Op deze website gebruiken we cookies om content en advertenties te personaliseren, om functies voor social media te bieden en om ons websiteverkeer te analyseren. Ook delen we informatie over uw gebruik van onze site met onze partners voor social media, adverteren en analyse. Deze partners kunnen deze gegevens combineren met andere informatie die u aan ze heeft verstrekt of die ze hebben verzameld op basis van uw gebruik van hun services. Meer informatie.

Akkoord

Vraag & Antwoord

Communicatie & hosting

kan geen mail verzenden en wel ontvangen

Anoniem
Draayertje
4 antwoorden
  • Sinds een aantal dagen heb ik het volgende probleem.
    Ik ontvang wel email, maar kan geen mail verzenden. (dit ontstond zonder dat ik maar ook iets aan mijn eigen instellingen had verandert. Bij wijze van spreken, de ene minuut nog iets verstuurd en de andere een foutmelding).

    krijg de volgende melding:

    Kan het bericht niet verzenden omdat één van de geadresseerden door de server is geweigerd. Het geweigerde e-mailadres is jmooren@chello.nl. Onderwerp 'test', Account: 'hans mooren', Server: 'mail.chello.nl', Protocol: SMTP, Reactie van server: '550 you are not allowed to send mail to <jmooren@chello.nl>', Poort: 25, Beveiligd(SSL): Nee, Serverfout: 550, Foutnummer: 0x800CCC79

    via de website van chello kan ik wel mail verzenden, dus volgens chello kan het niet aan de server liggen.
    Ik heb inmiddels een harde schijf geformatteerd, outlook opniew geinstalleerd, geen virusscanner staan dus eigenlijk alleen een hd met o.e. en i.e. (overigens krijg ik dezelfde melding in Netscape).
    Een andere deskundige meldde mij dat het toch echt aan de smtp instellingen zou moeten liggen, die mogelijk eenzijdig door chello verandert zouden zijn. Volgens Chello kan dat niet omdat ik anders niet via de website zou kunnen mailen.

    kortom een raadsel.
  • het zit hem in de instellingen van de server op jouw pc. Kijk in je opgave hoe de smtp-server heet. Dit kan door omstandigheden weleens veranderen. Voorbeelden: mailhost.chello.nl, smtp.chello.nl Succes!
  • Krijg je deze melding ook als je naar andere adressen stuurt?
  • En als de naam van de mailserver veranderd zouden ze dat bij de Chello helpdesk toch moeten weten. Anders is de interne communicatie daar wel heel slecht! Anders een storing misschien?

    Bart

Beantwoord deze vraag

Dit is een gearchiveerde pagina. Antwoorden is niet meer mogelijk.