Op deze website gebruiken we cookies om content en advertenties te personaliseren, om functies voor social media te bieden en om ons websiteverkeer te analyseren. Ook delen we informatie over uw gebruik van onze site met onze partners voor social media, adverteren en analyse. Deze partners kunnen deze gegevens combineren met andere informatie die u aan ze heeft verstrekt of die ze hebben verzameld op basis van uw gebruik van hun services. Meer informatie.

Akkoord

Vraag & Antwoord

Beveiliging & privacy

computer loopt regelmatig vast

None
8 antwoorden
  • mijn laptop loopt regelmatig vast. AVG geeft waarschuwingen aan bij bestand: local settings/temp/fla41.
    Bij het defragmenteren geeft hij aan dat hetzelfde bestand (plus andere fla-nogwat bestanden) niet gedefragmenteerd kan worden.

    ook staat de comp. helemaal vol (4% vrije ruimte) terwijl ik onlangs alle filmpjes en mp3 etc er af heb gehaalt.

    wat moet ik doen? kan ik die fla bestandjes gewoon verwijderen??

    alvast bedankt!
    prisca
  • Laat ons eens beginnen met uit te zoeken of er niet meer aan de hand is dan die bestandjes alleen ?

    Download HiJackThis hier :
    http://www.trendsecure.com/portal/en-US/tools/security_tools/hijackthis

    Dubbelklik op HJTInstall.exe
    Hijackthis wordt nu op je PC geïnstalleerd, een snel koppeling wordt op je bureaublad geplaatst. Klik op "Do a systemscan and save a logfile". en hang dit logje aan je volgende bericht.

    NB. Ben je een gebruiker van Windows Vista dan moet je eerst rechtsklikken op HijackThis.exe en dan kiezen voor "Run as Administrator".
  • ok hier het resultaat!





    Logfile of Trend Micro HijackThis v2.0.2
    Scan saved at 15:29:24, on 16-9-2008
    Platform: Windows XP SP3 (WinNT 5.01.2600)
    MSIE: Internet Explorer v6.00 SP3 (6.00.2900.5512)
    Boot mode: Normal

    Running processes:
    C:\WINDOWS\System32\smss.exe
    C:\WINDOWS\system32\winlogon.exe
    C:\WINDOWS\system32\services.exe
    C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
    C:\WINDOWS\system32\svchost.exe
    C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
    C:\WINDOWS\system32\spoolsv.exe
    C:\WINDOWS\Explorer.EXE
    C:\WINDOWS\system32\atiptaxx.exe
    C:\Program Files\Apoint2K\Apoint.exe
    C:\WINDOWS\System32\CePMTray.exe
    C:\PROGRA~1\EzButton\CPATR10.EXE
    C:\Program Files\TOSHIBA\E-KEY\CeEKey.exe
    C:\Program Files\Apoint2K\Apntex.exe
    C:\Program Files\Java\jre1.6.0_05\bin\jusched.exe
    C:\Program Files\Common Files\Real\Update_OB\realsched.exe
    C:\PROGRA~1\AVG\AVG8\avgtray.exe
    C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe
    C:\Program Files\Common Files\Ahead\Lib\NMBgMonitor.exe
    C:\Program Files\Nikon\NkView6\NkvMon.exe
    C:\Program Files\NETGEAR\WN111\wn111.exe
    C:\Program Files\Common Files\Ahead\Lib\NMIndexStoreSvr.exe
    C:\WINDOWS\System32\Ati2evxx.exe
    C:\PROGRA~1\AVG\AVG8\avgwdsvc.exe
    C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
    C:\PROGRA~1\AVG\AVG8\avgrsx.exe
    C:\PROGRA~1\AVG\AVG8\avgemc.exe
    C:\Program Files\Mozilla Firefox\firefox.exe
    C:\Program Files\Trend Micro\HijackThis\HijackThis.exe

    R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,SearchAssistant = http://www.crawler.com/search/ie.aspx?tb_id=60327
    R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,CustomizeSearch = http://dnl.crawler.com/support/sa_customize.aspx?TbId=60327
    R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Search,SearchAssistant = http://www.crawler.com/search/ie.aspx?tb_id=60327
    R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Search,CustomizeSearch = http://dnl.crawler.com/support/sa_customize.aspx?TbId=60327
    R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Toolbar,LinksFolderName = Koppelingen
    O2 - BHO: AcroIEHlprObj Class - {06849E9F-C8D7-4D59-B87D-784B7D6BE0B3} - C:\Program Files\Adobe\Acrobat 5.0\Reader\ActiveX\AcroIEHelper.ocx
    O2 - BHO: WormRadar.com IESiteBlocker.NavFilter - {3CA2F312-6F6E-4B53-A66E-4E65E497C8C0} - C:\Program Files\AVG\AVG8\avgssie.dll
    O2 - BHO: Canon Easy Web Print Helper - {68F9551E-0411-48E4-9AAF-4BC42A6A46BE} - C:\Program Files\Canon\Easy-WebPrint\EWPBrowseLoader.dll
    O2 - BHO: SSVHelper Class - {761497BB-D6F0-462C-B6EB-D4DAF1D92D43} - C:\Program Files\Java\jre1.6.0_05\bin\ssv.dll
    O2 - BHO: AVG Security Toolbar - {A057A204-BACC-4D26-9990-79A187E2698E} - C:\PROGRA~1\AVG\AVG8\AVGTOO~1.DLL
    O3 - Toolbar: Easy-WebPrint - {327C2873-E90D-4c37-AA9D-10AC9BABA46C} - C:\Program Files\Canon\Easy-WebPrint\Toolband.dll
    O3 - Toolbar: AVG Security Toolbar - {A057A204-BACC-4D26-9990-79A187E2698E} - C:\PROGRA~1\AVG\AVG8\AVGTOO~1.DLL
    O4 - HKLM\..\Run: [ATIModeChange] Ati2mdxx.exe
    O4 - HKLM\..\Run: [AtiPTA] atiptaxx.exe
    O4 - HKLM\..\Run: [SoundFusion] RunDll32 cwaprops.cpl,CrystalControlWnd
    O4 - HKLM\..\Run: [Apoint] C:\Program Files\Apoint2K\Apoint.exe
    O4 - HKLM\..\Run: [CeEPOWER] C:\WINDOWS\System32\CePMTray.exe
    O4 - HKLM\..\Run: [CPATR10] C:\PROGRA~1\EzButton\CPATR10.EXE
    O4 - HKLM\..\Run: [CeEKey.exe] C:\Program Files\TOSHIBA\E-KEY\CeEKey.exe
    O4 - HKLM\..\Run: [NeroFilterCheck] C:\Program Files\Common Files\Ahead\Lib\NeroCheck.exe
    O4 - HKLM\..\Run: [WorksFUD] C:\Program Files\Microsoft Works\wkfud.exe
    O4 - HKLM\..\Run: [Microsoft Works Portfolio] C:\Program Files\Microsoft Works\WksSb.exe /AllUsers
    O4 - HKLM\..\Run: [Microsoft Works Update Detection] C:\Program Files\Microsoft Works\WkDetect.exe
    O4 - HKLM\..\Run: [SunJavaUpdateSched] "C:\Program Files\Java\jre1.6.0_05\bin\jusched.exe"
    O4 - HKLM\..\Run: [TkBellExe] "C:\Program Files\Common Files\Real\Update_OB\realsched.exe" -osboot
    O4 - HKLM\..\Run: [PCSuiteTrayApplication] C:\PROGRA~1\Nokia\NOKIAP~1\LAUNCH~1.EXE -startup
    O4 - HKLM\..\Run: [QuickTime Task] "C:\Program Files\QuickTime\QTTask.exe" -atboottime
    O4 - HKLM\..\Run: [AVG8_TRAY] C:\PROGRA~1\AVG\AVG8\avgtray.exe
    O4 - HKCU\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe
    O4 - HKCU\..\Run: [BgMonitor_{79662E04-7C6C-4d9f-84C7-88D8A56B10AA}] "C:\Program Files\Common Files\Ahead\Lib\NMBgMonitor.exe"
    O4 - HKCU\..\Run: [Uniblue RegistryBooster 2009] C:\Program Files\Uniblue\RegistryBooster\RegistryBooster.exe /S
    O4 - HKUS\S-1-5-19\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\System32\CTFMON.EXE (User 'Lokale service')
    O4 - HKUS\S-1-5-20\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\System32\CTFMON.EXE (User 'Netwerkservice')
    O4 - HKUS\S-1-5-18\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\System32\CTFMON.EXE (User 'SYSTEM')
    O4 - HKUS\.DEFAULT\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\System32\CTFMON.EXE (User 'Default user')
    O4 - Startup: Adobe Gamma.lnk = C:\Program Files\Common Files\Adobe\Calibration\Adobe Gamma Loader.exe
    O4 - Global Startup: NkvMon.exe.lnk = C:\Program Files\Nikon\NkView6\NkvMon.exe
    O4 - Global Startup: NETGEAR WN111 Smart Wizard.lnk = C:\Program Files\NETGEAR\WN111\wn111.exe
    O8 - Extra context menu item: Easy-WebPrint Afdrukken - res://C:\Program Files\Canon\Easy-WebPrint\Toolband.dll/RC_Print.html
    O8 - Extra context menu item: Easy-WebPrint Afdrukvoorbeeld - res://C:\Program Files\Canon\Easy-WebPrint\Toolband.dll/RC_Preview.html
    O8 - Extra context menu item: Easy-WebPrint Toevoegen aan afdruklijst - res://C:\Program Files\Canon\Easy-WebPrint\Toolband.dll/RC_AddToList.html
    O8 - Extra context menu item: Easy-WebPrint Versneld afdrukken - res://C:\Program Files\Canon\Easy-WebPrint\Toolband.dll/RC_HSPrint.html
    O9 - Extra button: (no name) - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\Program Files\Java\jre1.6.0_05\bin\ssv.dll
    O9 - Extra 'Tools' menuitem: Sun Java Console - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\Program Files\Java\jre1.6.0_05\bin\ssv.dll
    O9 - Extra button: (no name) - {e2e2dd38-d088-4134-82b7-f2ba38496583} - C:\WINDOWS\Network Diagnostic\xpnetdiag.exe
    O9 - Extra 'Tools' menuitem: @xpsp3res.dll,-20001 - {e2e2dd38-d088-4134-82b7-f2ba38496583} - C:\WINDOWS\Network Diagnostic\xpnetdiag.exe
    O9 - Extra button: Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Program Files\Messenger\msmsgs.exe
    O9 - Extra 'Tools' menuitem: Windows Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Program Files\Messenger\msmsgs.exe
    O10 - Unknown file in Winsock LSP: c:\windows\system32
    wprovau.dll
    O18 - Protocol: linkscanner - {F274614C-63F8-47D5-A4D1-FBDDE494F8D1} - C:\Program Files\AVG\AVG8\avgpp.dll
    O20 - AppInit_DLLs: avgrsstx.dll
    O23 - Service: Adobe LM Service - Adobe Systems - C:\Program Files\Common Files\Adobe Systems Shared\Service\Adobelmsvc.exe
    O23 - Service: Ati HotKey Poller - Unknown owner - C:\WINDOWS\System32\Ati2evxx.exe
    O23 - Service: AVG Free8 E-mail Scanner (avg8emc) - AVG Technologies CZ, s.r.o. - C:\PROGRA~1\AVG\AVG8\avgemc.exe
    O23 - Service: AVG Free8 WatchDog (avg8wd) - AVG Technologies CZ, s.r.o. - C:\PROGRA~1\AVG\AVG8\avgwdsvc.exe
    O23 - Service: NBService - Nero AG - C:\Program Files\Nero\Nero 7\Nero BackItUp\NBService.exe
    O23 - Service: ServiceLayer - Nokia. - C:\Program Files\Common Files\PCSuite\Services\ServiceLayer.exe


    End of file - 7168 bytes
  • Logje ziet er goed uit, de optie virussen/spyware kan je zo goed als uitsluiten. Probeer dan even het volgende … en kijk daarna of deze bestanden opgeruimd zijn.

    . Leeg de Cache and Cookies in IE:
    • Sluit Internet Explorer.
    • Ga naar Configuratiescherm > Internet Opties > tab Algemeen
    • Klik de Cookies verwijderen knop
    • Klik op de Bestanden verwijderen knop ernaast
    • Vink aan: Ook alle off line items verwijderen, klik OK

    * Leeg de Cache and Cookies in Firefox (In geval Firefox geïnstalleerd is):
    • Ga naar Extra > Opties.
    • Klik Privacy in het menu.
    • Klik op de knop Wissen (Geschiedenis, Cookies, Cache).
    • Klik OK om het venster opnieuw te sluiten.

    * Leeg andere Temporary files + Prullenbak
    • Ga naar Start > Uitvoeren en typ: cleanmgr en klik ok.
    • Laat het je systeem scannen op bestanden die moeten verwijderd worden
    • Zorg er wel voor dat je daar enkel maar 'tijdelijke bestanden', 'tijdelijke internetbestanden' en 'prullenbak' staan aangevinkt.
    • Klik daarna op OK.
  • ok ik heb alle stappen gevolgt, nu maar afwachten denk ik?

    heel erg bedankt voor je hulp! ik hoop dat ie nu goed blijft lopen!

    prisca
  • hmm hij blijft toch af en toe vastlopen.
    het is al wel een stuk verbetert maar toch…

    Kan ik hem dan beter opnieuw installeren??
  • kan iemand mij vertellen hoe het zit met een mapje genaamd "application data"??
    die staat behoorlijk vol met data van websites, kan ik dit ook legen???

    alvast bedankt
  • installeer ccleaner eens:
    http://www.ccleaner.com/

    en start het op.
    dit is een opschoon programma

Beantwoord deze vraag

Dit is een gearchiveerde pagina. Antwoorden is niet meer mogelijk.