Op deze website gebruiken we cookies om content en advertenties te personaliseren, om functies voor social media te bieden en om ons websiteverkeer te analyseren. Ook delen we informatie over uw gebruik van onze site met onze partners voor social media, adverteren en analyse. Deze partners kunnen deze gegevens combineren met andere informatie die u aan ze heeft verstrekt of die ze hebben verzameld op basis van uw gebruik van hun services. Meer informatie.

Akkoord

Vraag & Antwoord

Communicatie & hosting

ADSL Probleem

Anoniem
Rbn
5 antwoorden
  • Hallo beste mensen…een probleem:

    De computer van het probleem had een kapotte HDD-Cooler, het ding maakte erg veel herrie. :roll:
    Dit was zon cooler die zeg maar gewoon in een 5.25 inch gaat, met 3 van die ventilators voorin.
    Ik heb die hele cooler eruit gehaald. :wink:

    Toen de computer opnieuw opgestart.

    En vervolgens heb ik 3 dingen gedaan:
    - Ik heb een update van Windows-update geinstalleerd, deze stond er waarschijnlijk al een tijd…
    - Ik heb Ad-Aware SE Pro geinstald, en geupdate, en een language pack geinstaleerd.
    - En ik heb Clone CD geinstalleerd.

    Vervolgens de computer opnieuw opgestart.

    Toen deed de ADSL het niet meer. :o

    - Bij een andere computer op de zelfde router doet de ADSL het nog wel.
    - Drivers opnieuw installeren van de netwerkkaart heeft geen zin.
    - IP stond verkeerd, handmatig ingesteld > was weer goed (zoals het boekje, controle programma vond het ook goed)
    - De controle programma's van de router geven aan dat het IP goed is, maar het probleem in de IP-Protocal licht….
    - De netwerkkaart is een: 3Com EtherLink XL 10/100 PCI TX NIC (3C905B)
    - De computer geeft aan dat de netwerkkabels wel zijn aangesloten.
    - Hij kan het modem niet detecteren met de daarvoor geleverde programma's.

    Waar kan dit aanliggen? :-?
    Wie kan het zeggen??

    Alvast bedankt,

    Rbn :(

    Update:
    - Voor de zekerheid heb ik Norton AntiVirus er ff af gegooid…misschien door de firewall.
    - Windows firewall uitgezet.
    - De programma's die ik heb geinstalleerd er weer afgehaald…
    - Een ISDN modem die niet meer werd gebruikt, en waarvan de drivers nog niet waren geinstalleerd eruit gehaald…ivm systeembronnen…als het daaraan zou liggen….
  • hij geeft geen enkele foutmelding?
    je zou eens kunnen kijken wat voor ip adres hij krijgt
    dit doe je via start->uitvoeren->cmd en dan winipcfg /all
    als je die hier even post, of zelf kijkt of je de router kan pingen dan kunnen we even verder kijken.

    PS hij geeft geen melding van beperkte verbindingsmogelijkheden oid?
  • [quote:fa446a6a6c="red_bull"]hij geeft geen enkele foutmelding?
    je zou eens kunnen kijken wat voor ip adres hij krijgt
    dit doe je via start->uitvoeren->cmd en dan winipcfg /all
    als je die hier even post, of zelf kijkt of je de router kan pingen dan kunnen we even verder kijken.

    PS hij geeft geen melding van beperkte verbindingsmogelijkheden oid?[/quote:fa446a6a6c]

    Dus je wilt niet naar de router pingen…maar naar de computer VIA de router?

    Ik heb 3 van die testjes, die bij het Speedtouch CDtje zitten:

    Test 1: ip is goed ingesteld, 2de test liep vast…
    Test 2: Hij geeft aan dat de fout in de IP/TCP-Protocol ligt…maar waar?
    Test 3: Hij kan het modem niet detecteren

    PS: Kan ik niet beter gewoon WinXP opnieuw draaien?
  • TCP protocol verwijderen en opnieuw opstarten, daarna weer instaleren. Kijk dan nog eens of ie t doet
  • anders moet je eens naar deze site kijken, let wel dat in de package daar de engelse patch zit, maar als je de link volgt of op het knowledge base nr zoekt bij microsoft kan je ook de nederlandse downloaden.

    http://www.pchell.com/support/limitedconnectivity.shtml

Beantwoord deze vraag

Dit is een gearchiveerde pagina. Antwoorden is niet meer mogelijk.