Op deze website gebruiken we cookies om content en advertenties te personaliseren, om functies voor social media te bieden en om ons websiteverkeer te analyseren. Ook delen we informatie over uw gebruik van onze site met onze partners voor social media, adverteren en analyse. Deze partners kunnen deze gegevens combineren met andere informatie die u aan ze heeft verstrekt of die ze hebben verzameld op basis van uw gebruik van hun services. Meer informatie.

Akkoord

Vraag & Antwoord

Communicatie & hosting

e-tech adsl modem inloggen bij HCC lukt niet.

Anoniem
mhijma
8 antwoorden
  • ik heb een etecht adwg02 adsl wireless modem.
    Geconfigureerd en aangesloten, echter ik kom bij m'n provider niet binnen (HCCNET)
    DSL status etc alles werkt goed.
    testconnectie naar de KPN gemaakt en die werkt ook goed. (dus technisch is alles OK)
    Password gechecked bij HCCNET, echter ik krijg geen connectie.

    Iemand een idee ?
  • Welk abonnement heb je?
  • HCCNET basis
  • Je kan het beste even contact opnemen met de Helpdesk van E-tech.
    Zij kunnen samen met jou de instellingen nalopen op eventuele fouten.

    Het telefoonnummer:

    0900-ETECHNU (0900-3832468, 45 cpm)
  • Als de gebruikersnaam en password kloppen, en je kunt een connectie maken met de testserver van KPN moet je ook een connectie kunnen maken met HCCnet. Zo niet, dan zit er bij HCCnet iets fout.
    Als je echter wel kan inloggen, maar geen internet hebt, kan dit veroorzaakt worden door verkeerde instellingen op je PC (DNS-server).
    Je moet dan wel vanuit de command prompt een antwoord krijgen op een ping-opdracht:
    [code:1:0bfce6930b]ping 62.251.0.7[/code:1:0bfce6930b]
    Pingen naar een web-site op naam gaat dan niet:
    [code:1:0bfce6930b]ping www.hccnet.nl[/code:1:0bfce6930b]
    Ook kan het zijn dat je browser-verbinding opnieuw ingesteld moet worden.
    Laat even weten wat het geval is, dan kunnen we verder zoeken.
  • antwoord van etech:

    Uit recente tests met dit modem is gebleken dat een 'te lang' wachtwoord
    dergelijke
    foutmeldingen kan veroorzaken (de 'msg_handle: Bad message' melding)

    Als u uw wachtwoord bij hccnet wijzigt naar bijv. een combinatie van 8
    karakters,
    dan zou e.a. moeten werken. (Meestal kunt u het adsl-wachtwoord aanpassen
    via
    een door de provider opgegeven webpagina.)

    Dat wachtwoord is slechts 7 posities lang.

    lekker zootje. een timingskwestie in het modem……..
  • niemand een idee ik zit zo vast als een huis
  • Hallo,

    Ik heb zelf hccnet basis en kpn mxstream en de instelling op mijn router (zowel belkin als linksys) is:
    connection type: PPTP
    IP adres:10.0.0.150
    Gateway/service ip 10.0.0.138
    submask 255.255.255.0

    misschien heb je hier wat aan.

Beantwoord deze vraag

Dit is een gearchiveerde pagina. Antwoorden is niet meer mogelijk.