Vraag & Antwoord

Communicatie & hosting

Outlook erg langzaam

Anoniem
None
24 antwoorden
  • Sinds een week of 2 is Outlook 2000 erg langzaam. Als ik een bericht open, duurt het even voordat de tekst getoond wordt en als ik een reply geef, kan ik wel al beginnen met typen, maar duurt het enige seconden voordat de letters ook daadwerkelijk op het scherm komen.

    Ik dacht dat het te maken had met de AVG virusscanner, maar tijdelijk uitzetten gaf geen resultaat.

    Ik heb de pst ook al verkleind en gecomprimeerd, Hitman gedraaid, allemaal geen resultaat.


    Iemand enig idee?
  • Heb je deze delay al langer … of zo ongeveer een maand ? De vertraging wordt immers op het net wel eens in verband gebracht met een recente update van Microsoft : probeer eens om deze patch - KB931768 IE security patch - te verwijderen … en zie dan even of je die delay nog hebt.

    Probleem is natuurlijk dat je door het verwijderen van deze patch misschien ergens een poortje openzet. Mocht je probleem er echter mee opgelost zijn, dan weet je tenminste de oorzaak en kan je (naar eigen wens) de patch terug downloaden of niet … en hopen dat MS dit probleem in volgende patches mee heeft opgelost.
  • Ik dacht een week of 2, maar het kan idd ook wel een maand zijn. Deze update is 9-5 geinstalleerd, dus dat zou wel kunnen kloppen.

    Op de website van WinUpdate staat:
    Note: To remove an update, go to Add and Remove Programs in your Control Panel.

    Helaas zie ik daar deze update (en andere) niet in het lijstje met software staan. Hoe kan ik hem dan verwijderen?
  • Kijk eens bij Taakbeheer of Outlook de daadwerkelijke veroorzaker is van het (waarschijnlijk) hoge CPU verbruik. Wellicht is het een ander (kwaadaardig/onbekend) programma?
  • Ik heb trouwens wel een folder: C:\WINDOWS\$hf_mig$\KB931768-IE7 waarin de file spuninst.exe staat.

    Deze dan gewoon maar draaien?
  • [quote:708c268dab="Boei"]Kijk eens bij Taakbeheer of Outlook de daadwerkelijke veroorzaker is van het (waarschijnlijk) hoge CPU verbruik. Wellicht is het een ander (kwaadaardig/onbekend) programma?[/quote:708c268dab]

    Het processorgebruik is normaal, 2-4% "in rust"
    Ook bij de processen staan geen vreemde namen die ik niet ken.
  • Heb je bij het zoeken naar de uodates in Software, bovenaan een vinkje gezet in het vakje "uodates weergeven". Dan worden niet alleen alle programma's, maar ook alle updates getoond in je scherm en zou je hem daar moeten kunnen verwijderen.
  • dat had ik dus niet gedaan :oops:

    Ik kreeg een hele lijst met programma's die mogelijk niet goed meer zouden werken, maar er toch maar voor gekozen deze update te verwijderen. Ik kan hem er altijd weer opzetten.
  • En geeft het enig resultaat op je Outlook-probleem.
  • yep, probleem opgelost

    er staat nu wel weer een nieuwe update klaar, KB933566, ook security voor IE7.
    Eens kijken wat ie na die update gaat doen

    Bedankt voor de hulp allemaal.
  • Ik heb de eerst genoemde patch (KB931768) verwijderd. Ik heb aangegeven dat ik de patch niet meer wil installeren.
    Vervolgens heb ik sinds vorige week weer een nieuwe geinstalleerd (KB933566), en weer is mijn outlook traag. Moet ik deze patch ook van mijn pc halen?
    Het schijnt dat de beveiligingsupdate's van Microsoft ongewenste bijwerkingen hebben, er staat echter niets over op hun site, ik kan me niet voorstellen dat ze dit niet weten. Heeft iemand anders de zelfde ervaring.
  • Het interessante aan beide patchen is dat er weer een aantal van dezelfde bestanden zijn aangepast, die ook al in de vorige (mogelijk) aanleiding gaven tot een vertraging in Outlook. Of dit nu de oorzaak is, durf ik niet zo maar stellen. Maar de patch uninstallen kan je altijd proberen … en dan even bekijken wat dat doet met je Outlook. Je kan die patch dan (eventueel) opnieuw binnenhalen als dit toch niet de oorzaak van je delay is.
  • ik had dus ook weer vertraging na die 2e patch, eraf gehaald en het werkt weer naar behoren
  • ik heb beide patches verwijderd. in eerste instantie leek het beide keren dat het opgelost was, maar nadat ik outlook opnieuw opgestart had bleek het toch weer ellende te zijn.

    bovendien loopt outlook soms ook vast.
  • klopt, ik was iets te voorbarig: helaas is het probleem niet opgelost hiermee
  • Dan een ingreep via het register.

    Start > Uitvoeren -> typ REGEDIT en klik op OK.
    Maak een registerbackup.
    Dat doe je zo:
    - Ga (in de geopende registereditor) naar “bestand” en kies “exporteren”.
    - Kies in het volgende venster de plaats waar je de backup wil opslaan.
    - Geef het bestand een naam die refereert naar de handeling die je gaat doen. Bv "outlook".

    Ga nu naar: HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Internet
    Explorer\Main\FeatureControl\ en klik op FEATURE_MIME_SNIFFING zodat deze blauw oplicht.
    Klik met de rechtermuisknop in een blank deel van het rechter vensterdeel.
    Kies voor NIEUW > DWORD-waarde en type outlook.exe en druk ENTER.
    Klik met de rechtermuisknop op de (nieuwe) DWORD “outlook.exe” en kies “Wijzigen”.
    Type in het invoerveldje van “waardegegevens” het getal 1 en klik op OK.
    Sluit de registereditor.
    Start de pc opnieuw op.
  • hij loopt weer als een zonnetje!!!! ik snap niet echt wat ik nu gedaan heb, maar erg bedankt! je had het heel duidelijk uitgeschreven ook.
  • bij mij ziet het er ook weer goed uit nu :D
  • Bedankt voor de info … en laat ons nu maar hopen dat deze ingreep blijvend is :D
  • ja hoor, zelfs nadat ik de laatste patch weer geïnstalleerd heb.

Beantwoord deze vraag

Dit is een gearchiveerde pagina. Antwoorden is niet meer mogelijk.