Vraag & Antwoord

Beveiliging & privacy

E-mail beveiliging niet mogelijk met Norton AntiVirus 2001/2

2 antwoorden
  • Het blijft tobben met Norton AntiVirus. Ik heb in het verleden al diverse versies gebruikt, maar installatie en ingebruikname is nog nooit in één keer goed gegaan. Dit keer gaat het niet goed met de E-mailbeveiliging. Systeem PII 166 met 90 Mb geheugen onder Win '98 SE. NAV zowel versie 2001 als 2002. Na installatie en het (herhaaldelijk) uitvoeren van LifeUpdate komt de vrolijke melding dat de E-mail beveiliging niet kan worden gestart. Controleer of TCP/IP is geïnstalleerd en of poort 110 beschikbaar is. Nou, TCP/IP is geïnstalleerd en geen idee wat ik met die poort moet. ZoneAlarm draait ook, maar het maakt geen verschil of ik die uitschakel. Op andere systemen in huis met een vergelijkbare installatie doet het probleem zich niet overigens voor. Als ik binnen NAV maar de optie E-mailbeveiliging ga en de verschillende E-mailadressen op díe manier beveilig (de rode kruisjes worden dan groene vinkjes) kan E-mail beveiliging wél worden ingeschakeld, maar dan kan ik geen E-mail meer ophalen. Het maakt ook niet uit of Outlook daarbij wel of niet is ingeschakeld. Heeft iemand énig idee het ik het probleem kan oplossen? Of is dit het moment om maar over te stappen op bijv. McAfee. (Wat is overigens het verschil tussen McAfee Home en McAfee Professional?) Alvast bedankt voor de hulp, Kees
  • move to beveliging en privacy

Beantwoord deze vraag

Weet jij het antwoord op deze vraag? Registreer of meld je aan met je account

Dit is een gearchiveerde pagina. Antwoorden is niet meer mogelijk.