Vraag & Antwoord

Communicatie & hosting

HELP! Als je me kan helpen, ben ik je eeuwig dankbaar!!

Anoniem
slopen
5 antwoorden
  • Hallo Allemaal!
    Ik heb een enorme grote probleem, wat voor iedereen een grote mysterie is!

    Sinds bijna 2 weken nou, doet het internet bij mij thuis niet meer. wat de probleem is weet NIEMAND! Ik ben overal langsgeweest en heb onze provider gebeld, wat Orange is. Onze computer geeft aan dat het verbonden is en dat er geen problemen zijn, maar internet doet het nog steeds niet. Het is nu dat ik in een bibliotheek zit, vandaar dat ik moet opschieten. Ik heb hoop schoolwerk. Dus ik dacht ik vraag het hier. Orange stelde voor om een andere modem te halen, want blijkbaar was die volgens hun kapot, de eeerste 2 lampjes zijn groen, maar het lampje van internet blijft uit. Ik heb een nieuwe modem gehaald voor 50 euro, maar die lampje van internet blijft ook uit. Ik heb de cd ingedaan om de modem te installeren, maar nog steeds doet ie het niet. Dus snel heb ik de modem teruggebracht. En heb nu de oude modem weer, Het is trouwens een speedtouch modem van adsl-netwerk. Ik weet echt niet wat er aan de hand is , de internet deed het ineens niet. De computer formatteren heeft geen zin, want dat heb ik al gedaan. Een vriend van mijn broer kwam langs, maar wist ook niet wat er aan de hand was. We zijn naar speciale computer winkels geweest, maar die weten het ook niet. Ik weet niet of er iets is met de kabels, want we hebben alles gecheckt of ze op de goede plekken waren verbonden. Het kan ook zijn dat er iets mis is binnen in de kabel, maar dat weet ik dus niet. Nu mijn vraag is, of iemand die veel kennis heeft over computers en internet, mij misschien kan helpen. Ik zou je voor eeuwig dankbaar zijn. Je kunt het hier antwoord plaatsen, maar je kunt ook een e-mail sturen.

    nassira_r@hotmail.com


    Alstublieft, ik zal je erg dankbaar zijn!
    Liefs,Nassira :cry:
  • welke plaats woon je, dan fiets ik langs.
  • Via computerwinkels, computerforums en mini-advertenties in plaatselijke kranten kun je adressen zoeken van betaalde computeradviseurs. Maar je moet liefst wel goede berichten over ze hebben, want ze zijn niet allemaal goed. En misschien kun je een no cure no pay afspreken? Je kunt ze ook telefonisch een advies vragen over je computer, waarbij jij het juiste antwoord al hebt opgezocht, om te kijken of ze deskundig zijn.

    Hier vind je nog meer computerforums: www.pc-hulp.startpagina.nl
  • Dat het rechter (neem ik aan) lampje uit is duidt erop dat er geen signaal binnenkomt. Kijk eens of het kabeltje tussen splitter en modem wel goed is, eventueel een ander kabeltje proberen. Doet je telefoon het wel? En anders denk ik toch dat je bij je provider terug moet, want dan is er geen ADSL signaal.
    perloc
  • mee eens, mar het kan óók zo zijn dat in het modem de verkeerde instellingen staan.
    wat ik zou doen: modem resetten naar fabriekswaarden (lees handleiding daarvoor!), de modem opnieuw volgens de aanwijzingen van orange instellen, de hele bups uitzetten, de modem weer aan de stroom, en pas als die helemaal is opgestart de pc aanzetten.
    (ps ik neem aan dat zeker is dat er geen firewall in de weg zit??)

Beantwoord deze vraag

Dit is een gearchiveerde pagina. Antwoorden is niet meer mogelijk.