Op deze website gebruiken we cookies om content en advertenties te personaliseren, om functies voor social media te bieden en om ons websiteverkeer te analyseren. Ook delen we informatie over uw gebruik van onze site met onze partners voor social media, adverteren en analyse. Deze partners kunnen deze gegevens combineren met andere informatie die u aan ze heeft verstrekt of die ze hebben verzameld op basis van uw gebruik van hun services. Meer informatie.

Akkoord

Vraag & Antwoord

Beveiliging & privacy

internet al 2 dagen supersloom (HJT)

kompod
4 antwoorden
  • AL twee dagen heb ik problemen met browsen, (het maakt niet uit met welke browser) Het laden van verschillende pagina's duurt ontzettend lang. IK heb dit probleem met oa: dit forum, telegraaf.nl, nu.nl, retecool.nl, enz.
    Ik haal wel de juiste downloadsnelheden.
    In Azureus heb ik opeens een NAT-probleem en DHT is 'firewalled', ook al schakel ik mijn firewall uit.

    Ik heb met de volgende progjes al gescand:

    Kaspersky Anti-virus 5.0.527
    Agnitum Outpost 3.5 (firewall)
    Ad-aware
    Spybot S&D

    ewido (trial)
    trojanhunter (trial)

    En dit is mij Hijackthislog (ik zie niets verkeerds):

    Logfile of HijackThis v1.99.1
    Scan saved at 13:34:08, on 8-4-2006
    Platform: Windows XP SP2 (WinNT 5.01.2600)
    MSIE: Internet Explorer v6.00 SP2 (6.00.2900.2180)

    Running processes:
    C:\WINDOWS\System32\smss.exe
    C:\WINDOWS\system32\winlogon.exe
    C:\WINDOWS\system32\services.exe
    C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
    C:\WINDOWS\system32\svchost.exe
    C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
    C:\WINDOWS\system32\spoolsv.exe
    C:\Program Files\ewido anti-malware\ewidoctrl.exe
    C:\WINDOWS\system32
    vsvc32.exe
    C:\Program Files\Agnitum\Outpost Firewall\outpost.exe
    C:\Program Files\Alcohol Soft\Alcohol 120\StarWind\StarWindService.exe
    C:\WINDOWS\Explorer.EXE
    C:\Program Files\Creative\SBAudigy2\Surround Mixer\CTSysVol.exe
    C:\WINDOWS\system32\CTHELPER.EXE
    C:\Program Files\Logitech\MouseWare\system\em_exec.exe
    C:\WINDOWS\system32\dslagent.exe
    C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe
    C:\Program Files\Opera\Opera.exe
    C:\Program Files\Hijackthis\HijackThis.exe

    R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Toolbar,LinksFolderName = Koppelingen
    O2 - BHO: Adobe PDF Reader Link Helper - {06849E9F-C8D7-4D59-B87D-784B7D6BE0B3} - C:\Program Files\Adobe\Acrobat 7.0\ActiveX\AcroIEHelper.dll
    O2 - BHO: SSVHelper Class - {761497BB-D6F0-462C-B6EB-D4DAF1D92D43} - C:\Program Files\Java\jre1.5.0_06\bin\ssv.dll
    O2 - BHO: Adobe PDF Conversion Toolbar Helper - {AE7CD045-E861-484f-8273-0445EE161910} - C:\Program Files\Adobe\Acrobat 7.0\Acrobat\AcroIEFavClient.dll
    O3 - Toolbar: Adobe PDF - {47833539-D0C5-4125-9FA8-0819E2EAAC93} - C:\Program Files\Adobe\Acrobat 7.0\Acrobat\AcroIEFavClient.dll
    O4 - HKLM\..\Run: [Logitech Utility] Logi_MwX.Exe
    O4 - HKLM\..\Run: [CTSysVol] C:\Program Files\Creative\SBAudigy2\Surround Mixer\CTSysVol.exe
    O4 - HKLM\..\Run: [CTHelper] CTHELPER.EXE
    O4 - HKLM\..\Run: [Outpost Firewall] C:\Program Files\Agnitum\Outpost Firewall\outpost.exe /waitservice
    O4 - HKLM\..\Run: [DSLAGENTEXE] dslagent.exe USB
    O4 - HKLM\..\Run: [KAVPersonal50] "C:\Program Files\Kaspersky Lab\Kaspersky Anti-Virus Personal\kav.exe" /minimize
    O4 - HKLM\..\Run: [NvCplDaemon] RUNDLL32.EXE C:\WINDOWS\system32\NvCpl.dll,NvStartup
    O4 - HKLM\..\Run: [nwiz] nwiz.exe /install
    O4 - HKLM\..\Run: [NvMediaCenter] RUNDLL32.EXE C:\WINDOWS\system32\NvMcTray.dll,NvTaskbarInit
    O4 - HKLM\..\Run: [THGuard] C:\Program Files\TrojanHunter 4.5\THGuard.exe
    O4 - HKCU\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe
    O8 - Extra context menu item: Convert link target to Adobe PDF - res://C:\Program Files\Adobe\Acrobat 7.0\Acrobat\AcroIEFavClient.dll/AcroIECapture.html
    O8 - Extra context menu item: Convert link target to existing PDF - res://C:\Program Files\Adobe\Acrobat 7.0\Acrobat\AcroIEFavClient.dll/AcroIEAppend.html
    O8 - Extra context menu item: Convert selected links to Adobe PDF - res://C:\Program Files\Adobe\Acrobat 7.0\Acrobat\AcroIEFavClient.dll/AcroIECaptureSelLinks.html
    O8 - Extra context menu item: Convert selected links to existing PDF - res://C:\Program Files\Adobe\Acrobat 7.0\Acrobat\AcroIEFavClient.dll/AcroIEAppendSelLinks.html
    O8 - Extra context menu item: Convert selection to Adobe PDF - res://C:\Program Files\Adobe\Acrobat 7.0\Acrobat\AcroIEFavClient.dll/AcroIECapture.html
    O8 - Extra context menu item: Convert selection to existing PDF - res://C:\Program Files\Adobe\Acrobat 7.0\Acrobat\AcroIEFavClient.dll/AcroIEAppend.html
    O8 - Extra context menu item: Convert to Adobe PDF - res://C:\Program Files\Adobe\Acrobat 7.0\Acrobat\AcroIEFavClient.dll/AcroIECapture.html
    O8 - Extra context menu item: Convert to existing PDF - res://C:\Program Files\Adobe\Acrobat 7.0\Acrobat\AcroIEFavClient.dll/AcroIEAppend.html
    O8 - Extra context menu item: E&xporteren naar Microsoft Excel - res://C:\PROGRA~1\MICROS~2\OFFICE11\EXCEL.EXE/3000
    O9 - Extra button: (no name) - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\Program Files\Java\jre1.5.0_06\bin\ssv.dll
    O9 - Extra 'Tools' menuitem: Sun Java Console - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\Program Files\Java\jre1.5.0_06\bin\ssv.dll
    O9 - Extra button: Onderzoek - {92780B25-18CC-41C8-B9BE-3C9C571A8263} - C:\PROGRA~1\MICROS~2\OFFICE11\REFIEBAR.DLL
    O9 - Extra button: Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Program Files\Messenger\msmsgs.exe
    O9 - Extra 'Tools' menuitem: Windows Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Program Files\Messenger\msmsgs.exe
    O17 - HKLM\System\CCS\Services\Tcpip\..\{CB5C1516-0E41-45FA-ADEC-C7719EC1AFCC}: NameServer = 194.134.5.5 194.134.0.97
    O20 - AppInit_DLLs: C:\PROGRA~1\Agnitum\OUTPOS~1\wl_hook.dll
    O23 - Service: Adobe LM Service - Adobe Systems - C:\Program Files\Common Files\Adobe Systems Shared\Service\Adobelmsvc.exe
    O23 - Service: ewido security suite control - ewido networks - C:\Program Files\ewido anti-malware\ewidoctrl.exe
    O23 - Service: Kaspersky Anti-Virus Service (kavsvc) - Kaspersky Lab - C:\Program Files\Kaspersky Lab\Kaspersky Anti-Virus Personal\kavsvc.exe
    O23 - Service: NVIDIA Display Driver Service (NVSvc) - NVIDIA Corporation - C:\WINDOWS\system32
    vsvc32.exe
    O23 - Service: Outpost Firewall Service (OutpostFirewall) - Agnitum Ltd. - C:\Program Files\Agnitum\Outpost Firewall\outpost.exe
    O23 - Service: StarWind iSCSI Service (StarWindService) - Rocket Division Software - C:\Program Files\Alcohol Soft\Alcohol 120\StarWind\StarWindService.exe

    Is de pc besmet of heeft mijn provider problemen?

  • Logje ziet er goed uit.

    Lijkt me geen malware probleem, maar doe dit toch nog even:
    Download F-Secure Blacklight: http://www.f-secure.com/blacklight/try.shtml
    Plaats het op je bureaublad.
    Dubbelklik blbeta.exe.
    Klik op "I accept the agreement".
    Klik op "Next".
    Klik op "Scan" en als het programma klaar is klik je daarna op "Next".
    Indien Blacklight iets vindt, zal het een lijst van bestanden weergeven.
    Laat nog niks hernoemen.
    Op je bureaublad staat een bestand met de naam fsbl.xxxxxxx.log (de x-en staan voor getallen)
    Dit is het logje dat blacklight gemaakt heeft. Post het.
  • Thnx,

    Ik heb gescand zoals je hierboven beschreven hebt, maar het programma vond niks.
    De kans is groot dat het idd geen malware is , maar ik twijfel omdat Adaware 1,5 week geleden twee entires vond die een 'aanzienlijke dreiging' inhielden. Helaas heb ik ze snel laten verwijderen zonder eerst goed te kijken wat het nu was.
    Waar kan ik de logs van Adaware inkijken; ik wil toch weten wat er aan de hand was ?
  • Heb je het logje van AA opgeslagen?

Beantwoord deze vraag

Dit is een gearchiveerde pagina. Antwoorden is niet meer mogelijk.