Vraag & Antwoord

Communicatie & hosting

E-mail probleem

4 antwoorden
  • Wie kan ons met dit probleem helpen ? Een kennis van mij heeft vorige week een ADSL verbinding gekregen. Internet werkt prima,maar als zijn e-mail wil openen krijgt hij inplaats van outlook express zijn vorige provider Wannadoo die de mail opent? Wannadoo vraagt om een verbinding terwijl de verbinding open is ? Windows Xp-home edition. Hebben al in internet-opties/programma,s gekeken,daar staat outlook express als e-mail aangevinkt. Register ook doorlopen,geen verwijzingen gevonden. Wie kan ons met dit probleem helpen ? PG
  • Wat moeten we verstaan onder "zijn vorige provider Wannadoo die de mail opent?"?? Gebruikte hij mozilla of Pegasus ofzow?? Klink misschien stom, maar heb je (als je dit al gebruikte) in Outlook express de mail-account van Wannadoo wel weggegooid? 9 van de 10 providers laat iemand niet toe met een DNS-suffix van een andere provider.... Mijn DNS-suffix is .chello.nl, en dan kan ik niet via POP of SMTP (standaard-protocollen van Outlook Express) bij de mailserver van bijvoorbeeld XS4ALL komen. Greetz!
  • [quote:ac3748e48c="Anakin"]........... 9 van de 10 providers laat iemand niet toe met een DNS-suffix van een andere provider.... Mijn DNS-suffix is .chello.nl, en dan kan ik niet via POP of SMTP (standaard-protocollen van Outlook Express) bij de mailserver van bijvoorbeeld XS4ALL komen. Greetz![/quote:ac3748e48c]Dit snap ik even niet. Ik heb ook Chello. Naast het standaard account van Chello heb ik vijf andere acounts, en bij vier daarvan kan ik gewoon mijn post ophalen via POP. Alleen bij Tiscali kan dit niet. Dat ligt niet aan Chello, maar aan Tiscali, omdat die de inbeltikken wil vangen van het "gratis" abonnement. Bij Tiscali-business lukt het weer wel (daar vangen ze abonnementskosten). Bij mail verzenden, het is al veel vaker gezegd, moeten de smtp-instellingen even worden veranderd in die van (in mijn geval) Chello. Dus dat "[i:ac3748e48c] 9 van de 10 providers laat iemand niet toe[/i:ac3748e48c]" begrijp ik niet. Jan de Boer Edit: Je Outlook Express op zich werkt. Het probleem ligt daarom waarschijnlijk bij een paar eenvoudige instellingen. Blijkbaar bestaat het account bij Wannadoo ook nog. Geen probleem. Kijk eens bij de instellingen van beide accounts. Tabblad algemeen: Vinkje zetten bij "Account opnemen bij berichtverzending en synchronisatie" en in tabblad verbinding vinkje achterwege laten bij "Voor deze account altijd deze verbinding gebruiken".
  • K, dan is het duidelijk... Ikzelf heb nooit de behoefte gehad om bij ISP's een account te hebben. Chello en hushmail is meer dan genoeg. Maar ik heb het inderdaad wel bij anderen meegemaakt (meestal Dial-up) die tegen dit probleem aanliepen. Maar goed, het is nu ff wachten op een reactie van Pietjg.

Beantwoord deze vraag

Weet jij het antwoord op deze vraag? Registreer of meld je aan met je account

Dit is een gearchiveerde pagina. Antwoorden is niet meer mogelijk.