Vraag & Antwoord

Communicatie & hosting

Slechte ping met Ziggo

Anoniem
gerben
2 antwoorden
  • Hallo allen!

    Ik weet dat slechte/hoge ping een veel terugkerend probleem is bij veel mensen en vaak maar tijdelijk is. Bij mij is het nu al 2 weken slecht dus heb ik besloten om te kijken of er hier misschien iemand is met hetzelfde probleem of dat iemand mij wellicht kan helpen.

    Ik heb een zogeheten Ziggo Z2 [download: 4.000 kbit/s
    upload: 1.000 kbit/s] abonnement. Zoals beschreven heb ik sinds 2 weken last van een enorm slechte ping naar Nederlandse servers. Downloaden gaat prima met maximale snelheid. Surfen op het web is ook geen probleem. Het is enkel de ping die problemen blijft geven.

    Ik heb al meerdere malen:
    - modem gereset
    - verbinding gereset en opnieuw geïnstalleerd
    [i:ee39e62478]Zonder resultaat.[/i:ee39e62478]

    De bovenste 4 lampjes van de (nog door Casema) geleverde Motorola modem branden naar behoren. Verder is het modem rechtstreeks op mijn computer aangesloten. Ik heb geen router.


    [b:ee39e62478]PING & TRACERT[/b:ee39e62478]

    [b:ee39e62478]Microsoft Windows XP [versie 5.1.2600][/b:ee39e62478]
    (C) Copyright 1985-2001 Microsoft Corp.

    [i:ee39e62478]C:\Documents and Settings\Administrator>[/i:ee39e62478]ping 84.243.201.131

    Pingen naar 84.243.201.131 met 32 byte gegevens:

    Antwoord van 84.243.201.131: bytes=32 tijd=[b:ee39e62478]51 ms[/b:ee39e62478] TTL=60
    Antwoord van 84.243.201.131: bytes=32 tijd=[b:ee39e62478]145 ms[/b:ee39e62478] TTL=60
    Antwoord van 84.243.201.131: bytes=32 tijd=[b:ee39e62478]91 ms[/b:ee39e62478] TTL=60
    Antwoord van 84.243.201.131: bytes=32 tijd=[b:ee39e62478]50 ms[/b:ee39e62478] TTL=60

    Ping-statistieken voor 84.243.201.131:
    Pakketten: verzonden = 4, ontvangen = 4, verloren = 0
    (0% verlies).De gemiddelde tijd voor het uitvoeren van één bewerking in mill
    iseconden:
    Minimum = [b:ee39e62478]50ms[/b:ee39e62478], Maximum = [b:ee39e62478]145ms[/b:ee39e62478], Gemiddelde = [b:ee39e62478]84ms[/b:ee39e62478]


    [i:ee39e62478]C:\Documents and Settings\Administrator>[/i:ee39e62478]tracert 84.243.201.131

    Bezig met het traceren van de route naar 84.243.201.131 via maximaal 30 hops

    1 62 ms 40 ms 57 ms 53563001.cable.casema.nl [83.86.48.1]
    2 64 ms 10 ms 24 ms 10.0.17.2
    3 53 ms 26 ms 60 ms 53500436.cable.casema.nl [83.80.4.54]
    4 29 ms 9 ms 144 ms 5350043E.cable.casema.nl [83.80.4.62]
    [b:ee39e62478]5 * * * Time-out bij opdracht.[/b:ee39e62478]
    6 82 ms 34 ms 68 ms jointtransit.grafix.nl [217.170.10.156]
    7 12 ms 67 ms 109 ms rtr-1.ams-tc2.grafix.nl [217.67.247.1]
    8 13 ms 99 ms 98 ms 84.243.201.131

    De trace is voltooid.

    Ik het de tracert/ping tests in DOS op meerdere Nederlandse en buitenlandse servers toegepast. Allen geven ongeveer dezelfde uitslag.

    Specs:
    - Ziggo Z2 Internet (nog afgesloten bij Casema)
    - Standaard megeleverde Motorola modem
    - Windows XP SP2


    Ik heb geprobeerd de post zo volledig mogelijk te maken. De test zijn van 5 minuten geleden. Mocht er nog info missen hoor ik het graag.
    Ik hoop dat er iemand is die mij hiermee zou kunnen helpen. Alvast reuze bedankt!

    Groetjes!
  • Ik heb ook even de bovenstaande ping&trace gedaan met mijn Ziggo Z3i abbo (20.000/2.000kbps).

    Zelfde router volgens mij.

    Mijn ping is 11ms. De trace heeft ook betere pings, en bij punt 5 heb ik ook een time out.

    Je locatie toevoegen is denk ik wel nuttig, ik woon in utrecht centrum.

    Al met Ziggo zelf contact opgenomen?

Beantwoord deze vraag

Dit is een gearchiveerde pagina. Antwoorden is niet meer mogelijk.