Op deze website gebruiken we cookies om content en advertenties te personaliseren, om functies voor social media te bieden en om ons websiteverkeer te analyseren. Ook delen we informatie over uw gebruik van onze site met onze partners voor social media, adverteren en analyse. Deze partners kunnen deze gegevens combineren met andere informatie die u aan ze heeft verstrekt of die ze hebben verzameld op basis van uw gebruik van hun services. Meer informatie.

Akkoord

Vraag & Antwoord

Communicatie & hosting

Contactpersonenlijst Outlook corrupt na herinstallatie

Anoniem
.:ToBee:.
7 antwoorden
  • Na het terugplaatsen van mijn adresboek (na een herinstallatie) werken mijn Contactpersonenadresboek in Outlook 2003 niet meer goed.
    Alle adressen staan erin, maar bij enkele adressen komen mijn mailtjes niet aan als ik de mailadressen invoer via de Contactpersonenlijst (selecteren via de knop 'Aan' of het adres automatisch aanlaten vullen.)
    *Ik weet zeker dat ik de adressen goed in de Contactpersonenlijst heb staan.
    *Het gaat maar om een aantal adressen, voorzover bekend bij Planet, tiscali en Ons Net.
    *De mails worden [u:1252fb340e]wel[/u:1252fb340e] verzonden. Maar komen nooit aan. Ze lijken te verdwijnen in 'Magnetic Heaven'.
    *Ik krijg geen mails of foutmeldingen terug.
    *De mails worden ook [u:1252fb340e]niet geblokkeerd [/u:1252fb340e]door een spamblokker. (Ik heb gebeld met provider Ons Net maar die werd er ook niet wijs uit)
    *Alle adressen zijn inmiddels al een keer gewist en opnieuw ingevuld. Het blijft gelijk.

    Ik denk dat er bij het terugplaatsen van het pst-bestand iets beschadigd is aan de Contactperonenlijst, maar ik heb geen zin om een hele herinstallatie uit te voeren.

    Ik kamp al ongeveer een maand of 8 met het probleem.
    Duurde een tijdje voordat ik er achterkwam dat er mails niet aankwamen en bij wie. (Een hoop trial en error :-? )

    Wie weet een oplossing of een manier om enkel het adresboek helemaal te herinstalleren?
    [b:1252fb340e]Ik werk met Windows XP home SP 2 en Outlook 2003[/b:1252fb340e]
  • probeer eerst eens dit:

    Via Extra –> Emailaccounts –> Bestaande adreslijsten / adresboeken weergeven of wijzigen.

    Verwijder de bestaande adresboeken.
    Voeg nu een adresboek toe… kies voor Extra adresboeken en selecteer Outlook Adresboek.

    Outlook sluiten en opnieuw starten.. Nu gaat hij zijn adresboek vullen… kan een minuut o.i.d. duren afhankelijk van de grootte van het adressen bestand voordat het gevuld is.
  • Helaas werkte dat niet. Het adresboek was helemaal leeg. Ik werkte enkel met contactpersonen en vandaaruit werd volgens mij ook aangevuld.
    :D Maar u bracht me wel op een idee : een persoonlijk adresboek wat overal zeg maar bovenaan/als eerste staat.

    Een nieuwe reeks trial en error is begonnen. Nu is de vraag of deze mensen mijn mailtje hebben ontvangen.
  • Het werkt nog steeds niet.
    Het wordt zelfs nog vreemder:
    Ik heb twee domeinen met eigen mailadressen een xxxx.nl en een yyyy.com.
    De problemen bestaan alleen bij het .nl domein. Bijden worden gehost bij Argeweb.

    Dus ik stuur een testmail naar een kennis bij tiscali. Het adres wordt aan de mail toegevoegd door op aan te klikken en de persoon te selekteren uit een nieuw persoonlijk adresboek.
    Als ik het verstuur via mijn xxxx.nl account komt het niet aan. (ik kijg ook geen enkele foutmelding o.i.d) maar als ik het identieke mailtje verstuur via mijn yyyy.com account komt het wel aan.

    Rara hoe kan dat.
    Dit gebeurt niet naar alle mailadressen. Bijvoorbeeld kan ik wel mails op die manier naar mijn werkadres sturen.

    Bovendien komen de mails wel aan als ik het adres handmatig invoer!!!
  • Het maakt niet uit welk account ik van het xxx.nl domein gebruik.
    Het blijkt dat adressen die ik handmatig intik ook niet aankomen.

    Moet het maar eens proberen vanaf een andere computer….
  • Als ik het account vanuit Outlook Express gebrui komen de mails wel aan…
    Een nieuwe installatie van Outlook geprobeerd. Dat maakte niet uit.
    Ik ga komen weekend maar een totale herinstallatie uitvoeren en met een schone lei beginnen. Waarbij ik dan maar geen back-up van mijn mail terug zet. :roll:
  • het is idd een supervaag probleem…

    dat zie je ook wel aan de hoeveelheid antwoorden hier..

    succes!

Beantwoord deze vraag

Dit is een gearchiveerde pagina. Antwoorden is niet meer mogelijk.