Op deze website gebruiken we cookies om content en advertenties te personaliseren, om functies voor social media te bieden en om ons websiteverkeer te analyseren. Ook delen we informatie over uw gebruik van onze site met onze partners voor social media, adverteren en analyse. Deze partners kunnen deze gegevens combineren met andere informatie die u aan ze heeft verstrekt of die ze hebben verzameld op basis van uw gebruik van hun services. Meer informatie.

Akkoord

Vraag & Antwoord

Communicatie & hosting

[ADSL] Wanadoo afsluit perikelen

Anoniem
-=Ch!pY-J=-
9 antwoorden
  • Al tijden wilde ik mijn adsl via een andere provider dan Wanadoo. Echter de onderbreking van 2 maanden was voor mij genoeg reden om te wachten, zeker omdat er een verhuizing aan zat te komen op korte termijn.
    Eind november afgelopen jaar was het dan zover. Na het tekenen van het huurcontract heb ik contact met Wanadoo opgenomen en gevraagt ofdat ik mijn abonnement kon beëindigen per de verhuisdatum. Dat was geen probleem, bovendien, zo zei de helpdeskmedewerker, zouden er geen extra kosten in rekening gebracht worden. Ik zou zelfs de machtiging in kunnen trekken van Wanadoo.
    Echter een dag voor de verhuizing kwam ik erachter dat ADSL toch verhuist werd naar het nieuwe adres, omdat de zogenaamde opzegging afgekeurd was. Deze datum was niet gelijk aan het einde van de contract duur.
    Vanwege het feit dat ik vrij vlot (binnen een week) weer internet had op het nieuwe adres maakte ik er niet zo'n groot probleem van. Wel ging ik in onderhandeling met een andere helpdeskmedewerker omdat deze mij nog graag als klant wilde behouden. Hij wilde me een aanbieding doen. Helaas heb ik vele malen gebeld en heeft hij ook een paar keer contact met mij opgenomen, maar een aanbieding die door een collega van hem gedaan zou worden, bleef helaas uit…
    Op 6 februari heb ik uiteindelijk telefonisch mijn opzegging doorgegeven. (9 maart was het einde van mijn contract)
    Op 9 februari contact opgenomen ofdat de opzegging goed gekeurd zou zijn. Ik zou binnen een week een reactie krijgen.
    Op 20-2 maar weer contact gezocht, omdat ik nog steeds geen reactie heb gehad, ik zou de maandag daarop een reactie krijgen.
    Op de 25e maar weer eens gebeld ofdat mijn opzegging nu definitief zou zijn. Ik kreeg niet meer los dan dat ik ervanuit kon gaan dat alles goed zou komen.
    Er vanuit gaande dat alles goed zou komen werd er helaas op 8 maart toch nog abonnements geld afgeschreven door Wanadoo. Op 10 maart (vandaag) maar contact opgenomen wat er nu aan de hand was. Ik zou erover terug gebeld worden. Ook heb ik KPN gebeld ofdat de zogenaamde sloop van de ADSL lijn al was ingezet. Normaal gesproken zouden zij allang een bericht gehad moeten hebben.
    Vandaag ook nog even geprobeerd ofdat ik verbinding kon maken met ADSL. Ja hoor…
    Ik ben momenteel absoluut sprakeloos en radeloos! Ik heb voor tijdelijk een kabel abonnement aangevraagt, maar ik kan daar maar voor 2 maanden gebruik van maken. Daarna wil ik absoluut weer ADSL hebben. Het kost me anders klauwen vol geld!
    Is de enige oplossing het afsluiten van mijn huidige telefoonlijn en het aanvragen van een nieuwe lijn met ADSL om zo snel en efficiënt mogelijk een nieuwe internet verbinding te realiseren?
    Wat zijn bovendien nog stappen die ik kan nemen naar de "malafide" onderneming toe?
  • Helaas gaan deze dingen zo.

    twee logge bedrijven die beide hun administatie niet op orde hebben…
  • Sorry, maar ik word er gewoon zo "ziek" van. Ik zit nu echt met m'n handen in m'n haar. Financieel zit ik aan de grond… Gelukkig is het op 8 maart afgeschreven bedrag om die reden ook al retour….

    Laat dit in ieder geval een waarschuwing zijn voor andere mensen die ADSL willen. Kies een kwaliteits provder en laat je niet alleen lokken door aantrekkelijke advertenties en mooie prijzen!
  • Ik heb dezelfde ervaring met Euronet (deel van Wanadoo), opzeggen leek gewoon niet te lukken, ondanks brief/e-mail en fax. Uiteindelijk heb ik ze een e-mail gestuurd met de boodschap dat ik automatische betalingen zal laten storneren, met ingang van heden. Dat was de oplossing, ze sloten mij onmiddelijk af.
  • [quote:00c02a93a9="Harry van I"]Ik heb dezelfde ervaring met Euronet (deel van Wanadoo), opzeggen leek gewoon niet te lukken, ondanks brief/e-mail en fax. Uiteindelijk heb ik ze een e-mail gestuurd met de boodschap dat ik automatische betalingen zal laten storneren, met ingang van heden. Dat was de oplossing, ze sloten mij onmiddelijk af.[/quote:00c02a93a9]

    Tsja, maar dit kan toch niet [b:00c02a93a9]de[/b:00c02a93a9] oplossing zijn? Niet dat ik dit niet van plan ben.. Alhoewel, dat e-mailtje er achter aan sturen is natuurlijk een hele goeie!
  • Gewoon een aangetekende brief sturen in de eerste plaats.
    Daar reargeren de meeste providers wel op.
  • ik heb geen problemen met wanadoo. Helpdesk is goed te bereiken
  • [quote:abe8cd2b8e="nefertitis"]ik heb geen problemen met wanadoo. Helpdesk is goed te bereiken[/quote:abe8cd2b8e]

    Zolang er niks aan de hand is of er geen wijzigingen gedaan hoeven te worden is ook alles oké bij Wanadoo. Maar als je begint met een wijziging of een probleem aankaart, dan is het einde nog lang niet in zicht!

    En ja, die helpdesk is idd redelijk te bereiken, gemiddelde wachttijd is iets van 10 minuten iedere keer. Word altijd vriendelijk te woord gestaan. Alleen de dingen die je vraagt worden bijna keer op keer niet goed uitgevoerd…
  • Wanadoo/Euronet account heb ik uiteindelijk wel kunnen opzeggen, maar ze weigeren om mijn e-mail adres te verwijderen. Dit houdt in dat mensen die ik geen adreswijziging gestuurd heb en die nog mijn euronet e-mail adres gebruiken geen 'fail to delivery' boodschap ontvangen. Ik heb nu 4x gebeld over dit punt, en zo noteren ook zeer vriendelijk dat ik gebeld, maar ze doen niets. Het wordt tijd dat HCC eens duikt in dit soort praktijken

Beantwoord deze vraag

Dit is een gearchiveerde pagina. Antwoorden is niet meer mogelijk.