Op deze website gebruiken we cookies om content en advertenties te personaliseren, om functies voor social media te bieden en om ons websiteverkeer te analyseren. Ook delen we informatie over uw gebruik van onze site met onze partners voor social media, adverteren en analyse. Deze partners kunnen deze gegevens combineren met andere informatie die u aan ze heeft verstrekt of die ze hebben verzameld op basis van uw gebruik van hun services. Meer informatie.

Akkoord

Vraag & Antwoord

Communicatie & hosting

ISPers brengen mij in de problemen; advies nodig...

Anoniem
diquydiq
3 antwoorden
  • ISPers brengen mij in de problemen; advies nodig…

    Ik heb een eenjarig contract bij Tiscali tot 1 april 2006.

    Omstreeks 15 december 2005 informeerde ik telefonisch bij Wanadoo per wanneer ik mij het beste bij hen kon aanmelden voor een ADSL-Family contract.
    Wanadoo liet mij weten dat ik mij alvast kon aanmelden en dat zij rekening zouden houden met mijn contract bij Tiscali en mijn Wanadoo-overeenkomst pas per 1 april 2006 zou ingaan.
    Wanadoo heeft echter op 28 december 2005 het ADSL-signaal van Tiscali overgenomen en dit is zonder mijn toestemming gebeurd!!!
    Tiscali claimt mijn ADSL-verbinding aan Wanadoo te mogen geven zonder de klant – met wie zij de overeenkomst hebben - hierin te erkennen. Dit terwijl ik Wanadoo met nadruk had vermeld niet voor 1 april 2006 een Wanadoo-overeenkomst te willen, daar ik nog drie maanden bij Tiscali had te gaan!

    Sinds 28 december heb ik geen ADSL-signaal meer.
    Tiscali vindt dat ik bij Wanadoo om overdracht van het signaal naar Tiscali dien te vragen, maar ik heb bij Wanadoo al ruim 50 euro aan telefoonkosten gemaakt en Wanadoo blijft weigeren om het signaal weer aan Tiscali te geven.

    Ik heb Tiscali schriftelijk bekend gemaakt dat ik de resterende maanden, zijnde januari, februari en maart niet zal betalen indien zij mij de ADSL-verbinding niet doorgeven. Tiscali heeft zonder mijn toestemming het signaal aan Wanadoo overgedragen, maar verlangen van mij wel dat ik blijf betalen!

    In mijn eenjarig contract met Tiscali staat dat ik minimaal een maand voor het einde van het contract, telofonisch via 0302149700 kan opzeggen, maar bij het bellen naar dit nummer krijg ik te horen dat ik tegen betaling van 30 eurocent per minuut de helpdesk mag bellen!

    Wat dien ik te ondernemen om uit deze ellende te komen? Bestaat hier een geschillencommissie voor? Bij wie kunnen geschillen met ISPers worden voorgelegd?
  • Misschien dat de NLIP iets voor je kan doen?
  • Ik zou gewoon een gesprek met een advocaat nemen. Eerste gesprek is gratis en kun je gelijk kijken of je je gelijk kan halen.

    Tevens heeft een advocaat als grote voordeel dat hij nu jouw rechtspersoon is en alle communcatie tussen Wannadoo en Tiscali via hem verlopen.

    Overigens kun je ook gewoon een brief of e-mail (cc naar jezelf en liefst met een vingerafdruk) versturen ipv te gaan bellen, de antwoorden zijn toch allemaal hetzelfde. Scheelt je toch snel weer een paar euro´s per probleem.

Beantwoord deze vraag

Dit is een gearchiveerde pagina. Antwoorden is niet meer mogelijk.