpn zelf bijdraagt aan de vertraging van versatel, aangezien versatel natuurlijk nog steeds zijn lijnen moet afnemen bij kpn… kpn schijnt met de uitgifte ook niet erg haast te maken.

    en dat afschuiven van zon naar versatel is natuurlijk een beetje ongegrond… zon en versatel zijn zo nauw verbonden (zon is geloof ik toch van versatel??)

    maar goed, aanvraag zit nu in de zak van de postbode…. I Will SEE.
  • Wat een super Avatar Peter :lol:
  • Thnx, na veel kritiek op mijn Avatar door noobs heb ik hem maar veranderd in een die bij mij veel jeugdsentiment :D oproept. Heb hem van een vriend gekregen (MayNard).

    Eigenlijk zouden we de Consumentenbond in moeten schakelen tegen Zonnet. Heb ik medestanders? Reden: traagheid :lol:
  • Ik zou zeggen dream on op je vikingschip want het is een welhaast onmogelijke opgave…Zonnet kan rustig laten zien dat ze hun best doen maar dat de toeloop te groot is doordat ze zo'n fantastisch product aanbieden….zo legt men dat dan uit! :lol:


    Wees blij als je de splitter en modem hebt en vergeet de misère snel! :wink:

Beantwoord deze vraag

Dit is een gearchiveerde pagina. Antwoorden is niet meer mogelijk.