Vraag & Antwoord

Beveiliging & privacy

Twijfel over virus

7 antwoorden
  • Hallo, Bij het inbellen reboot mijn pc met WinXP Home na een aantal minuten. Ook was de AutoProtect optie van Norton AV uitgeschakeld. Ik dacht aan Sasser, maar de FixSasser van Symantec vond geen virussen. Ook de FixBlast en Netsky vonden geen resultaat. Ook een gewone systeemscan van NortonAV had geen resultaat. Ik heb de computer nu in mijn netwerk 'hangen' met kabelinternet en het rebooten doet hij niet meer. Hij schakelt nog wel steeds de Autoprotect optie uit van Norton. Wat is er aan de hand?
  • Post een HijackThislog.
  • Je kunt ook Stinger eens proberen, een gratis mini-virusscanner van McAfee, die de belangrijkste virussen detecteert en verwijdert. http://vil.nai.com/vil/stinger/
  • Ik heb eerst AdAware, Spybot en CWSchredder 'gedraaid'. Daarna HijackThis, en dit is het resultaat: Kan iemand er een oordeel over geven? Logfile of HijackThis v1.97.7 Scan saved at 12:52:46, on 7-5-2004 Platform: Windows XP (WinNT 5.01.2600) MSIE: Internet Explorer v6.00 (6.00.2600.0000) Running processes: C:\WINDOWS\System32\smss.exe C:\WINDOWS\system32\winlogon.exe C:\WINDOWS\system32\services.exe C:\WINDOWS\system32\lsass.exe C:\WINDOWS\system32\svchost.exe C:\WINDOWS\System32\svchost.exe C:\WINDOWS\system32\spoolsv.exe C:\Apps\ActivBoard\nhksrv.exe C:\WINDOWS\system32\slserv.exe C:\WINDOWS\Explorer.EXE C:\WINDOWS\System32\hkcmd.exe C:\PROGRA~1\MOUSEW~1\SYSTEM\EM_EXEC.EXE C:\PROGRA~1\NORTON~1\navapw32.exe C:\Program Files\Adaptec\Easy CD Creator 5\DirectCD\DirectCD.exe C:\Program Files\Messenger\msmsgs.exe C:\Documents and Settings\Mirjam\Bureaublad\HijackThis.exe R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://www.startpagina.nl/ R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Page_URL = http://www.planetis.com/nl R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Window Title = Microsoft Internet Explorer speciaal voor u van Planetis R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Toolbar,LinksFolderName = Koppelingen O2 - BHO: (no name) - {06849E9F-C8D7-4D59-B87D-784B7D6BE0B3} - C:\apps\Adobe\Acrobat 5.0\Reader\ActiveX\AcroIEHelper.ocx O2 - BHO: NAV Helper - {BDF3E430-B101-42AD-A544-FADC6B084872} - C:\Program Files\Norton AntiVirus\NavShExt.dll O3 - Toolbar: Norton AntiVirus - {42CDD1BF-3FFB-4238-8AD1-7859DF00B1D6} - C:\Program Files\Norton AntiVirus\NavShExt.dll O3 - Toolbar: &Radio - {8E718888-423F-11D2-876E-00A0C9082467} - C:\WINDOWS\System32\msdxm.ocx O4 - HKLM\..\Run: [IgfxTray] C:\WINDOWS\System32\igfxtray.exe O4 - HKLM\..\Run: [HotKeysCmds] C:\WINDOWS\System32\hkcmd.exe O4 - HKLM\..\Run: [EM_EXEC] C:\PROGRA~1\MOUSEW~1\SYSTEM\EM_EXEC.EXE O4 - HKLM\..\Run: [NAV Agent] C:\PROGRA~1\NORTON~1\navapw32.exe O4 - HKLM\..\Run: [AdaptecDirectCD] C:\Program Files\Adaptec\Easy CD Creator 5\DirectCD\DirectCD.exe O4 - HKLM\..\Run: [RealTray] C:\Program Files\Real\RealPlayer\RealPlay.exe SYSTEMBOOTHIDEPLAYER O4 - HKLM\..\Run: [KernelFaultCheck] %systemroot%\system32\dumprep 0 -k O4 - HKCU\..\Run: [MSMSGS] "C:\Program Files\Messenger\msmsgs.exe" /background O9 - Extra button: Messenger (HKLM) O9 - Extra 'Tools' menuitem: Messenger (HKLM) O14 - IERESET.INF: START_PAGE_URL=http://www.planetis.com/nl O16 - DPF: {841A9192-5690-11D4-A258-0040954A01BE} - http://www.x0.nl/install2/dialxs.ocx O16 - DPF: {D27CDB6E-AE6D-11CF-96B8-444553540000} (Shockwave Flash Object) - http://download.macromedia.com/pub/shockwave/cabs/flash/swflash.cab O16 - DPF: {F58E1CEF-A068-4C15-BA5E-587CAF3EE8C6} (MSN Chat Control 4.5) - http://fdl.msn.com/public/chat/msnchat45.cab
  • deze mag je fixen, verdere een schoon logje.. O16 - DPF: {841A9192-5690-11D4-A258-0040954A01BE} - http://www.x0.nl/install2/dialxs.ocx MSIE: Internet Explorer v6.00 (6.00.2600.0000) Haal wel de essentiele updates op( je bent een beetje achter..) http://windowsupdate.microsoft.com/
  • Bedankt. Zie voor Windows Update mijn topic hierover: [url]http://forum.computertotaal.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=120043&start=0&postdays=0&postorder=asc&highlight=[/url] Het lukt me namelijk niet te updaten.
  • [quote:06d6367531="Bas Konijn"]Bedankt. Zie voor Windows Update mijn topic hierover: [url]http://forum.computertotaal.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=120043&start=0&postdays=0&postorder=asc&highlight=[/url] Het lukt me namelijk niet te updaten.[/quote:06d6367531] hey dat heb ik ook updates lukken niet :evil:

Beantwoord deze vraag

Weet jij het antwoord op deze vraag? Registreer of meld je aan met je account

Dit is een gearchiveerde pagina. Antwoorden is niet meer mogelijk.