Op deze website gebruiken we cookies om content en advertenties te personaliseren, om functies voor social media te bieden en om ons websiteverkeer te analyseren. Ook delen we informatie over uw gebruik van onze site met onze partners voor social media, adverteren en analyse. Deze partners kunnen deze gegevens combineren met andere informatie die u aan ze heeft verstrekt of die ze hebben verzameld op basis van uw gebruik van hun services. Meer informatie.

Akkoord

Vraag & Antwoord

Communicatie & hosting

Inkomende e-mail in OE6 werkte niet

J. de Boer
3 antwoorden
  • Een dezer dagen werd ik te hulp gevraagd bij een kennis, die een probleem had met Outlook Express 6.0. Hij kon geen E-mail meer ontvangen, en wel versturen. Dus ik dacht dat gauw even te fixen, even de juiste POP3 instelling er neer zetten en klaar is Kees. Niet dus!

    Bij inkomende mail stond 127.0.0.1 in plaats van de POP3 instelling. Bij terugzetten van de waarden "van het briefje" werkte het echter nog niet. Inmiddels heb ik een en ander gelezen over die 127.0.0.1, maar toen nog niet, dus wie schetst mijn verbazing toen na het opnieuw opstarten van de PC die 127.0.0.1 doodleuk opnieuw verscheen.

    Vraagtekens alom dus, tot die kennis domweg iets wegvinkte in de firewall, waarna alles opeens liep als een trein. Geen 127.0.0.1 meer, niets van dat alles, gewoon de oorspronkelijke correcte POP3 en SMPT.

    Later dacht ik: Ik had even moeten noteren wat er precies plaats vond, maar ik kreeg op dat moment een lekker kopje koffie, en ging vervolgens naar huis.

    Ik ben ervan overtuigd dat er wel iemand is die bekend is met dit fenomeen. Ik ben er dus nieuwsgierig naar wat hier precies plaats kan hebben vinden. Waarom die omleiding door de firewall naar 127.0.0.1. Ik kan me er wel wat bij voorstellen, maar dit moet toch geen blokkering van het e-mail verkeer tot gevolg hebben? Mijn firewall ZoneAlarm doet zoiets niet, daar wordt OE6 gewoon opgenomen in de lijst met toegestane programma's. Dus wie helpt me uit de droom? Ik zie in dit forum kreten als local host en dergelijke, maar hoe zit dat dan precies?

    Jan de Boer
  • Het lijkt er op dat de firewall inkomend verkeer naar een intern IP redirected, te weten ip 127.0.01
    Heb je echter een dynamisch adres , dan heeft jou PC mogelijk een andere ip. Ergo, de binnenkomende post kan niet door de voordeur.
    Vinkje uit is FW uit, ergo deur helemaal open en de post wandelt weer binnen.
  • Een aantal anti-virus progs (norton, mcafee) en firewalls werken als lokale mailserver ("localhost") om op deze manier als eerste de mail te kunnen screenen. 127.0.0.1 is het localhost IP adres.

    Klinkt heel logisch allemaal.
    Dat er geen mail ontvangen werd kan komen doordat er een "verdacht" bestand in de mail aanwezig is wat tegengehouden woord door de firewall of het AV programma.. Als dat niet van de server verwijderd word dan blijf je dat keer op keer houden.

    Om welke firewall gaat het?
    En, welk AV programma draait er mee?

    t.

Beantwoord deze vraag

Dit is een gearchiveerde pagina. Antwoorden is niet meer mogelijk.