Op deze website gebruiken we cookies om content en advertenties te personaliseren, om functies voor social media te bieden en om ons websiteverkeer te analyseren. Ook delen we informatie over uw gebruik van onze site met onze partners voor social media, adverteren en analyse. Deze partners kunnen deze gegevens combineren met andere informatie die u aan ze heeft verstrekt of die ze hebben verzameld op basis van uw gebruik van hun services. Meer informatie.

Akkoord

Vraag & Antwoord

Beveiliging & privacy

Foutieve spam - melding

Bartok
28 antwoorden
  • Ik gebruik al lange tijd twee e-mail adressen van @home.nl. Sinds enkele dagen wordt aan iedere mail die ik via een van mijn beide namen@home.nl verstuur in de onderwerpregel aan het begin toegevoegd:
    {Spam?}

    Als ik vanuit de webmail via dezelfde namen@home.nl een mail verstuur, dan blijft de vermelding {Spam?} achterwege.

    Ontvangers van mijn mails nemen bezorgd contact met me op, dat er iets niet goed is met mijn computer; en in een enkel geval worden mijn mails in quarantaine geplaatst.

    Ik heb inmiddels:
    - alle instellingen van mijn mail account en van de wijze waarop met Junk mail moet worden omgegaan gecontroleerd: alles lijkt oké: gekozen is voor: high;
    - ik heb nu nog mijn e-mail adressen bij Junk mail opgegeven als: vertrouw altijd mail van dit adres;
    - bij mijn weten is er geen ander spamfilter actief, behalve dat Ziggo (home.nl) aangeeft dat Ziggo zelf ook al een spamfilter hanteert, maar a) dat was er al langer, b) dat zou dan ook moeten werken als ik vanuit webmail mails verstuur (hetgeen zoals geschreven, niet het geval is);
    - ik heb gebruik ter beveiliging van mijn pc: Norton 360 Premier Edition (bijgewerkt); van die software was tot gisterenavond de spamoptie niet ingeschakeld; dat heb ik inmiddels ook gedaan, maar er verandert niets.

    Ik heb geen idee wat ik nog kan doen, omdat ik niet weet waar ik nog moet zoeken.

    Wie heeft een idee wat ik nog kan doen?

    groet, Jürgen
  • Een dergelijke tekst wordt meestal toegevoegd door een spamfilter bij de ontvangende mailserver of mail client. Wordt deze tekst altijd toegevoegd, onafhankelijk van wie je een e-mail stuurt? Dus ook als je jezelf een e-mail stuurt?
  • Ja de tekst wordt altijd toegevoegd, ook als ik aan mezelf een e-mail stuur.

    Uitzondering: als ik aan mezelf de e-mail niet via Outlook, maar via webmail (maar zelfde e-mail adres: afzender + ontvanger) stuur.
  • Ik heb van alles geprobeerd en eindelijk een - tijdelijke - oplossing gevonden:
    De toevoeging {spam} gebeurt slechts als ik e-mails verstuur in het HMTL-formaat.
    Daarom heb ik nu standaard ingesteld Rich Text.

    Maar wat vreemd. Ik verstuurde altijd mijn e-mails in het HMTL-formaat en begrijp niet wat zich veranderd zou hebben.
    Ook begrijp ik niet waarom in HMTL wel de toevoeging komt en bij Rich Text niet.

    Misschien kan iemand opheldering verschaffen.
  • Download, installeer en blijf [b:8bb175e1b9]MBAM[/b:8bb175e1b9] gebruiken.
    Al meteen na de installatie wil [b:8bb175e1b9]MBAM[/b:8bb175e1b9] zijn database opwaarderen – toestaan dus.
    Ook bij herhaald gebruik: eerst de tab [b:8bb175e1b9]Update[/b:8bb175e1b9] aandoen!

    [b:8bb175e1b9]Download MBAM[/b:8bb175e1b9]

    Start [b:8bb175e1b9]MBAM[/b:8bb175e1b9] en kies voor [b:8bb175e1b9]Snelle Scan[/b:8bb175e1b9]


    Het scannen kan een tijdje duren, dus wees geduldig.
    Wanneer de scan voltooid is, klik dan op de knop [b:8bb175e1b9]OK[/b:8bb175e1b9] , daarna op de knop [b:8bb175e1b9]Bekijk Resultaten[/b:8bb175e1b9] om de resultaten te zien.
    Zorg ervoor dat daar alles aangevinkt is, daarna klikken op: [b:8bb175e1b9]Verwijder geselecteerde[/b:8bb175e1b9] .
    Na het verwijderen zal een log openen en zal er gevraagd worden om de computer opnieuw op te starten.

    Het log wordt automatisch bewaard door [b:8bb175e1b9]MBAM[/b:8bb175e1b9] en dat kan je terugvinden door op de tab [b:8bb175e1b9]Logs[/b:8bb175e1b9] te klikken in [b:8bb175e1b9]MBAM[/b:8bb175e1b9] .

    Indien [b:8bb175e1b9]MBAM[/b:8bb175e1b9] moeilijkheden heeft met het verwijderen van bepaalde bestanden zal het enkele meldingen geven – dan telkens op [b:8bb175e1b9]OK[/b:8bb175e1b9] klikken!
    Daarna zal [b:8bb175e1b9]MBAM[/b:8bb175e1b9] vragen om de Computer opnieuw op te starten - dus sta toe dat de computer opnieuw opgestart wordt.
  • Ik heb geaarzeld het programma te gebruiken, omdat een toelichtende tekst ontbreekt en ik bovendien zowel met Norton 360 Premier Edition als met F-secure (vanuit Internet) mijn computer heb laten checken.

    Uiteindelijk toch maar geïnstalleerd en laten runnen. M. vond 1 Trojan Agent (zegt het), die heb ik laten verwijderen.

    Resultaat: probleem blijft als ik HMTL gebruik. Het verbaast me niet echt, omdat ik denk dat het geen virus of iets dergelijks is dat dit verschijnsel veroorzaakt.
  • Welk emailprogramma gebruik je?
  • Lijkt me eerder dat je eigen virusscanner deze melding toevoegt.
    Zet in je virusscanner(s) eens even uitgaande mail scannen uit.
    En probeer dan nog eens.
  • Gedaan (had ik ook al eens eerder geprobeerd): (mbt. probleem) geen effect; [Norton vindt dat = het uitschakelen - niet leuk.]

    De enige virusscanner die ik gebruik is de genoemde van Norton.
  • Hoe luidt de tekst, die toegevogd wordt en nogmaals - welke emailcliënt gebruik je?
  • Ik zet het op een rijtje:

    Toegevoegd wordt: {Spam?}
    Deze tekst wordt slechts toegevoegd als de e-mail in HTML wordt verstuurd.
    De toevoeging verschijnt ook als ik de e-mail aan mezelf stuur.

    De toevoeging verschijnt als ik een mail vanuit Outlook verstuur, maar niet als ik de mail via webmail van Ziggo verstuur (ik neem even aan dat het (juist) dan ook in HMTL gebeurt).

    De 'provider' is Ziggo: home.nl

    Bij mijn weten zijn voorafgaande aan dit verschijnsel geen wijzigingen aangebracht.
    Nadien (ten gevolge van dit gebeuren) in Outlook - wijze afhandeling junk-mail - heb ik als veilige adressen mijn e-mail adressen toegevoegd. (Haalde dus niets ook.)

    Ook bij Norton heb ik mijn e-mail adressen als veilig aangemeld.
  • Gbruik je van Norton de 2009 of 2010 antivirus/
    En gebruik je ook een firewall van Norton - of gewoon de Windows firewall?
  • Gebruikte Norton versie:
    Productnaam: Norton 360 Premier EditionVersie: 3.5.2.11, 2009.

    (In aug. 2009 aangeschaft ter vervanging van mijn jarenlang gebruikte totaaloplossing van ZoneAlarm Security Suite, die imho niet echt goed samenwerkte met Windows Vista.)

    De Firewall van Norton is ingeschakeld.
  • Hallo Bartok, ik neem aan, dat je alle opties bij de Emailindeling al het nagelopen.

    Heb je ook gekeken of het woord Spam soms als handtekening is opgenomen?
  • Dank Abraham54 voor je moeite,

    Ik heb overal gekeken: e-mail instellingen en junk-mail afhandelingen van Outlook, anti-virus handelingen bij Norton: het lijkt allemaal goed ingesteld.

    (Nee niet als handtekening of anderszins. [Het woord Spam zou dan ook bij de andere formaten (rich text) een rol moeten spelen, lijkt me.])
  • Kan het zijn dat Ziggo dit woord er aan toevoegt?

    Juist omdat jij emails het liefst in HTML-opmaak verzend?


    Neem hier desnoods contact over op met Ziggo.
  • Die vraag kwam ook bij mij op.

    Ik heb even gekeken naar contactmogelijkheden. Maar de goede persoon hierover bij Ziggo te pakken te krijgen, lijkt me niet eenvoudig. [Er is met name iets geregeld voor mensen die problemen hebben met hun tv-ontvangst.] En dan krijg je iemand die ergens zit met een standaard probleem - vragen - antwoorden - lijst.

    Maar het is vermoedelijk het enige wat nog rest.
  • Probeer het eerst per email: https://www.ziggo.nl/klantenservice/contact/formulier
  • O ja, - nu ik het contactformulier zie, herinner ik me dat daar nog iets . Je wordt naar de klantennummer gevraagd.

    Nou is het zo dat we thuis de abonnementen verdeeld hebben. Mijn vrouw heeft het Ziggo internet abonnement. En zij gebruikt een MAC en heeft geen last van dit verschijnsel. (Het is trouwens zo toegestaan als we 't doen.)

    Ik heb dus geen internet abonnement bij Ziggo. Ik moet daarom met een mix van haar en mijn gegevens contact met Ziggo opnemen.


    Maar je hebt gelijk.
    Ik meld me weer als ik van Ziggo een antwoord heb (of anderszins een oplossing te weten kom).
  • Je kan gewoon de gegevens van je vrouw gebruiken.
    Dat zij een MAC gebruikt - dat doet niet ter zake.

Beantwoord deze vraag

Dit is een gearchiveerde pagina. Antwoorden is niet meer mogelijk.