Op deze website gebruiken we cookies om content en advertenties te personaliseren, om functies voor social media te bieden en om ons websiteverkeer te analyseren. Ook delen we informatie over uw gebruik van onze site met onze partners voor social media, adverteren en analyse. Deze partners kunnen deze gegevens combineren met andere informatie die u aan ze heeft verstrekt of die ze hebben verzameld op basis van uw gebruik van hun services. Meer informatie.

Akkoord

Vraag & Antwoord

Communicatie & hosting

Kan e-mailbijlage niet openen

Anoniem
None
9 antwoorden
  • Een vertrouwde technische serviceafdeling stuurde mij als bijlage bij een e-mail een technisch schema.
    Toen ik dat probeerde te openen kreeg ik deze melding:
    ——————————————————————
    Server niet gevonden

    Firefox kan de server op portal.mch.bshg.com niet vinden.

    * Controleer het adres op typefouten zoals
    ww.voorbeeld.com in plaats van
    www.voorbeeld.com

    * Controleer uw netwerkverbinding indien u geen enkele pagina kunt
    laden.

    * Verzeker u ervan dat Firefox toegang heeft tot het web als uw
    computer of netwerk is beveiligd door een firewall of proxyserver.

    ————————————————————————-

    Misschien is dit erg simpel op te lossen, maar ik heb dit nog niet bij de hand gehad.

    Ergo: hoe krijg ik mijn technische schema in deze bijlage geopend?

    Het bericht heeft als header <<Service MainFrame Page.htm>>
  • kan je wel de bijlage eventueel opslaan en daana openen
  • helaas, nee.
  • ik zit ook achteraf te denken een htm ( l ) bestand is niks meer dan tekst (kale ascii)

    hier kan dus geen plaatje oid in staan

    je zal bij de afzender moeten vragen om het goede bestand te sturen
  • Is het type attachement soms door Outlook geblokkeerd?
    Daar zijn tools (zgn add-ins) voor om te deblokkeren.
    http://www.google.nl/#hl=nl&q=attachment+outlook+add-in+freeware&meta=&aq=f&oq=attachment+outlook+add-in+freeware&fp=51711868826908ab
  • Het is heel simpel, je krijgt een link gestuurd, maar de server ligt plat.
    de bosch siemens site doet het wel: http://www.bshg.com/

    Wat ik denk is dat de service afdeling je een verouderde link heeft gestuurd; als ik een hele link pak: http://portal.mch.bshg.com/eshop/bosch/de/kaffee-tee-kaffee.htm doet deze het immers ook niet.

    Vraag dus even aan de service afdeling of ze hun eigen links testen ;)
  • De inhoud van de bijlage zou een elektrisch schema moeten zijn.

    "Firefox kan de server op portal.mch.bshg.com niet vinden" is de belangrijkste melding. Zou dus een verouderde link kunnen zijn. Dat de server van de Bosch/Siemens serviceafdeling voor langere tijd plat zou liggen, lijkt me niet zo waarschijnlijk.

    Ik heb de functie "Afbeeldingen of andere externe inhoud in html blokkeren" in Outlook Express voor dit doel uitgeschakeld, maar helpt niet.
  • Er kunnen ook nog extensies geblokkeerd zijn… daar heb je die tools voor nodig…
  • En om dat te wete heb je een "oude rot" nodig.

    Ik ga het proberen.

Beantwoord deze vraag

Dit is een gearchiveerde pagina. Antwoorden is niet meer mogelijk.