Op deze website gebruiken we cookies om content en advertenties te personaliseren, om functies voor social media te bieden en om ons websiteverkeer te analyseren. Ook delen we informatie over uw gebruik van onze site met onze partners voor social media, adverteren en analyse. Deze partners kunnen deze gegevens combineren met andere informatie die u aan ze heeft verstrekt of die ze hebben verzameld op basis van uw gebruik van hun services. Meer informatie.

Akkoord

Vraag & Antwoord

Communicatie & hosting

Onaangekondigde prijsverhoging van Planet Internet

Anoniem
gerben
5 antwoorden
  • Ik heb ooit een ADSL contract afgesloten bij Tiscali.
    Een groep klanten is door Tiscali "doorverkocht" aan Planet Internet.

    Nu krijg ik van Planet Internet ineens een prijsverhoging voor mijn kiezen, zonder dat ik daarvoor een melding heb gehad.

    Mijn protest mocht niet baten. Volgens hen had ik moeten weten dat de Planet Internet prijzen hoger zijn voor dezelfde diensten (!)

    Op mijn verzoek om een kopietje van de informatie te sturen reageren ze met "dat kunnen we niet, dat was een massmailing".

    Zijn er nog meer mensen met diezelfde nare ervaring?
  • Het is bij prijsverhoging wel vrij normaal, dat je het contract zonder repercussies kunt opzeggen.
  • bij een prijsverhoging is het wettelijk geregeld dat je het contract kan opzeggen.
    Mass mailing kan wel zijn maar die moet dan wel persoonlijk aan jou gericht zijn geweest.

    Dus schriftelijk opzeggen met verwijzing naar de prijsverhoging en dat je daar niet mee akkoord gaat en het abo daarom per direct beëindigd.
  • Mass mailingen worden ook regelmatig geblokkeerd door spam filters.
  • Die argumenten heb ik ook al aangevoerd. Maar ze blijven bij hun standpunt.

    Nu heb ik wel een automatische incasso, en die is natuurlijk zo opgezegd. Maar dan blijf ik met het probleem zitten dat Planet Internet natuurlijk vasthoudt aan de einddatum van het contract, en dat daardoor de ADSL lijn niet vrijgegeven gaat worden.

    Oftewel: ze hebben me bij de strot.

    En dat weten ze natuurlijk ook wel, anders hadden ze wel een klantvriendelijke oplossing voorgesteld.

Beantwoord deze vraag

Dit is een gearchiveerde pagina. Antwoorden is niet meer mogelijk.