Vraag & Antwoord

Beveiliging & privacy

PC vet sloom

12 antwoorden
  • Laatst ging mn pc ontzettend piepen bij t opstarten (geen idee waarom) en daarna liep ie een stuk of vijf keer vast. Dat nu niet meer, maar hij is vet sloom: na het opstarten blijft de taakbalk 5 minuten lang blauw, en soms uis de achtergrond zwart. Ook doen weinig programmas het: zo heb ik problemen met Explorer, ook doet mn netwerk t niet, en mn diskettestation erg raar. Ik weet niet of er enig verband is, iig even een HJT logje in de hoop dat dat iets helpt [code:1:9ef3355954] Logfile of HijackThis v1.99.1 Scan saved at 18:58:42, on 29-4-2005 Platform: Windows XP SP2 (WinNT 5.01.2600) MSIE: Internet Explorer v6.00 SP2 (6.00.2900.2180) Running processes: C:\WINDOWS\System32\smss.exe C:\WINDOWS\system32\winlogon.exe C:\WINDOWS\system32\services.exe C:\WINDOWS\system32\lsass.exe C:\WINDOWS\system32\svchost.exe C:\WINDOWS\System32\svchost.exe C:\WINDOWS\system32\spoolsv.exe C:\WINDOWS\Explorer.EXE C:\Program Files\Common Files\Symantec Shared\ccApp.exe C:\Program Files\Java\jre1.5.0_01\bin\jusched.exe C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe C:\WINDOWS\System32\PackethSvc.exe C:\Program Files\Common Files\Symantec Shared\ccProxy.exe C:\Program Files\Common Files\Symantec Shared\ccSetMgr.exe C:\WINDOWS\System32\cisvc.exe C:\Program Files\Cisco Systems\VPN Client\cvpnd.exe C:\WINDOWS\System32\inetsrv\inetinfo.exe C:\Program Files\Norton Personal Firewall\ISSVC.exe C:\Program Files\Norton AntiVirus\navapsvc.exe C:\Program Files\Norton AntiVirus\IWP\NPFMntor.exe C:\WINDOWS\System32\tcpsvcs.exe C:\Program Files\Common Files\Symantec Shared\SNDSrvc.exe C:\WINDOWS\System32\snmp.exe C:\Program Files\Common Files\Symantec Shared\SPBBC\SPBBCSvc.exe C:\Program Files\Common Files\Symantec Shared\CCPD-LC\symlcsvc.exe C:\Program Files\Common Files\Symantec Shared\ccEvtMgr.exe C:\WINDOWS\System32\mqsvc.exe C:\WINDOWS\System32\mqtgsvc.exe C:\WINDOWS\system32\cidaemon.exe C:\Program Files\HijackThis.exe R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Toolbar,LinksFolderName = Koppelingen O2 - BHO: AcroIEHlprObj Class - {06849E9F-C8D7-4D59-B87D-784B7D6BE0B3} - C:\Program Files\Adobe\Acrobat 7.0\ActiveX\AcroIEHelper.dll O2 - BHO: (no name) - {53707962-6F74-2D53-2644-206D7942484F} - C:\PROGRA~1\SPYBOT~1\SDHelper.dll O2 - BHO: Norton Personal Firewall - {9ECB9560-04F9-4bbc-943D-298DDF1699E1} - C:\Program Files\Common Files\Symantec Shared\AdBlocking\NISShExt.dll O2 - BHO: NAV Helper - {BDF3E430-B101-42AD-A544-FADC6B084872} - C:\Program Files\Norton AntiVirus\NavShExt.dll O3 - Toolbar: Norton AntiVirus - {42CDD1BF-3FFB-4238-8AD1-7859DF00B1D6} - C:\Program Files\Norton AntiVirus\NavShExt.dll O3 - Toolbar: Norton Personal Firewall - {0B53EAC3-8D69-4b9e-9B19-A37C9A5676A7} - C:\Program Files\Common Files\Symantec Shared\AdBlocking\NISShExt.dll O4 - HKLM\..\Run: [NeroCheck] C:\WINDOWS\system32\NeroCheck.exe O4 - HKLM\..\Run: [ccApp] "C:\Program Files\Common Files\Symantec Shared\ccApp.exe" O4 - HKLM\..\Run: [Symantec NetDriver Monitor] C:\PROGRA~1\SYMNET~1\SNDMon.exe O4 - HKLM\..\Run: [SunJavaUpdateSched] C:\Program Files\Java\jre1.5.0_01\bin\jusched.exe O4 - HKLM\..\Run: [UserFaultCheck] %systemroot%\system32\dumprep 0 -u O4 - HKCU\..\Run: [ctfmon.exe] C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe O4 - Global Startup: Adobe Reader Speed Launch.lnk = C:\Program Files\Adobe\Acrobat 7.0\Reader\reader_sl.exe O4 - Global Startup: Microsoft Office.lnk = C:\Program Files\Microsoft Office\Office10\OSA.EXE O4 - Global Startup: VPN Client.lnk = ? O9 - Extra button: (no name) - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\Program Files\Java\jre1.5.0_01\bin\npjpi150_01.dll O9 - Extra 'Tools' menuitem: Sun Java Console - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\Program Files\Java\jre1.5.0_01\bin\npjpi150_01.dll O9 - Extra button: (no name) - {CD67F990-D8E9-11d2-98FE-00C0F0318AFE} - (no file) O16 - DPF: {6414512B-B978-451D-A0D8-FCFDF33E833C} (WUWebControl Class) - http://v5.windowsupdate.microsoft.com/v5consumer/V5Controls/en/x86/client/wuweb_site.cab?1110027720033 O16 - DPF: {74D05D43-3236-11D4-BDCD-00C04F9A3B61} (HouseCall Besturing) - http://a840.g.akamai.net/7/840/537/2004061001/housecall.trendmicro.com/housecall/xscan53.cab O17 - HKLM\System\CCS\Services\Tcpip\..\{B6924ACB-EAB2-4E8A-8D75-CF3D297622F6}: NameServer = 195.241.77.55,195.241.77.58,195.241.53.1,195.241.53.2,131.211.4.5,131.211.4.6 O23 - Service: Symantec Event Manager (ccEvtMgr) - Symantec Corporation - C:\Program Files\Common Files\Symantec Shared\ccEvtMgr.exe O23 - Service: Symantec Network Proxy (ccProxy) - Symantec Corporation - C:\Program Files\Common Files\Symantec Shared\ccProxy.exe O23 - Service: Symantec Password Validation (ccPwdSvc) - Symantec Corporation - C:\Program Files\Common Files\Symantec Shared\ccPwdSvc.exe O23 - Service: Symantec Settings Manager (ccSetMgr) - Symantec Corporation - C:\Program Files\Common Files\Symantec Shared\ccSetMgr.exe O23 - Service: Cisco Systems, Inc. VPN Service (CVPND) - Cisco Systems, Inc. - C:\Program Files\Cisco Systems\VPN Client\cvpnd.exe O23 - Service: ISSvc (ISSVC) - Symantec Corporation - C:\Program Files\Norton Personal Firewall\ISSVC.exe O23 - Service: Norton AntiVirus Auto-Protect-service (navapsvc) - Symantec Corporation - C:\Program Files\Norton AntiVirus\navapsvc.exe O23 - Service: Norton AntiVirus Firewall Monitor Service (NPFMntor) - Symantec Corporation - C:\Program Files\Norton AntiVirus\IWP\NPFMntor.exe O23 - Service: Virtual NIC Service (PackethSvc) - America Online, Inc. - C:\WINDOWS\System32\PackethSvc.exe O23 - Service: SAVScan - Symantec Corporation - C:\Program Files\Norton AntiVirus\SAVScan.exe O23 - Service: ScriptBlocking Service (SBService) - Symantec Corporation - C:\PROGRA~1\COMMON~1\SYMANT~1\SCRIPT~1\SBServ.exe O23 - Service: Symantec Network Drivers Service (SNDSrvc) - Symantec Corporation - C:\Program Files\Common Files\Symantec Shared\SNDSrvc.exe O23 - Service: Symantec SPBBCSvc (SPBBCSvc) - Symantec Corporation - C:\Program Files\Common Files\Symantec Shared\SPBBC\SPBBCSvc.exe O23 - Service: Symantec Core LC - Symantec Corporation - C:\Program Files\Common Files\Symantec Shared\CCPD-LC\symlcsvc.exe [/code:1:9ef3355954] Ik zie al dat Norton er erg veel tussen staat, die ga ik er iig van af gooien en door iets anders vervangen. Hoop dat iemand hulp kan bieden
  • Een komputer die piepende geluiden maakt, het lijkt me niet dat software deze problemen veroorzaakt Je kan onderstaande 2 items fixen met hijackthis: [b:901eb5398e]O4 - Global Startup: VPN Client.lnk = ? O9 - Extra button: (no name) - {CD67F990-D8E9-11d2-98FE-00C0F0318AFE} - (no file) [/b:901eb5398e] ik zag ook nog deze: [b:901eb5398e]O17 - HKLM\System\CCS\Services\Tcpip\..\{B6924ACB-EAB2-4E8A-8D75-CF3D297622F6}: NameServer = 195.241.77.55,195.241.77.58,195.241.53.1,195.241.53.2,131.211.4.5,131.211.4.6 [/b:901eb5398e] Er staan wel heel veel IP en domein adressen in, ik heb ze gecontroleerd en ze lijken in orde. Heb je meerdere internetproviders. Controleer eens of je ze allemaal nodig hebt vr.gr.smeenk
  • [quote:70fa5adc61="smeenk"]Een komputer die piepende geluiden maakt, het lijkt me niet dat software deze problemen veroorzaakt [/quote:70fa5adc61] nee, maar volgens mij zitten er ook problemen in de software, de hardware problemen heb volgens mij inmiddels al wel opgelost ik ga t iig even fixen en dan hoor je nog wel [quote:70fa5adc61="smeenk"]Er staan wel heel veel IP en domein adressen in, ik heb ze gecontroleerd en ze lijken in orde. Heb je meerdere internetproviders. Controleer eens of je ze allemaal nodig hebt [/quote:70fa5adc61] dat zijn mn DNS servers, die heb ik denk ik idd niet allemaal nodig :roll:
  • Het volgende kan je ook nog even proberen: Download en installeer [url=http://www.ccleaner.com/]CCleaner[/url]. Maak je Temp-map leeg: Start – Uitvoeren tik in: %TEMP%. Selecteer alle bestanden en verwijder ze. Ledig de map met Tijdelijke internetbestanden: Ga naar Configuratiescherm – Internetopties – tabblad Algemeen – klik bij Tijdelijke internetbestanden op Bestanden Verwijderen. Herstel je webinstellingen: ga naar Configuratiescherm – Internetopties – tabblad Programma’s. Klik op de knop Webinstellingen herstellen. Start Ccleaner en klik op de knop "Opschonen". Wat je daarna kunt proberen is de optie Fouten van CCleaner te gebruiken (te vinden onder de tab Fouten), deze kan ook onnodige sleutels uit het register verwijderen (en overbodige bestanden) Druk hiervoor op: Scannen naar fouten en als dit voltooid is druk je op Herstel geselecteerde fouten. Als dit niet geholpen heeft kun je het altijd nog in [url=http://users.pandora.be/marcvn/spyware/1378056.htm]veilige modus[/url] proberen. een flinke opschoning kan soms ook wonderen verrichten :wink:
  • [quote:b48020b30a="smeenk"] een flinke opschoning kan soms ook wonderen verrichten :wink:[/quote:b48020b30a] dat heb ik gemerkt ja, bedankt!
  • Piepjes uit je pc tijdens het booten zijn vrijwel altijd hardware problemen. Draai eens [url=www.memtest86.org]MemTest86[/url]
  • Maak me meer zorgen om, C:\WINDOWS\Explorer.EXE want dat moet zijn. C:\WINDOWS\Explorer.exe of te wel dat .exe hoort met kleine letters en niet met hoofdletters. Maar dat is een probleem waar beter de experts even naar kunnen kijken. Dus even niks doen succes.
  • hardware problemen zijn inmiddels -vrijwel- opgelost, maar PC is nog steeds erg traag. Als ik bijv rechtermuisknop op Deze Computer en dan Eigenschappen, komt ongeveer een kwartier (!!!) later eindelijk het schermpje in beeld. Mappen openen duurt gem 5 secs
  • [quote:727789a8e0="antrix"]Maak me meer zorgen om, C:\WINDOWS\Explorer.EXE want dat moet zijn. C:\WINDOWS\Explorer.exe of te wel dat .exe hoort met kleine letters en niet met hoofdletters. Maar dat is een probleem waar beter de experts even naar kunnen kijken. Dus even niks doen succes.[/quote:727789a8e0]In dat geval zou de orginele Explorer.exe vervangen zijn door Explorer.EXE(want Explorer.EXE bevindt zich wel op de orginele locatie) marientje: wat je zou kunnen proberen is het bestand C:\WINDOWS\Explorer.EXE even laten scannen met behulp van http://virusscan.jotti.org/ post daarna hier het resultaat indien het malware is Als het malware is kun je misschien beter even een PB naar [url=http://forum.computertotaal.nl/phpBB2/profile.php?mode=viewprofile&u=16988]M@rc[/url] sturen :wink: vr.gr.smeenk
  • [quote:6535c0cfe7="Lodyx"]Piepjes uit je pc tijdens het booten zijn vrijwel altijd hardware problemen. Draai eens [url=www.memtest86.org]MemTest86[/url][/quote:6535c0cfe7]Helaas werkt de link die Lodyx gaf niet, moet zijn http://www.memtest.org/ (waarschijnlijk een denkfoutje want het progje heet memtest86 :wink: Lees aandachtig de aandachtig de aanwijzingen op de website door, ik heb het progje ooit al eens gebruikt(al wel behoorlijk lang geleden) wat ik me zo herinner moet je het vanaf een diskette starten en moet het enkele uren draaien. Ik heb hem toen 's avonds aangezet en ben de volgende morgen pas gaan kijken of er fouten gevonden waren :wink:
  • die scan geeft aan dat t allemaal ok zou zijn na een reboot is-ie trouwens inmiddels iets sneller, maar t duurt nog steeds zon 2 sec om een map te openen, andere zaken willen oplopen tot vele minuten die memtest zal ik binnenkort draaien, maar waar is-ie eigenlijk goed voor?
  • [quote:656ce11dff="marientje"]die memtest zal ik binnenkort draaien, maar waar is-ie eigenlijk goed voor?[/quote:656ce11dff]De naam zegt het eigenlijk al, een geheugentest, er wordt gekeken of er beschadigde sectoren op je geheugenkaarten zitten. Eigenlijk een beetje hetzelfde dan de uitgebreide schijfcontrole van je harde schijf (oppervlaktecontrole) :wink:

Beantwoord deze vraag

Weet jij het antwoord op deze vraag? Registreer of meld je aan met je account

Dit is een gearchiveerde pagina. Antwoorden is niet meer mogelijk.