Op deze website gebruiken we cookies om content en advertenties te personaliseren, om functies voor social media te bieden en om ons websiteverkeer te analyseren. Ook delen we informatie over uw gebruik van onze site met onze partners voor social media, adverteren en analyse. Deze partners kunnen deze gegevens combineren met andere informatie die u aan ze heeft verstrekt of die ze hebben verzameld op basis van uw gebruik van hun services. Meer informatie.

Akkoord

Vraag & Antwoord

Communicatie & hosting

ADSL / email via HCC ellende 22. juli 2008

Anoniem
Jaapmeeuwsen
12 antwoorden
  • Ben al een jaar of wat lid van HCC, voorheen HCCnet en heb ook ADSL via HCC
    hoewel dat sinds enige tijd overgenomen is door Xs4all hetgeen trouwens prima bevalt.
    Afgelopen week is mijn tas met daarin een USB stick gestolen, op deze stick had ik een
    mobiel email programma staan voor op reis met daarop 3 HCC email accounts.

    Is op zich niet zo'n probleem natuurlijk, dus dacht ik de wachtwoorden van deze accounts
    even te veranderen [ wordt door HCC altijd op gehamerd dit regelmatig te doen maar ja, wie
    doet dat ? ] echter dan begint de ellende.

    Op de [ vernieuwde ] website www.hcc.nl is de profielwizzard, die je nodig hebt om in te loggen,
    tijdelijk niet beschikbaar, ik weet niet wat ze daar met tijdelijk bedoelen want dit is al sinds
    het vernieuwen van hun website niet mogelijk.

    Dus gaan we dan maar zoeken naar een helpdesk telefoonnummer op de website.
    Ga je naar HCCHulp > helpdesk, dan zien we

    0900-4224857 (80 ct per min) voor niet leden. en nu komt ie :
    Helpdesk voor HCC-leden (60 ct per min) voor het telefoonnumer [ klik hier of log in ]
    Echter nu moet je inloggen om dit telefoonnummer te zien maar je kunt niet inloggen
    want je moet eerst een profiel aanmaken maar…. juist = niet beschikbaar.

    Dus dan het servicenummer maar gebeld, 0900-4222267 (€0,20 p/m), met de vraag
    of ik via hun de wachtwoorden van mijn drie emailboxen kan veranderen.
    Nee dus, deze persoon heeft mij toen het helpdesk telefoonnummer gegeven 0900-4222255 (€0,20 p/m)

    Dus gaan bellen, na ongeveer 3 dagen proberen [ het is op het ogenblik erg druk, probeer het later nog eens, de
    verbinding wordt nu verbroken ] vandaag na ongeveer 20 minuten iemand aan de lijn die mij vertelde dat het
    op dit moment niet mogelijk was de wachtwoorden te veranderen, dat wist ik dus al.
    Ik moest even blijven hangen, hij zou zo weer terug zijn, echter na een minuut of tien werd de hoorn
    erop gegooid.

    Weer bellen: er zijn nog 5 wachtenden voor u, nog 4, nog 3, nog 2, nog 7 …. Uhhh, nog 7 ??
    Uiteindelijk na een half uur weer iemand aan de lijn die dit ook niet kan veranderen en mij aanraadde
    de ledenservice te bellen … ja inderdaad, weer het servicenummer.

    Op mijn opmerking dat het mij beter lijkt dat HCC mij nu terugbelt werd er gezegd dat dit niet mogelijk was en dat ik
    maar weer moest bellen.
    Op mijn vraag dan in ieder geval een emailadres te geven [ HCC zal toch wel email hebben ?? ] werd ontkennend
    gereageerd vooral omdat het niet om een gewone vraag gaat maar om een klacht over een dienst die HCC aanbiedt
    maar niet naar behoren uitvoert.

    Ook op mijn opmerking dat het toch op z'n minst vreemd is dat er op de website en in het HCC magazine geen enkel
    [ al is het maar tijdelijk ] telefoonnummer of email adres te vinden is voor help werd niet gereageerd.

    Op zich niet zo erg, het is natuurlijk geen probleem even drie nieuwe email adressen aan te maken
    bij XS4All , heb dat inmiddels maar gedaan, maar het blijft een vervelend idee dat zolang deze HCC emailadressen
    nog bestaan een vreemde toegang hebt tot je mailbox.

    Heb ook maar besloten het HCC lidmaatschap op te zeggen en het ADSL volledig bij XS4All onder te brengen, is
    in wezen toch al zo.

    Alleen nog een klein klusje te gaan, waar vind ik de adressen om dit abbo op te zeggen, heb het op de website nog niet
    kunnen vinden, maar ja, die is na de " vernieuwing " ok zoooo traag.

    Waarom ze trouwens zonodig deze site moesten vernieuwen is mij niet helemaal duidelijk, de vorige versie werkte
    altijd naar behoren.
    Eigenlijk onbegrijpelijk dat een club als HCC niet in staat is een website zelfs na maanden goed draaiend te krijgen.

    Groeten,

    Jaap.
  • Ik begrijp dat je je frustraties omtrent je hccnet abonnement kwijt wil, maar daar is dit forum toch niet echt voor bedoeld, als je geen concrete vraag hebt. Ook heeft het C!T forum niets met hccnet te maken…
  • jammer dat het zo liep…..
    Vervelend dat die website nog niet up to date is, wrs te maken met de hele reorganisatie van de HCC. Verdient geen schoonheidsprijs…. maar… tja…
    Om dan nu meteen bij XS4ALL helemaal te gaan, gaat je wel flink geld kosten.
    Een 20 MB abo kost €54,95 en een 4 MB €29,95 terwijl wij probleemloos op 20 MB bij Telfort zitten voor 20 euro…. (alles per maand)…
    Ik houd mijn hcc abo als reserve inbel, altijd handig….. (werkte onlangs nog toen we op het werk plat lagen….).
  • Prijs scheelt niet zo veel hoor, het is nu een deeltje lidmaatschap van HCC, een deel aan KPN en een deel aan XS4All
    Bij XS4All is de pakketprijs incl KPN deel, zij betalen dat aan KPN.

    Verder vind ik het wel een beetje vreemd dat negatieve ervaringen niet op zo'n forum als dit behandeld zouden mogen worden.
    Wanneer iemand oppert dat ik dan bij HCC moet zijn, ja, snap ik ook, echter als je daar doodloopt …. zou het kunnen dat iemand op het forum hetzelfde meegemaakt heeft en nog tips heeft.
    Ik probeer HCC echt niet zwart te maken, ben al vele jaren lid, ADSL bestond toen eigenlijk niet eens voor de gemiddelde man, ben ook altijd tevreden geweest maar ik moet ook zeggen dat ik ze eigenlijk nooit nodig gehad heb, alles werkte altijd goed.
    Echter met al die veranderingen is de z.g. " hobbyclub voor en door de leden " toch wel veranderd in een wat commerciele instelling.

    Voorbeeld is dat ik ten einde raad maar de helpdesk van XS4All gebeld heb, een gewoon 020 nummer, binnen 20 seconden iemand aan de lijn, alle tijd, vond het ook heel vreemd allemaal maar kon daar natuurlijk ook niks aan doen, dat begrijp ik.

    Heb trouwens het verhaal naar een gevonden FAX nummer van de HCC administratie ledenservice proberen te faxen, echter krijg ook weer een soort voicemail die zegt dat dat faxnummer niet meer bestaat.
    Ook deze fax vanmorgen gestuurd naar HCCService afdeling en de Verenigng HCC echter nog niets op gehoord.
  • 27 juli 2008

    Vorige week woensdag 23 juli 2008 dus de faxen verstuurd echter … nog geen enkele reactie, HCC houdt zich tot nu toe doodstil !
  • Na wat google-n vond ik deze :
    https://ors.hccnet.nl/mijnhccnet/ind…ome.hoofdemail

    Is zowaar de oude Mijn Gegevens, na het inloggen was het mogelijk de wachtwoorden en zo aan te passen … jammer genoeg behalve van het hoofd emailadres.

    Jaap
  • https://www5.hccnet.nl/hccservice/index.php?fuseaction=home.showPages&pagenr=23
    en dan kom je bij die van jou….
    Hij is er pas vanaf …..

    [quote:fc0771d2d4]NIEUWS: Donderdag 29 mei is de nieuwe HCC site gelanceerd.
    Door technische problemen is het tijdelijk niet mogelijk om de profiel-wizard op de HCC-website te doorlopen.[/quote:fc0771d2d4]
  • Nou, blij dat ik het net nog gedaan heb op de oude versie.
    Nu het hoofdaccount nog, want email wachtwoorden kun je op deze pagina niet veranderen.

    Jaap.
  • hier kun je het emailadres wijzigen:
    https://www5.hccnet.nl/hccservice/wijzigingen_forms/index.php?fuseaction=wijzigingen.formEmail&pagenr=30
    Uiteraard na inloggen….
  • Ja, weet ik, kan wel het emailadres wijzigen maar ik wil alleen het wachtwoord van dit adres veranderen en dat kan daar niet.

    Jaap.
  • https://ors.hccnet.nl/mijnhccnet/index.cfm?fuseaction=home.hoofdwachtwoord
    [quote:fe2926bf69]In verband met voorbereidingen voor de introductie van de nieuwe HCC-website, is deze pagina tijdelijk niet toegankelijk. Op de nieuwe website zal dit onderdeel weer beschikbaar zijn.
    Excuus voor het ongemak[/quote:fe2926bf69]
  • Ja, dat bedoel ik dus, gaat niet :evil:
    Ik wordt zo langzamerhand een beetje pissig.

    Jaap.

Beantwoord deze vraag

Dit is een gearchiveerde pagina. Antwoorden is niet meer mogelijk.