Op deze website gebruiken we cookies om content en advertenties te personaliseren, om functies voor social media te bieden en om ons websiteverkeer te analyseren. Ook delen we informatie over uw gebruik van onze site met onze partners voor social media, adverteren en analyse. Deze partners kunnen deze gegevens combineren met andere informatie die u aan ze heeft verstrekt of die ze hebben verzameld op basis van uw gebruik van hun services. Meer informatie.

Akkoord

Vraag & Antwoord

Beveiliging & privacy

pas op: gemene spam

athene
12 antwoorden
  • Ik weet niet of dit bericht hier thuis hoort, maar wij zijn geconfronteerd met een nogal gemene spam. Mijn doel met dit bericht is tweeledig. Allereerst een vraag: hebben meer mensen deze of soortgelijke mail ontvangen? En ten tweede een waarschuwing. Hieronder een citaat uit de inhoud:

    [quote:ddf80fb1b2]Dear customers,
    Thank you for using our new service "Buy airplane ticket Online" on our website.
    Your account has been created:

    Your login: mijnnaam@mijnprovider.nl
    Your password: passXZ49

    Your credit card has been charged for $404.55.
    We would like to remind you that whenever you order tickets on our website you get a discount of 10%!
    Attached to this message is the purchase Invoice and the airplane ticket.
    To use your ticket, simply print it on a color printed, and you are set to take off for the journey!
    PASSWORD for ZIP arhive is: ticket

    Kind regards,
    Jamaal Queen
    Hawaiian Airlines[/quote:ddf80fb1b2]

    We hebben een mail van deze Hawaiian Airlines en een van United Airlines binnen gekregen met als onderwerp: Your order N4877094. Bij die van United Airlines was er een ander order nummer.

    NB Mijn email-adres heb ik zelf aangepast, want dit hoeft niet open en bloot in dit forum.
  • Ik heb een soortgelijke mail gekregen van Sun Country Airlines:
    [quote:50733f337e]Dear customers,
    Thank you for using our new service "Buy airplane ticket Online" on our website.
    Your account has been created:

    Your login: <snip>
    Your password: passGVW9

    Your credit card has been charged for $472.60.
    We would like to remind you that whenever you order tickets on our website you get a discount of 10%!
    Attached to this message is the purchase Invoice and the flight ticket.
    To use your ticket, simply print it on a color printed, and you are set to take off for the journey!
    PASSWORD for ZIP arhive is: ticket

    Kind regards,
    Vicki Jeffries
    Sun Country Airlines[/quote:50733f337e]

    Er zat een bijlage bij (eTicket.zip) met een virus (die overigens door maar 7 van de virusscanners op virusscan.jotti.org werd ontdekt).
  • Ik heb ook de Sun Country Airlines email gekregen. Ben ook eerst even gaan zoeken en kwam toen hier terecht. Mijn mail:

    [quote:3703d42616]Dear Gentlemen,
    Thank you for using our new service "Buy airplane ticket Online" on our website.
    Your account has been created:

    Your login: xxx@yyy.zzz
    Your password: pass0GHZ

    Your credit card has been charged for $477.82.
    We would like to remind you that whenever you order tickets on our website you get a discount of 10%!
    Attached to this message is the purchase Invoice and the airplane ticket.
    To use your ticket, simply print it on a color printed, and you are set to take off for the journey!

    Kind regards,
    Sun Country Airlines
    [/quote:3703d42616]
    Dit met bijlage ticket_983992.zip.

    Afzender gmymomlxcxb@bodkinsassociates.com
  • Inmiddels heb ik de mailtjes gerapporteerd bij de spam-abuse afdeling van mijn provider. Hopelijk nemen ze maatregelen.
  • Waarschijnlijk een overbodige vraag, maar is de vlucht verder nog wel bevallen ?

    :P :wink:
  • [quote:2d67c5d851="athene"]Ik weet niet of dit bericht hier thuis hoort, maar wij zijn geconfronteerd met een nogal gemene spam. Mijn doel met dit bericht is tweeledig. Allereerst een vraag: hebben meer mensen deze of soortgelijke mail ontvangen? En ten tweede een waarschuwing. Hieronder een citaat uit de inhoud:
    [/quote:2d67c5d851]Had je zelf wat besteld bij deze maatschappijen?
  • Wel neen! Ik ken deze maatschappijen helemaal niet en ik heb nooit contact met hen gezocht. Ook niet via een website voor vliegreizen, want ik blijf dit jaar lekker in eigen land. Het is 100% zeker weten SPAM.
  • [quote:8f4206b740="athene"]Wel neen! Ik ken deze maatschappijen helemaal niet en ik heb nooit contact met hen gezocht. Ook niet via een website voor vliegreizen, want ik blijf dit jaar lekker in eigen land. Het is 100% zeker weten SPAM.[/quote:8f4206b740]als je dat zo zeker weet is er maar een middel…
    Delete before read….
    Dan ontgaat me het nut van de spam melding volledig als je zo zeker bent dat je er niets besteld hebt, dit is haast spammen op het forum…..

    De kern is en blijft:
    * niets besteld, WEG
    * banken, giro: WEG die vragen nooit ergens om…
    * vul maar in…. gezond verstand gebruiken….
  • Vaak worden dit soort melding in allerijl aan de hele kennissenkring doorgezonden en dan is het idd spam op zich zelf.

    Ik schat ook in dat op dit forum er weinig gebruikers zijn die dit niet direct als spam herkennen en weggooien
  • ik had ook ooit een keer last van zo'n familie lid… even 1 op 1 terug gemaild of ze dit achterwege kon laten… helpt prima.

    Geen spam meer in mijn HCC account. Dat account gebruikt ik dus NOOIT op internet sites.

    Voor andere zaken gebruik ik altijd mijn hotmail accounts….. die schoon ik gewoon op zonder te lezen…
    Hiervoor gebruik ik Eprompter, die haalt heel snel alle mail als platte text op van alle accounts en op basis van de titel en afzender kan ik 99+% meteen weggooien, een enkele check nog even op de platte text inhoud waarvan ook weer 99% van wegkan…. totaal minder dan 1 minuut werk en schoon zijn mijn accounts weer….

    Deze scheiding prive-mail en de rest dat scheelt zoveel werk….

    Eprompter
    http://www.eprompter.com/
    [quote:3de9f4c7ee]ePrompter automatically and simultaneously checks and retrieves your email messages from up to sixteen password protected email accounts and then gives you notification whenever you have new messages. ePrompter also lets you know how many new messages you have in each account, once new messages have been retrieved.

    ePrompter also lets you read, delete and respond to any of your messages with a simple click on the account of your choice - without ever having to launch your email program or go to your webmail's site. Importantly, when ePrompter retrieves messages, it leaves the original messages on your various email accounts' servers and/or webmail sites.

    ePrompter supports AIM, AOL, Gmail, Yahoo, Yahoo Beta, POP3, Earthlink, Juno, Lycos, Mail.com, Mindspring, MyWay, Netscape, Rediffmail, SBC Yahoo and hundreds of other email domains.

    ePrompter lets you forward and reply back through the account that your messages were retrieved from. You can also send original messages through any account that you have working on your ePrompter without ever having to launch your email program or go to your webmail's site. It also features an address book.

    ePrompter let's you delete unwanted spam or suspicious looking mail - the kind that might contain viruses - again without having to launch your email program or go to your webmail's site.[/quote:3de9f4c7ee][size=9:3de9f4c7ee][/size:3de9f4c7ee]
  • Ja idd een goede oplossing. Ik gebruik Mailwasher, doet ook ongeveer hetzelfde en heeft ook goede (instelbare) filers aan boord.

    Maar het begint idd met meerdere emailaccounts en die goed/zorgvuldig gebruiken.
  • Eprompter is freeware… voor multi-account Mailwasher moet je wel betalen. Prima als je dat er voor over hebt.

Beantwoord deze vraag

Dit is een gearchiveerde pagina. Antwoorden is niet meer mogelijk.