Vraag & Antwoord

Beveiliging & privacy

Update virusdefinities werkt niet!!

8 antwoorden
  • Ik heb op m'n PC Norton Antivirus. Nu heb ik in XP systeemherstel toegepast en sindsdien staat er een geel circeltje met uitroepteken in m'n Norton-symbool in de taakbalk. Waneer ik nu met Live-update m'n virusdefinities update lijkt alles goed te gaan, maar de versiedatum en revisienummer van de virusdefinities blijft onveranderd.
  • Ja heb ik ook. Ik lrijg in de opties wel automatische update aan gevinkt maar die springt gelijk weer weg. Het is overigens bij Norton blijkbaar normaal!! er staat hier ergens al een wat oudere topic met hetzelfde probleem. Die heeft zelfs de helpdesk gebeld (voor 29 $ p[er case) en daaruit blijkt dat het een fout van norton is en nog steeds niet opgelost
  • Halen jullie de updates wel binnen, of gebeurt ook dat niet?
  • Je kunt proberen of het volgende het probleem oplost: Ga naar de volgende folder: [color=darkblue:8ba7814d35]C:\Documents and Settings\All Users\Application Data\Symantec\LiveUpdate\Downloads[/color:8ba7814d35] Delete alles in die folder (de folder "Downloads" zelf niet verwijderen!). Vervolgens LiveUpdate opnieuw starten.
  • Verwijder het programma en installeer het opnieuw zoals Symantec dat voorschrijft: http://service1.symantec.com/Support/nav.nsf/docid/2001092114452606?Open&src=w
  • Ik heb zojuist ontdekt dat mijn auto update niet werkt omdat ik in de opties het scannen van messenger uit heb staan. Als ik het scannen van messenger aanzet kan ik ook de liveupdate weer gebruiken. Ik blijf wel met de hand updaten want messenger gebruik ik bijna niet!
  • [quote:379e7e01be="Ben Jonson"]Verwijder het programma en installeer het opnieuw zoals Symantec dat voorschrijft: http://service1.symantec.com/Support/nav.nsf/docid/2001092114452606?Open&src=w[/quote:379e7e01be] Dat zal ook vaak een oplossing kunnen zijn, maar niet altijd zoals ik zelf pasgeleden ondervond. Een paar weken geleden had ik ook het probleem dat LiveUpdate niet werkte. Ik had vanalles geprobeert en uiteindelijk NAV gedeinstalleerd en opnieuw geinstalleerd. 2x zelfs. Maar het probleem bleef. Later vond ik op de support afdeling van de symantec website de suggestie van het verwijderen van de bestanden in de download folder. Toen ontdekte ik ook wat eigenlijk de oorzaak was van het probleem. Toen ik alle bestanden in die folder probeerde te deleten bleef er 1tje staan waar ik een foutboodschap op kreeg. Rebooten wilde ook niet helpen. Enfin, uiteindelijk is het me toch gelukt om het bestand te verwijderen. Daarna kon ik LiveUpdate gewoon weer gebruiken.
  • :D M'n probleem is opgelost ... ik heb Norton verwijderd, opnieuw geïnstalleerd en opnieuw ale virusdefinities (4MB!!) gedownload. Ik kan me echter alleen niet voorstellen dat het niet sneller en gemakkelijker zou kunnen :wink:

Beantwoord deze vraag

Weet jij het antwoord op deze vraag? Registreer of meld je aan met je account

Dit is een gearchiveerde pagina. Antwoorden is niet meer mogelijk.