Op deze website gebruiken we cookies om content en advertenties te personaliseren, om functies voor social media te bieden en om ons websiteverkeer te analyseren. Ook delen we informatie over uw gebruik van onze site met onze partners voor social media, adverteren en analyse. Deze partners kunnen deze gegevens combineren met andere informatie die u aan ze heeft verstrekt of die ze hebben verzameld op basis van uw gebruik van hun services. Meer informatie.

Akkoord

Vraag & Antwoord

Communicatie & hosting

foutmelding uitgaande email

Anoniem
elgandorad
10 antwoorden
  • ik heb mijn email helemaal volgens de boekjes geconfigureerd, maar de uitgaande mail wil maar niet werken.
    de foutmelding die ik krijg is: 0x80042109

    heeft iemand enig idee hoe ik dit op kan lossen?

    ik hoor het graag…
  • Diverse providers blokkeren sinds enige tijd poort 25 voor het verzenden van mail, behalve voor hun eigen SMTP-server. In dit geval krijg je de genoemde foutmelding. Bekijk eens of dit bij jou provider misschien niet het geval is.
  • welke provider heb je en met welke email account heb je die fout melding

    bij de verbinding naar de smtp server moet je de smtp server van je provider hebben

    ik heb bij 4 verschillende providers email boxen, maar maak met maar 1 de smtp server voor alle
  • even sjouwer´s vele providers verduidelijken:
    smtp moet je uitsluitend - en dus voor alle mailaccounts - instellen op de provider die jouw internetaansluiting verzorgt.
  • zowel mijn provider, alswel mijn email is van @home.
    dit heb ik dan ook zo ingesteld.

    en het verhaal van die poorten, hoe ontdek ik dat?
  • [quote:518cc2c830="KAPE"]Diverse providers blokkeren sinds enige tijd poort 25 voor het verzenden van mail, behalve voor hun eigen SMTP-server. In dit geval krijg je de genoemde foutmelding. Bekijk eens of dit bij jou provider misschien niet het geval is.[/quote:518cc2c830]

    hij staat inderdaad op poort 25.
    welke poort zou ik kunnen gebruiken zodat het wel gaat werken?
  • je moet dus in je papieren kijken wat de pop en smtp server zijn van @home

    ik gebruik deze niet maar dacht dat beide mail.home.nl is

    ook veel gebruik is pop.home.nl voor de inkomende mail en smtp.home.nl voor uitgaande mail

    maar welke het wel is weet ik dus niet

    en het afsluiten van poort 25 gelt alleen voor uitgaande mail van andere providers

    als je nu verbonden bent en wil je verzenden met smtp.orange .nl lukt dit niet
  • heb ze allebij zoals moet op mail.home.nl staan…
  • wat staat er op tabblad geavanceerd van je mailaccount:
    toch geen vinkje bij: voor deze server is een beveiligde etc etc ???
    op dat tabblad alleen ingevuld:
    uitgaande 25
    inkomende 110
    en de rest géén vinkjes
  • nee, die zijn niet aangevinkt!
    geavanceerd staat exact zoals hierboven beschreven!
    ik snap er echt helemaal niets van…

Beantwoord deze vraag

Dit is een gearchiveerde pagina. Antwoorden is niet meer mogelijk.