Op deze website gebruiken we cookies om content en advertenties te personaliseren, om functies voor social media te bieden en om ons websiteverkeer te analyseren. Ook delen we informatie over uw gebruik van onze site met onze partners voor social media, adverteren en analyse. Deze partners kunnen deze gegevens combineren met andere informatie die u aan ze heeft verstrekt of die ze hebben verzameld op basis van uw gebruik van hun services. Meer informatie.

Akkoord

Vraag & Antwoord

Beveiliging & privacy

Norton Live-Update wil laatste "update" niet insta

Jubutje
32 antwoorden
  • Ik heb Norton System Works NL 2004 met daarin Norton Antivirus. Via automatische liveupdate krijg ik steeds de nieuwste updates tegen virussen e.d. Dit ging tot nu toe goed maar vandaag, vrijdag, download liveupdate wel de update maar wil (of kan) deze niet installeren. Firewall heb ik uitgezet, evenals andere blockers. Tevens liveupdate vernieuwd. Maar dit bied geen soelaas. Wat ik krijg te zien bij details is:

    Windows XP5.1.2600
    NAVNT 10.00

    Deze update kon niet door LiveUpdate worden voltooid.

    Wij verzoeken u contact op te nemen met Technische ondersteuning en alle informatie door te geven die op dit scherm wordt vermeld.
    Kies Help -> Technische ondersteuning in uw Symantec-product voor meer informatie.

    De onderstaande bestanden konden niet door LiveUpdate worden bijgewerkt:
    ———————————–
    Bestand: C:\PROGRA~1\NORTON~1\NORTON~1\AboutPlg.dl^
    156816 Bytes 8/29/2003 7:44:56 v10.0.0.109.
    Bestand: C:\PROGRA~1\NORTON~1\NORTON~1\apwcmdNT.dl^
    275600 Bytes 8/29/2003 7:45:06 v10.0.0.109.
    Bestand: C:\PROGRA~1\NORTON~1\NORTON~1\apwutil.dl^
    35984 Bytes 8/29/2003 7:45:12 v10.0.0.109.
    Bestand: C:\PROGRA~1\NORTON~1\NORTON~1\BootWarn.ex^
    105304 Bytes 8/29/2003 7:46:16 v10.0.0.109.
    Bestand: C:\PROGRA~1\NORTON~1\NORTON~1\ccIMScan.dl^
    103568 Bytes 8/22/2003 8:14:48 v10.0.0.635.
    Bestand: C:\PROGRA~1\NORTON~1\NORTON~1\ccIMScan.ex^
    74896 Bytes 8/22/2003 8:14:52 v10.0.0.635.
    Bestand: C:\PROGRA~1\NORTON~1\NORTON~1\DefAlert.dl^
    185488 Bytes 8/29/2003 7:45:22 v10.0.0.109.
    Bestand: C:\PROGRA~1\NORTON~1\NORTON~1\N32call.dl^
    64344 Bytes 8/29/2003 7:56:58 v5.3.0.182.
    Bestand: C:\PROGRA~1\NORTON~1\NORTON~1\NAVAPSCR.dl^
    78992 Bytes 8/29/2003 7:45:34 v10.0.0.109.
    Bestand: C:\PROGRA~1\NORTON~1\NORTON~1
    avapsvc.ex^
    158864 Bytes 8/29/2003 7:42:26 v10.0.0.109.
    Bestand: C:\PROGRA~1\NORTON~1\NORTON~1
    avapw32.dl^
    133976 Bytes 8/29/2003 7:54:48 v10.0.0.109.
    Bestand: C:\PROGRA~1\NORTON~1\NORTON~1\NAVComUI.dl^
    586896 Bytes 8/29/2003 7:46:52 v10.0.0.109.
    Bestand: C:\PROGRA~1\NORTON~1\NORTON~1\NavEmail.dl^
    58512 Bytes 8/22/2003 8:17:38 v10.0.0.635.
    Bestand: C:\PROGRA~1\NORTON~1\NORTON~1\NAVError.dl^
    84824 Bytes 8/29/2003 7:52:06 v10.0.0.109.
    Bestand: C:\PROGRA~1\NORTON~1\NORTON~1\NAVEvent.dl^
    255120 Bytes 8/29/2003 7:48:04 v10.0.0.109.
    Bestand: C:\PROGRA~1\NORTON~1\NORTON~1\NavInoc.dl^
    44688 Bytes 8/29/2003 7:48:10 v10.0.0.109.
    Bestand: C:\PROGRA~1\NORTON~1\NORTON~1\Navlcom.dl^
    218256 Bytes 8/29/2003 7:49:22 v10.0.0.109.
    Bestand: C:\PROGRA~1\NORTON~1\NORTON~1\NAVLnch.dl^
    74896 Bytes 8/29/2003 7:49:28 v10.0.0.109.
    Bestand: C:\PROGRA~1\NORTON~1\NORTON~1\NAVLogV.dl^
    140432 Bytes 8/29/2003 7:49:32 v10.0.0.109.
    Bestand: C:\PROGRA~1\NORTON~1\NORTON~1\NAVLUCBK.dl^
    1049744 Bytes 8/29/2003 7:49:38 v10.0.0.109.
    Bestand: C:\PROGRA~1\NORTON~1\NORTON~1\NAVOpts.dl^
    894096 Bytes 8/29/2003 7:49:44 v10.0.0.109.
    Bestand: C:\PROGRA~1\NORTON~1\NORTON~1
    avprod.dl^
    46224 Bytes 8/29/2003 7:49:50 v10.0.0.109.
    Bestand: C:\PROGRA~1\NORTON~1\NORTON~1\NAVShExt.dl^
    105304 Bytes 8/29/2003 7:59:04 v10.0.0.109.
    Bestand: C:\PROGRA~1\NORTON~1\NORTON~1\NAVSTATS.dl^
    119952 Bytes 8/29/2003 7:51:02 v10.0.0.109.
    Bestand: C:\PROGRA~1\NORTON~1\NORTON~1\NAVStub.ex^
    46112 Bytes 8/29/2003 7:48:48 v10.0.0.109.
    Bestand: C:\PROGRA~1\NORTON~1\NORTON~1\NAVTasks.dl^
    136336 Bytes 8/29/2003 7:51:08 v10.0.0.109.
    Bestand: C:\PROGRA~1\NORTON~1\NORTON~1\NAVTskWz.dl^
    226448 Bytes 8/29/2003 7:51:12 v10.0.0.109.
    Bestand: C:\PROGRA~1\NORTON~1\NORTON~1\NAVUI.dl^
    177296 Bytes 8/29/2003 7:51:18 v10.0.0.109.
    Bestand: C:\PROGRA~1\NORTON~1\NORTON~1\Navw32.ex^
    87184 Bytes 8/29/2003 7:44:46 v10.0.0.109.
    Bestand: C:\PROGRA~1\NORTON~1\NORTON~1\NetBrExt.DL^
    52368 Bytes 8/29/2003 7:52:56 v5.3.0.182.
    Bestand: C:\PROGRA~1\NORTON~1\NORTON~1\OfficeAV.dl^
    66704 Bytes 8/22/2003 8:18:04 v10.0.0.635.
    Bestand: C:\PROGRA~1\NORTON~1\NORTON~1\qconres.dl^
    49296 Bytes 8/29/2003 7:51:22 v10.0.0.109.
    Bestand: C:\PROGRA~1\NORTON~1\NORTON~1\S32integ.dl^
    86360 Bytes 8/29/2003 8:02:12 v5.3.0.182.
    Bestand: C:\PROGRA~1\NORTON~1\NORTON~1\S32NAVO.DL^
    476304 Bytes 8/29/2003 7:54:10 v5.3.0.182.
    Bestand: C:\PROGRA~1\NORTON~1\NORTON~1\Scandres.dl^
    341136 Bytes 8/29/2003 7:51:28 v10.0.0.109.
    Bestand: C:\PROGRA~1\NORTON~1\NORTON~1\ScanMgr.dl^
    140432 Bytes 8/29/2003 7:51:34 v10.0.0.109.
    Bestand: C:\PROGRA~1\NORTON~1\NORTON~1\ScriptUI.dl^
    271504 Bytes 8/29/2003 7:51:38 v10.0.0.109.
    Bestand: C:\PROGRA~1\NORTON~1\NORTON~1\SDSND32I.DL^
    13456 Bytes 8/29/2003 7:51:44 v10.0.0.109.

    Aangezien ik geen zin heb om even 29.= euro te betalen hoop ik dat iemand een advies of oplossing voor mij heeft.

    Stephan.


  • Ge moet eens kijken op de website van Norton zelf. Ge kunt daar ook de virusdefenitions afhalen. Heb dit ook moeten doen. Zelfde probleem. Nu is mijn Virusscanner weer up-to-date.
  • [quote:58cd41dd5d="rataplantje"]Ge moet eens kijken op de website van Norton zelf. Ge kunt daar ook de virusdefenitions afhalen. Heb dit ook moeten doen. Zelfde probleem. Nu is mijn Virusscanner weer up-to-date.[/quote:58cd41dd5d]

    Heb ik net gedaan maar helpt niet. Na het opnieuw opstarten van m'n computer wordt liveupdate weer automatisch geactiveerd en krijg ik opnieuw het bericht dat de update niet is voltooid.
  • [quote:6979c4b8f8="stephlijn"][quote:6979c4b8f8="rataplantje"]Ge moet eens kijken op de website van Norton zelf. Ge kunt daar ook de virusdefenitions afhalen. Heb dit ook moeten doen. Zelfde probleem. Nu is mijn Virusscanner weer up-to-date.[/quote:6979c4b8f8]

    Heb ik net gedaan maar helpt niet. Na het opnieuw opstarten van m'n computer wordt liveupdate weer automatisch geactiveerd en krijg ik opnieuw het bericht dat de update niet is voltooid.[/quote:6979c4b8f8]

    Heb nu Norton System Works compleet verwijderd en opnieuw geinstalleerd. En ja hoor, het probleem blijft precies hetzelfde. Geen idee wat nu te doen.
  • [quote:0fff84c4ba="stephlijn"][quote:0fff84c4ba="stephlijn"][quote:0fff84c4ba="rataplantje"]Ge moet eens kijken op de website van Norton zelf. Ge kunt daar ook de virusdefenitions afhalen. Heb dit ook moeten doen. Zelfde probleem. Nu is mijn Virusscanner weer up-to-date.[/quote:0fff84c4ba]

    Heb ik net gedaan maar helpt niet. Na het opnieuw opstarten van m'n computer wordt liveupdate weer automatisch geactiveerd en krijg ik opnieuw het bericht dat de update niet is voltooid.[/quote:0fff84c4ba]

    Heb nu Norton System Works compleet verwijderd en opnieuw geinstalleerd. En ja hoor, het probleem blijft precies hetzelfde. Geen idee wat nu te doen.[/quote:0fff84c4ba]

    Met uninstall alleen ben je er niet. Heb je ij 'configuratiescherm, software de bestanden LiveUpdate en LiveReg ook verwijdert? En zelfs dan is Norton nog steeds niet helemaal weg. Zoek maar eens in het register naar verwijzingen naar Norton en Symantec. Om helemaal blanco te zijn moeten deze allemaal verwijdert worden.
  • [quote:3acf77ecd5="gerardb"][quote:3acf77ecd5="stephlijn"][quote:3acf77ecd5="stephlijn"][quote:3acf77ecd5="rataplantje"]Ge moet eens kijken op de website van Norton zelf. Ge kunt daar ook de virusdefenitions afhalen. Heb dit ook moeten doen. Zelfde probleem. Nu is mijn Virusscanner weer up-to-date.[/quote:3acf77ecd5]

    Heb ik net gedaan maar helpt niet. Na het opnieuw opstarten van m'n computer wordt liveupdate weer automatisch geactiveerd en krijg ik opnieuw het bericht dat de update niet is voltooid.[/quote:3acf77ecd5]

    Heb nu Norton System Works compleet verwijderd en opnieuw geinstalleerd. En ja hoor, het probleem blijft precies hetzelfde. Geen idee wat nu te doen.[/quote:3acf77ecd5]

    Met uninstall alleen ben je er niet. Heb je ij 'configuratiescherm, software de bestanden LiveUpdate en LiveReg ook verwijdert? En zelfs dan is Norton nog steeds niet helemaal weg. Zoek maar eens in het register naar verwijzingen naar Norton en Symantec. Om helemaal blanco te zijn moeten deze allemaal verwijdert worden.[/quote:3acf77ecd5]

    Ja die heb ik ook verwijderd, evenals de sleutels in het register. Kortom, er zat geen spoor van Norton-Symantec meer op mijn computer, geheel blanco dus. Heb mij ook weer opnieuw moeten registreren. Maar het probleem blijft. Virusdefinities worden overigens wel geladen maar er zit een update bij van zo'n 550kb die niet op mijn computer geinstalleerd kan worden (blijkbaar). Ik zal Symantec dan maar moeten bellen (voor 29.= !!!), gouwe handel voor die jongens, maar dat kan natuurlijk weer niet in het weekend, consumenten worden naar mijn idee niet geacht om in het weekend te computeren. Word er inmiddels wel schijtziek van (om even duidelijk te zijn).
  • Sinds enkele dagen heb ik precies hetzelfde probleem. Deze fout is bij Symantec bekend. Op de site staat dan ook de oplossing: het hele programma via de "Windows-methode" verwijderen. Vervolgens programma opnieuw installeren en updates downloaden.
    Deze procedure heb ik tot drie maal toe gevolgd. Resultaat: het probleem blijft terugkeren. Met als extra dat Cleansweep na opening zich steeds na pakweg 15 seconden zelf sluit met een onbegrijpelijke foutmelding.

    Je hebt hier natuurlijk niks aan, maar je weet nu wel dat je niet de enige bent…

    Ben.
  • Stephan,

    Gebruik je ook andere beveiliging progjes, zoals bij. SpyStopper?
    Zo niet dan moet je het mapje *.hosts* opzoeken. Zonder de *.
    Open deze bestand/map en zoek daar naar gegevens met de naam: norton.
    Verwijder (alleen) deze. Vervolgens sluit hosts (wijzigingen opslaan).
    Probeer dan nog eens.
    Als je SpyStopper gebruikt laat dat weten.

    Ciao
    Falco
  • [quote:76dd888c12="Falconetti"]Stephan,

    Gebruik je ook andere beveiliging progjes, zoals bij. SpyStopper?
    Zo niet dan moet je het mapje *.hosts* opzoeken. Zonder de *.
    Open deze bestand/map en zoek daar naar gegevens met de naam: norton.
    Verwijder (alleen) deze. Vervolgens sluit hosts (wijzigingen opslaan).
    Probeer dan nog eens.
    Als je SpyStopper gebruikt laat dat weten.

    Ciao
    Falco[/quote:76dd888c12]

    Ik gebruik Pop-Up stopper (Free Edition) en die heb ik zelfs tijdelijk verwijderd van mijn computer, maar het maakt allemaal niet uit. Nogmaals deinstalleren (volledig) en maar weer herinstalleren, ja, je blijft aan de gang. Ten einde raad getracht Symantec te bellen, dat dure nummer van 29,=. Heb maar liefst 49 (!!!) minuten in de wacht gestaan, toen de telefoon maar opgehangen, na opkomende agressie. Is weer snel en makkelijk verdiend voor die jongens van Symantec, ik heb het idee dat er precies 1 medewerker op die helpplaats zit, wel, die verdiend zichzelf royaal terug. Maar goed, ik vraag mij voor de zoveelste keer af wat ik, en blijkbaar ook anderen, nu aanmoet met dit gedoe. Overigens is het foutmeldingsnummer: LU 1806.
    Het zou Symantec sieren als ze op hun site uitleggen wat te doen met dit probleem, want het volledig desinstalleren en herinstalleren van hun software biedt tot nu toe geen enkel soelaas, althans, bij mij lost dit in het geheel niks op en ik begin zo langzamerhand heel erg zin te krijgen om op een bulldozer te gaan zitten…
  • Gevonden, op internet:
    [quote:020ea65fdd]Helaas is er geen raad voor. [b:020ea65fdd]Symantec erkent het probleem en laat de betreffende patch aanpassen in Amerika.[/b:020ea65fdd] Heb gisteren bericht gekregen
    dat alles nu weer goed meer werken. Maar helaas, er is niets
    veranderd. Deze foutmelding heeft allen betrekking op de Firewall.
    Opnieuw installeren werkt ook niet. Dit levert alleen maar nog meer
    foutmeldingen op in geval dat je ook Norton AntiVirus hebt draaien.
    Als alternatief, probeer eens NOD32 als virusscanner. Volgens een
    Australisch gezaghebbend computerblad zijn zij de beste onder de
    virusscanners. Ik heb het linkje naar de site niet bij de hand. Google
    maar eens NOD32.
    [/quote:020ea65fdd]
    Dat is een bericht van 21-09-2003, dus pak je bulldozer maar.
  • [quote:02291579eb="De huismeester"]Gevonden, op internet:
    [quote:02291579eb]Helaas is er geen raad voor. [b:02291579eb]Symantec erkent het probleem en laat de betreffende patch aanpassen in Amerika.[/b:02291579eb] Heb gisteren bericht gekregen
    dat alles nu weer goed meer werken. Maar helaas, er is niets
    veranderd. Deze foutmelding heeft allen betrekking op de Firewall.
    Opnieuw installeren werkt ook niet. Dit levert alleen maar nog meer
    foutmeldingen op in geval dat je ook Norton AntiVirus hebt draaien.
    Als alternatief, probeer eens NOD32 als virusscanner. Volgens een
    Australisch gezaghebbend computerblad zijn zij de beste onder de
    virusscanners. Ik heb het linkje naar de site niet bij de hand. Google
    maar eens NOD32.
    [/quote:02291579eb]
    Dat is een bericht van 21-09-2003, dus pak je bulldozer maar.[/quote:02291579eb]

    Wel, ik heb net zo'n 80.= euro betaald voor (een nieuwe versie) Norton Systen Works NL 2004. Norton Antivirus is hier een onderdeel van. Is (was) tot nu toe goed, nooit een virus op mijn computer gehad terwijl ik bijna full-time op het net zit. Dus daar is wat mij betreft niks mis mee. Alleen die k*t update wil maar niet. Had trouwens best wel eens een mailtje of iets dergelijks van Symantec mogen komen naar mensen die dus dit probleem hebben, nu heb ik het idee dat we het zo'n beetje zelf mogen uitzoeken. Moet toch niet zo moeilijk zijn voor Symantec om te kijken wat er nu precies aan de hand is?
  • Error: "LU1814: LiveUpdate could not retrieve the update list
  • Ook bij mij die kl**** problemen met de LiveUpdate.

    Ik heb alles gedaan wat ze op de site beschrijven. help allemaal geen zier.

    Heb m'n hele systeem schoongemaakt van alle Norton-toestanden en de boel nog eens geïnstalleerd. Het resultaat… Huilen met de pet op.

    Hier gaat Symantec toch echt helemaal de fout in, dure pakketten verkopen die niet werken, en vervolgens een hele slechte (geen) servies geven.

    Ik begin zo langzamerhand te geloven dat ze zich maar moeten gaan opheffen.
    Mijn vertrouwen in Norton heeft in ieder geval een hele stevige deuk opgelopen. :evil:
  • Beste Juno1,

    Bedankt voor je moeite, maar de oplossing waarnaar jij verwijst betreft het niet kunnen [b:4a0b649ae8]ophalen van de lijst met updates[/b:4a0b649ae8]. Het probleem waar het hier echter om gaat is het [b:4a0b649ae8]niet kunnen installeren[/b:4a0b649ae8] van een update [b:4a0b649ae8]nadat deze wel al is gedownload[/b:4a0b649ae8].

    Ben.
  • [quote:481a5e8acc="Ben van Garsel"]Beste Juno1,

    Bedankt voor je moeite, maar de oplossing waarnaar jij verwijst betreft het niet kunnen [b:481a5e8acc]ophalen van de lijst met updates[/b:481a5e8acc]. Het probleem waar het hier echter om gaat is het [b:481a5e8acc]niet kunnen installeren[/b:481a5e8acc] van een update [b:481a5e8acc]nadat deze wel al is gedownload[/b:481a5e8acc].

    Ben.[/quote:481a5e8acc]

    Precies, zo is het! Mailen naar Symantec kan ook niet (lekker makkelijk), en ja, als je graag je beroemde software een slechte naam wilt bezorgen, wel, dan is dit een hele goeie start. Ik hoop dat de technische jongens en meiden van Computertotaal dit lezen, wellicht dat zij iets kunnen bereiken bij Symantec, al is het maar wat info voor de HCC / Computertotaal leden c.q. gebruikers die met dit probleem zitten, en anders hier eens een gezellig artikel in hun blad publiceren over deze onzin. Wat Symantec verder betreft, 't begint een beetje debiele vormen aan te nemen. Benieuwd hoe 't nu verder moet.
  • Laat ik nou wat voor je hebben gevonden.
  • [quote:92d8607c0c="De huismeester"]Laat ik nou wat voor je hebben gevonden. [/quote:92d8607c0c]Heel leuk dat je dat gevonden hebt. Ik en waarschijnlijk ook vele andere hadden dit ook al gevonden, en alle mooie [b:92d8607c0c][i:92d8607c0c]"oplossingen"[/i:92d8607c0c][/b:92d8607c0c] die ze aandragen helpen helemaal niets.
    Overigens deed de LiveUpdate het tot afgelopen zaterdag (28 februari) het normaal. Misschien is het wel zo dat ze op een of andere manier de fout zijn ingegaan met het schrikkeljaar of zoiets, maar het is en blijft een hele slechte zaak van Symantec!

    Ondertussen zitten we dus nog steeds met een groot probleem.
  • [quote:aded365d24="Jubutje"][quote:aded365d24="De huismeester"]Laat ik nou wat voor je hebben gevonden. [/quote:aded365d24]Heel leuk dat je dat gevonden hebt. Ik en waarschijnlijk ook vele andere hadden dit ook al gevonden, en alle mooie [b:aded365d24][i:aded365d24]"oplossingen"[/i:aded365d24][/b:aded365d24] die ze aandragen helpen helemaal niets.
    Overigens deed de LiveUpdate het tot afgelopen zaterdag (28 februari) het normaal. Misschien is het wel zo dat ze op een of andere manier de fout zijn ingegaan met het schrikkeljaar of zoiets, maar het is en blijft een hele slechte zaak van Symantec!

    Ondertussen zitten we dus nog steeds met een groot probleem.[/quote:aded365d24]

    Volgens mij komt er na Windows Longhorn.
  • [quote:df064a7eac="stephlijn"][quote:df064a7eac="Jubutje"][quote:df064a7eac="De huismeester"]Laat ik nou wat voor je hebben gevonden. [/quote:df064a7eac]Heel leuk dat je dat gevonden hebt. Ik en waarschijnlijk ook vele andere hadden dit ook al gevonden, en alle mooie [b:df064a7eac][i:df064a7eac]"oplossingen"[/i:df064a7eac][/b:df064a7eac] die ze aandragen helpen helemaal niets.
    Overigens deed de LiveUpdate het tot afgelopen zaterdag (28 februari) het normaal. Misschien is het wel zo dat ze op een of andere manier de fout zijn ingegaan met het schrikkeljaar of zoiets, maar het is en blijft een hele slechte zaak van Symantec!

    Ondertussen zitten we dus nog steeds met een groot probleem.[/quote:df064a7eac]

    Ik heb eens gekeken naar die "oplossing" maar mijn eenvoudige verstand kan het niet volgen, kortom, ik begrijp er nu al niks van. Overigens lees ik dus dat ook deze oplossing geen zin heeft. Trouwens, ik dacht dat we ook gewoon een Symantec.NL site hadden, (waar je tot nu toe weliswaar niks aan hebt), of zouden ze pas over een week of twee op de hoogte zijn van deze problematiek? Bellen lukt niet, e-mail kan niet, mooi verhaal!

    Volgens mij komt er na Windows Longhorn.[/quote:df064a7eac]
  • Stephan,
    Heb je de: hosts bestand opgezocht?
    Ik gebruik hier NIS 2002 maar had ook moeite met updates. Maar ik gebruik ook als extra beveiliging ook het progje: SpyStopper (geen gratis programma maar erg goed).
    SpyStopper liet niet door de nieuwe URL's dat Norton gebruikt op dit moment voor updates. Ik heb beide "unblocked" en dan werkt het wel.
    Daarom vroeg ik jou: zoek het bestand: hosts
    In dat bestand staat alles wat niet doorkomt.

Beantwoord deze vraag

Dit is een gearchiveerde pagina. Antwoorden is niet meer mogelijk.