Op deze website gebruiken we cookies om content en advertenties te personaliseren, om functies voor social media te bieden en om ons websiteverkeer te analyseren. Ook delen we informatie over uw gebruik van onze site met onze partners voor social media, adverteren en analyse. Deze partners kunnen deze gegevens combineren met andere informatie die u aan ze heeft verstrekt of die ze hebben verzameld op basis van uw gebruik van hun services. Meer informatie.

Akkoord

Vraag & Antwoord

Communicatie & hosting

Overstappen van provider & Email

Anoniem
weert114
7 antwoorden
  • In de nieuwst C!T staat op pagina 13 een stukje genaamd 'ADSL!Totaal?'

    Daarin schrijft men dat wanneer je overstapt van provider je helaas je emailadres(sen) dan ook kwijtraakt.

    Ik kan dit niet beamen. In het verleden heb ik een adsl abonnement bij tiscali gehad en dus emailadressen.
    Dat abonnement heb ik nu inmiddels al 3 á 4 jaar niet meer. De emailadressen werken echter nog steeds. Inclusief de aliassen.
    Zo ook bij Planet. Daar heb ik ook een abonnement gehad en hetzelfde verhaal als bij Tiscali.

    Vorig jaar kreeg ik een mail van tiscali dat mijn mail vanaf 1 maart niet meer zou werken. Hij werkt echter nog steeds.

    Het is natuurlijk wel de vraag hoelang dit zal duren. Het kan zomaar opeens zijn dat het niet meer werkt, maar goed. Het is dus niet zo dat je emailaccount zomaar opeens afgsloten wordt is mijn ervaring.
  • Je geeft zelf het probleem al aan: je kunt er niet op rekenen, dat ze blijven werken. Van de ene dag op de andere kan het afgelopen zijn. Heb je het adres dan nog actief in gebruik, dan kan dat serieuze problemen opleveren. Oude adressen van gefuseerde providers blijven tegenwoordig wel vaak bestaan. Mijn @home adres werkt nog gewoon bij ziggo. Voorzover ik weet, komt daar ook geen verandering in. Maar ik stap over naar adsl, dus ik reken er niet op, dat mijn @home adres dan nog bruikbaar is.
  • [quote:5f327319b4]Het is dus niet zo dat je emailaccount zomaar opeens afgsloten wordt is mijn ervaring.
    [/quote:5f327319b4]

    Als je overstapt naar een andere provider zal in de meeste gevallen je e-mail adres ook komen te vervallen.
    Alleen zoals Gerben als zegt is dit bij fusies een ander verhaal zoals bij ziggo, want dan blijft je casema, multilabel, @home adres gewoon werkzaam bij je ziggo account
  • Ok,

    Er stond ook expliciet in dat stukje dat wanneer je van adsl naar kabel gaat het zéker niet meer zal werken.

    Laat ik nou toevallig pas overgestapt zijn naar kabel, en je raadt het al: Het werkt nog gewoon.
  • Het is niet zeker dat het niet werkt. Maar het is ook niet zeker dat het werkt. Als het nu werkt, is het niet zeker dat het ook morgen werkt. ;-)
  • Inderdaad niet. Maar mijn planet adres werkt toch al 3 á 4 jaar :D
  • bij overname blijft het vaak werken, ik heb ook nog Zonnet adressen…
    Bij een switch naar kabel ben je het kwijt….
    PS: mijn Zonnet waren trouwens inbel verbindingen nog…. dus ook dat blijven ze respecteren…. valt onder de overname….

Beantwoord deze vraag

Dit is een gearchiveerde pagina. Antwoorden is niet meer mogelijk.