Op deze website gebruiken we cookies om content en advertenties te personaliseren, om functies voor social media te bieden en om ons websiteverkeer te analyseren. Ook delen we informatie over uw gebruik van onze site met onze partners voor social media, adverteren en analyse. Deze partners kunnen deze gegevens combineren met andere informatie die u aan ze heeft verstrekt of die ze hebben verzameld op basis van uw gebruik van hun services. Meer informatie.

Akkoord

Vraag & Antwoord

Beveiliging & privacy

Internet stort in

Maarten60
9 antwoorden
  • Ik heb het volgende probleem.
    Als ik zit te internetten stort langszaam maar zeker de internet verbinding in. Het effect is dat ik geen contact meer kan krijgen met nieuwe websites. Websites die ik al bezocht heb blijven werken.
    Na een reboot werkt alles weer even.

    Recentelijk heb ik geprobeerd om Zone-alarm te ugraden van V3 naar V6. Dit is niet gelukt. Ik heb ook geprobeerd met Wuinsockfix de IP stack te herstellen, maar geen resultaat.

    Suggesties?
    Dank,
    Maarten

    +++Log
    [list:ea4aabe9d3]
    Logfile of HijackThis v1.99.1
    Scan saved at 8:54:42, on 9-8-2005
    Platform: Windows XP SP2 (WinNT 5.01.2600)
    MSIE: Internet Explorer v6.00 SP2 (6.00.2900.2180)

    Running processes:
    C:\WINDOWS\System32\smss.exe
    C:\WINDOWS\system32\winlogon.exe
    C:\WINDOWS\system32\services.exe
    C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
    C:\WINDOWS\system32\svchost.exe
    C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
    C:\WINDOWS\system32\spoolsv.exe
    C:\WINDOWS\Explorer.EXE
    C:\Program Files\Symantec_Client_Security\Symantec AntiVirus\DefWatch.exe
    C:\Program Files\Symantec_Client_Security\Symantec AntiVirus\Rtvscan.exe
    C:\WINDOWS\system32
    vsvc32.exe
    C:\Program Files\Analog Devices\SoundMAX\SMAgent.exe
    C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
    C:\Program Files\Analog Devices\SoundMAX\Smtray.exe
    C:\PROGRA~1\SYMANT~1\SYMANT~1\vptray.exe
    C:\Program Files\QuickTime\qttask.exe
    C:\Program Files\Nuria\Nuria.exe
    C:\Program Files\iTunes\iTunesHelper.exe
    C:\Program Files\Java\jre1.5.0_01\bin\jusched.exe
    C:\WINDOWS\system32\RUNDLL32.EXE
    C:\WINDOWS\tppaldr.exe
    C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe
    C:\Program Files\Messenger\msmsgs.exe
    C:\Program Files\SpeedFan\speedfan.exe
    C:\Program Files\iPod\bin\iPodService.exe
    C:\WINDOWS\system32\wuauclt.exe
    C:\Program Files\Internet Explorer\iexplore.exe
    F:\Downloads\Hijackthis\HijackThis.exe

    R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://www.google.nl/
    O2 - BHO: AcroIEHlprObj Class - {06849E9F-C8D7-4D59-B87D-784B7D6BE0B3} - C:\Program

    Files\Adobe\Acrobat 6.0\Reader\ActiveX\AcroIEHelper.dll
    O2 - BHO: (no name) - {53707962-6F74-2D53-2644-206D7942484F} -

    C:\PROGRA~1\SPYBOT~1\SDHelper.dll
    O3 - Toolbar: &Netcraft Toolbar - {D554D8FC-B36D-4BB4-93DB-4A3394D505E3} - C:\Program

    Files\Netcraft Toolbar
    ctb.dll
    O4 - HKLM\..\Run: [Smapp] C:\Program Files\Analog Devices\SoundMAX\Smtray.exe
    O4 - HKLM\..\Run: [NeroCheck] C:\WINDOWS\System32\NeroCheck.exe
    O4 - HKLM\..\Run: [NvCplDaemon] RUNDLL32.EXE C:\WINDOWS\system32\NvCpl.dll,NvStartup
    O4 - HKLM\..\Run: [nwiz] nwiz.exe /install
    O4 - HKLM\..\Run: [anvshell] anvshell.exe
    O4 - HKLM\..\Run: [vptray] C:\PROGRA~1\SYMANT~1\SYMANT~1\vptray.exe
    O4 - HKLM\..\Run: [QuickTime Task] "C:\Program Files\QuickTime\qttask.exe" -atboottime
    O4 - HKLM\..\Run: [Nuria] C:\Program Files\Nuria\Nuria.exe
    O4 - HKLM\..\Run: [iTunesHelper] C:\Program Files\iTunes\iTunesHelper.exe
    O4 - HKLM\..\Run: [SunJavaUpdateSched] C:\Program Files\Java\jre1.5.0_01\bin\jusched.exe
    O4 - HKLM\..\Run: [NvMediaCenter] RUNDLL32.EXE

    C:\WINDOWS\system32\NvMcTray.dll,NvTaskbarInit
    O4 - HKLM\..\Run: [TPP Auto Loader] C:\WINDOWS\tppaldr.exe
    O4 - HKCU\..\Run: [ctfmon.exe] C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe
    O4 - HKCU\..\Run: [MSMSGS] "C:\Program Files\Messenger\msmsgs.exe" /background
    O4 - Startup: SpeedFan.lnk = C:\Program Files\SpeedFan\speedfan.exe
    O4 - Global Startup: Microsoft Office.lnk = C:\Program Files\Microsoft

    Office\Office10\OSA.EXE
    O8 - Extra context menu item: E&xport to Microsoft Excel -

    res://C:\PROGRA~1\MICROS~2\Office10\EXCEL.EXE/3000
    O9 - Extra button: (no name) - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\Program

    Files\Java\jre1.5.0_01\bin
    pjpi150_01.dll
    O9 - Extra 'Tools' menuitem: Sun Java Console - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} -

    C:\Program Files\Java\jre1.5.0_01\bin
    pjpi150_01.dll
    O9 - Extra button: Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Program

    Files\Messenger\msmsgs.exe
    O9 - Extra 'Tools' menuitem: Windows Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} -

    C:\Program Files\Messenger\msmsgs.exe
    O16 - DPF: {003FADA5-8FEE-11D6-AFB7-0004768F6183} (CryptoRSA Control) -

    https://www.p3.postbank.nl/sesam/CAX.cab
    O16 - DPF: {2359626E-7524-4F87-B04E-22CD38A0C88C} (ICSScannerLight Class) -

    http://download.zonelabs.com/bin/free/cm/ICSCM.cab
    O16 - DPF: {6414512B-B978-451D-A0D8-FCFDF33E833C} (WUWebControl Class) -

    http://v5.windowsupdate.microsoft.com/v5consumer/V5Controls/en/x86/client/wuweb_site.cab?109

    2998101859
    O16 - DPF: {8E0D4DE5-3180-4024-A327-4DFAD1796A8D} (MessengerStatsClient Class) -

    http://messenger.zone.msn.com/binary/MessengerStatsClient.cab31267.cab
    O16 - DPF: {99B6E512-3893-4155-9964-8EB8E06099CB} (WebSpyWareKiller Class) -

    http://download.zonelabs.com/bin/promotions/spywaredetector/WebSWK.cab
    O16 - DPF: {F6BF0D00-0B2A-4A75-BF7B-F385591623AF} (Solitaire Showdown Class) -

    http://messenger.zone.msn.com/binary/SolitaireShowdown.cab31267.cab
    O20 - Winlogon Notify: NavLogon - C:\WINDOWS\System32\NavLogon.dll
    O23 - Service: DefWatch - Symantec Corporation - C:\Program

    Files\Symantec_Client_Security\Symantec AntiVirus\DefWatch.exe
    O23 - Service: iPod-service (iPodService) - Apple Computer, Inc. - C:\Program

    Files\iPod\bin\iPodService.exe
    O23 - Service: Symantec AntiVirus Client (Norton AntiVirus Server) - Symantec Corporation -

    C:\Program Files\Symantec_Client_Security\Symantec AntiVirus\Rtvscan.exe
    O23 - Service: NVIDIA Display Driver Service (NVSvc) - NVIDIA Corporation -

    C:\WINDOWS\system32
    vsvc32.exe
    O23 - Service: SoundMAX Agent Service (SoundMAX Agent Service (default)) - Analog Devices,

    Inc. - C:\Program Files\Analog Devices\SoundMAX\SMAgent.exe

    [/list:u:ea4aabe9d3]
  • Ik kan in je log geen problemen ondekken, schakel Nuria eens uit met taakbeheer(om te testen), deze wil wel eens voor problemen zorgen(hoog CPU verbruik) Verwijder ook eens de tijdelijke internetbestanden.

    Groeten smeenk :wink:
  • Blijf je wel verbinding houden als je de firewall (tijdelijk) uit laat?
  • Ik heb Nuria uitgeschakeld om te zien of dat wat oplevert. Overigens de foutmelding die ik krijg is Web site found, Waiting for reply.
    Als dit voor komt staat de CPU belasting op minder dan 5% en er is ook bijna geen netwerkverkeer.

    Ik werk momenteel zonder firewall. Het geheel is gestart toen ik een upgrade naar Zone Alarm 6 wilde doen. Ik heb ZA 3 wel via de uninstall optie uitgevoerd. Daarna met CC cleaner de zaak opgeruimt.
    Het vreemde is dat ik geen nieuwe websites kan openen. Ik kan - soms -wel op bestaande sites doorgaan. De internet verbinding blijft staan.
  • Is ZA wel volledig uit cq. verwijderd? Of draait vsmon.exe nog op de achtergrond?
  • Moest weer even rebooten :evil:

    Voor zover ik kan zien zijn er geen resten van Zonealarm. Het process vsmon.exe kan ik niet vinden in de taaklijst. In MSCONFIG staat ook geen referentie naar zonealarm. Ik heb alleen nog een repairfolder staan.

    Toen ik net vast zat kon ik geen internet pagina's oproepen. Ik kon nog wel mijn mail via pop3 repliceren. Kennelijk blijft de internet verbinding staan en ligt het aan de explorer. Ik zal zo een kijken hoe Firefox er over denkt.
    Maarten

    – edit –
    Ook firefox kan geen verbinding met de website krijgen.
  • Is systeemherstel geen oplossing, omdat je precies weet wanneer de problemen begonnen zijn kan je misschien terug naar een herstelpunt daar voor.

    Het lijkt net of er protocollen beschadigd zijn, al zag ik daar niets van in je log.
  • Waarschijnlijk vragen naar de bekende weg, maar hoe ga ik terug naar een systeem herstelpunt?
  • Kijk even naar deze link daar wordt het één en ander uitgelegd:
    http://www.softcity.nl/showthread.php?t=3124

    Groeten smeenk :wink:

Beantwoord deze vraag

Dit is een gearchiveerde pagina. Antwoorden is niet meer mogelijk.