Op deze website gebruiken we cookies om content en advertenties te personaliseren, om functies voor social media te bieden en om ons websiteverkeer te analyseren. Ook delen we informatie over uw gebruik van onze site met onze partners voor social media, adverteren en analyse. Deze partners kunnen deze gegevens combineren met andere informatie die u aan ze heeft verstrekt of die ze hebben verzameld op basis van uw gebruik van hun services. Meer informatie.

Akkoord

Vraag & Antwoord

Beveiliging & privacy

Kaspersky 5.0 en geen internet meer.+Hijack log.

Decomp
6 antwoorden
  • Hallo,

    Ik heb de Nederlands versie van Kaspersky 5.0(personal) gedownload en wanneer ik deze installeer en mijn computer opnieuw opstart dan heb ik geen internet(LAN) verbinding meer.
    Er komt een geel uitroeptekentje in mijn taakbalk (op de 2 computertjes) te staan.
    Er is geen enkele mogelijkheid, dus ook niet handmatig om nog een verbinding te krijgen/maken met internet.
    Wanneer ik Kaspersky weer de-installeer dan werkt mijn verbinding weer.
    Dit had ik niet toen ik de Pro. versie gebruikte van Kaspersky, maar deze werkte niet meer vanwege een verlopen serial.(welke overigens tot juni 2006 zou moeten werken..)

    Heeft iemand enig idee hoe dit komt?
  • Logfile of HijackThis v1.98.2
    Scan saved at 13:32:11, on 26-6-2005
    Platform: Windows XP SP2 (WinNT 5.01.2600)
    MSIE: Internet Explorer v6.00 SP2 (6.00.2900.2180)

    Running processes:
    C:\WINDOWS\System32\smss.exe
    C:\WINDOWS\system32\winlogon.exe
    C:\WINDOWS\system32\services.exe
    C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
    C:\WINDOWS\system32\svchost.exe
    C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
    C:\Program Files\Sygate\SPF\Smc.exe
    C:\WINDOWS\system32\spoolsv.exe
    C:\WINDOWS\system32\drivers\KodakCCS.exe
    C:\Program Files\Common Files\Microsoft Shared\VS7Debug\mdm.exe
    C:\WINDOWS\System32
    vsvc32.exe
    C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
    C:\Program Files\Common Files\Ulead Systems\DVD\ULCDRSvr.exe
    C:\WINDOWS\Explorer.EXE
    C:\WINDOWS\Mixer.exe
    C:\WINDOWS\system32\rundll32.exe
    C:\WINDOWS\TPPALDR.EXE
    C:\WINDOWS\system32\RUNDLL32.EXE
    C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe
    C:\Program Files\Kodak\Kodak EasyShare software\bin\EasyShare.exe
    C:\WINDOWS\system32\wuauclt.exe
    C:\WINDOWS\system32\wuauclt.exe
    C:\Documents and Settings\Lee\Bureaublad\HijackThis.exe

    R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://www.google.nl/
    R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Toolbar,LinksFolderName = Koppelingen
    R3 - URLSearchHook: (no name) - - (no file)
    O2 - BHO: HelperObject Class - {00C6482D-C502-44C8-8409-FCE54AD9C208} - C:\Program Files\TechSmith\SnagIt 7\SnagItBHO.dll
    O2 - BHO: (no name) - {02DCA195-602B-4B1F-83FF-381B7E804BDB} - C:\WINDOWS\system32\HDBHO.dll
    O2 - BHO: AcroIEHlprObj Class - {06849E9F-C8D7-4D59-B87D-784B7D6BE0B3} - C:\Program Files\Adobe\Acrobat 5.0\Reader\ActiveX\AcroIEHelper.ocx
    O2 - BHO: (no name) - {53707962-6F74-2D53-2644-206D7942484F} - C:\PROGRA~1\SPYBOT~1\SDHelper.dll
    O3 - Toolbar: SnagIt - {8FF5E183-ABDE-46EB-B09E-D2AAB95CABE3} - C:\Program Files\TechSmith\SnagIt 7\SnagItIEAddin.dll
    O4 - HKLM\..\Run: [C-Media Mixer] Mixer.exe /startup
    O4 - HKLM\..\Run: [NvCplDaemon] RUNDLL32.EXE C:\WINDOWS\System32\NvCpl.dll,NvStartup
    O4 - HKLM\..\Run: [nwiz] nwiz.exe /install
    O4 - HKLM\..\Run: [VOBRegCheck] C:\WINDOWS\System32\VOBREGCheck.exe -CheckReg
    O4 - HKLM\..\Run: [SmcService] C:\PROGRA~1\Sygate\SPF\Smc.exe -startgui
    O4 - HKLM\..\Run: [NeroFilterCheck] C:\WINDOWS\system32\NeroCheck.exe
    O4 - HKLM\..\Run: [TPP Auto Loader] C:\WINDOWS\TPPALDR.EXE
    O4 - HKLM\..\Run: [NvMediaCenter] RUNDLL32.EXE C:\WINDOWS\System32\NvMcTray.dll,NvTaskbarInit
    O4 - HKLM\..\Run: [KAVPersonal50] "C:\Program Files\Kaspersky Lab\Kaspersky Anti-Virus Personal\kav.exe" /minimize
    O4 - HKCU\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe
    O4 - Global Startup: Microsoft Office.lnk = C:\Program Files\Microsoft Office\Office10\OSA.EXE
    O4 - Global Startup: Kodak EasyShare software.lnk = C:\Program Files\Kodak\Kodak EasyShare software\bin\EasyShare.exe
    O9 - Extra button: Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Program Files\Messenger\msmsgs.exe
    O9 - Extra 'Tools' menuitem: Windows Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Program Files\Messenger\msmsgs.exe
    O12 - Plugin for .spop: C:\Program Files\Internet Explorer\Plugins\NPDocBox.dll
    O16 - DPF: {00B71CFB-6864-4346-A978-C0A14556272C} (Checkers Class) - http://messenger.zone.msn.com/binary/msgrchkr.cab31267.cab
    O16 - DPF: {4C39376E-FA9D-4349-BACC-D305C1750EF3} (EPUImageControl Class) - http://tools.ebayimg.com/eps/wl/activex/EPUWALControl_v1-0-3-24.cab
    O16 - DPF: {4F1E5B1A-2A80-42CA-8532-2D05CB959537} (MSN Photo Upload Tool) - http://spaces.msn.com//PhotoUpload/MsnPUpld.cab
    O16 - DPF: {6414512B-B978-451D-A0D8-FCFDF33E833C} (WUWebControl Class) - http://update.microsoft.com/windowsupdate/v6/V5Controls/en/x86/client/wuweb_site.cab?1119431180841
    O16 - DPF: {8E0D4DE5-3180-4024-A327-4DFAD1796A8D} (MessengerStatsClient Class) - http://messenger.zone.msn.com/binary/MessengerStatsClient.cab31267.cab
    O16 - DPF: {B38870E4-7ECB-40DA-8C6A-595F0A5519FF} (MsnMessengerSetupDownloadControl Class) - http://messenger.msn.com/download/msnmessengersetupdownloader.cab
    O16 - DPF: {F00F4763-7355-4725-82F7-0DA94A256D46} (IncrediMail) - http://www5.incredimail.com/contents/setup/downloader_sp1/imloader.cab
    O16 - DPF: {F6BF0D00-0B2A-4A75-BF7B-F385591623AF} (Solitaire Showdown Class) - http://messenger.zone.msn.com/binary/SolitaireShowdown.cab31267.cab
  • Logfile of HijackThis v1.98.2

    we gebruiken nu 1.99.1

    kan je even updaten en een nieuwe log plaatsen
  • Hmmm, vreemd probleem hoor,
    Ik zie deze regel staan:
    [b:68466a327a]R3 - URLSearchHook: (no name) - - (no file)[/b:68466a327a]
    Die mag je wel fixen met HijackThis

    Kijk je instellingen van je verbinding eens na of deze gewijzigd worden en of je deze zelf terugzetten kunt :wink:
  • Probleem wordt veroorzaakt door "protection against network attacks". (engelse versie)
    Deze vorm van Intrusion Detection kan je uitzetten bij de real time protection settings.
    Kav adviseert bovendien dit zowiezo uit te zetten als je een firewall gebruikt. In combinatie met de windows firewall nochthans geen problemen bij mij.
    Als je de moed nog hebt, probeer het nog eens zonder de netwerk bescherming zoals hierboven vermeld.
  • Ik zie bij mijn nederlandse versie de optie niet.
    Als ik de real-time protectie op laag zet werkt de verbinding nog steeds niet.
    Ook niet na een herstart.

Beantwoord deze vraag

Dit is een gearchiveerde pagina. Antwoorden is niet meer mogelijk.