Vraag & Antwoord

Beveiliging & privacy

Kaspersky database te oud?

6 antwoorden
  • Sinds vanmiddag geven Windows beveiligingscentrum en Kaspersky 6 aan dat de antivirus database te oud is. De laatste updates zijn vrijgegeven op 28-9-2007. Bij handmatig updaten wordt aangegeven dat updaten niet nodig is. Een beetje vreemd, aangezien gisteren en vanochtend er geen bijzondere meldingen waren. Weet iemand wat er aan de hand kan zijn?
  • Installeer kaspersky eens opnieuw.
  • Een aanvulling: Het gebeurtenissenlog van Kaspersky geeft drie keer het volgende aan: [i:f95a0adacd]"Proces (PID 1256) probeerde de toegang van Kaspersky Antivirus 6.0 naar proces (PID 644), maar dit is geblokkeerd. Deze actie is uitgevoerd als zelfbescherming, u hoeft dus verder geen actie te ondernemen."[/i:f95a0adacd] De getallen achter PID verschillen daarbij steeds. Nog een aanvulling: Het probleem lijkt bij Kaspersky te liggen. Op mijn laptop met dezelfde versie van KAV doet zich het probleem namelijk óók voor... Ik heb ondertussen per e-mail Kaspersky Nederland het probleem gemeld.
  • Op mijn twee computers heb ik precies hetzelfde probleem. Omdat ik 1 of 2 dagen voordat het probleem optrad van provider veranderd ben, vreesde ik nog even dat het daarmee te maken zou kunnen hebben, maar gezien de andere meldingen hier lijkt het mij ook dat het probleem bij Kaspersky ligt.
  • Antwoord van Kaspersky: [i:7b161c2b48][color=darkblue:7b161c2b48]"Beste Kaspersky gebruiker / Dear Kaspersky user, Bedankt voor uw e-mail. Het probleem dat u heeft is ontstaan met een update, wanneer u weer een update uitvoert word het probleem vanzelf opgelost. Onze excuses voor het ongemak. Thank you for your e-mail. The problem you reported is caused by an update, if you run the update again your problem will be solved. We apologize for the inconvenience. Kind regards / Met vriendelijke groet, Kaspersky Lab Benelux BV" [/color:7b161c2b48][/i:7b161c2b48]
  • Nou, actueler kan het niet. Natuurlijk had ik al verschillende malen een update gedaan (dat gebeurt trouwens ook nog automatisch bij het inloggen), maar zonder resultaat. Terwijl ik het bovenstaande bericht van Frits Raaf (antwoord van Kaspersky) zat te lezen, probeerde de Kaspersky software zich weer te updaten, en deze keer met succes. Probleem opgelost dus.

Beantwoord deze vraag

Weet jij het antwoord op deze vraag? Registreer of meld je aan met je account

Dit is een gearchiveerde pagina. Antwoorden is niet meer mogelijk.